Ahrefs Recenzia
Zhrnutie recenzie
Ahrefs tvorí nadnárodný tím s koreňmi na Ukrajine, ale hlavné sídlo má v Singapure. Na trh vstúpil v roku 2011. Svoje služby delia do štyroch taríf – Lite, Standard, Advanced, Agency. Platí, že čím vyššia tarifa, tým viac možností máte a pokiaľ by ani najvyššia tarifa nestačila, tak je možnosť osobného dohovoru a vylepšenia tarify. Ahrefs je vhodný pre jednotlivcov, agentúry aj majiteľov projektu. Pre tých, ktorí sa potrebujú viac dozvedieť alebo vzdelávať v oblasti marketingu a SEO, má Ahrefs svoju Akadémiu a blog.
Výhody
- Ahrefs má najväčší index 'živých' odkazov.
Nevýhody
- Chýbajú tu funkcie na kontrolu plagiátorstva.
Všeobecné
V jednej tarife môže spolupracovať viac užívateľov , záleží na výške tarify – v najvyššom až päť. Účet Ahrefs ale nemožno prepojiť s Google Anylytics. Počet projektov je limitovaný – možno sledovať maximálne 100. A pre zjednodušenie práce vytvoril Ahrefs tutoriály k SEO nástroju.
Cena závisí od toho, akú tarifu a fakturačné obdobie si vyberiete. Pokiaľ budete platiť raz za rok, máte dva mesiace užívania zadarmo (platíte za 10 mesiacov). Mesačná cena najlacnejšieho tarifu je 99 dolárov za mesiac a najdrahšia tarifa stojí mesačne 999 dolárov . Ahrefs nemožno vyskúšať zadarmo, ale môžete využiť skúšobnú dobu jeden týždeň za 7 dolárov. Platbu je možné vykonať buď bankovým prevodom alebo online platobnou kartou.
Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
|
$99 / mesiac |
Cena najdrahšej tarify
|
$999 / mesiac |
Trial verzia
|
|
Platba kartou online
|
Tarify Ahrefs
Ahrefs patrí medzi jedny z najdrahších nástrojov na trhu. Je to pochopiteľné, pretože má k dispozícii mnoho cenný dát, takže je dobré, že ich nemajú k dispozícii masy ľudí.
Cenové tarify sú odstupňované podľa spôsobu využitia a podľa množstva dát, ktoré môžete na jednu otázku získať. Aj keď si budete platiť paušál, tak za ten dostanete k dispozícii počet kreditov. Kredity sa vám pri vykonávaní úkonov odčítajú z konta. Na to si treba dať pozor, pretože potom neodbornými zásahmi môžete počas krátkej doby spotrebovať všetky kredity zbytočne. To sa však stáva u väčšiny podobných nástrojov.
Ahrefs zadarmo? Nie, ale za 7 $
Ahrefs ponúka na vyskúšanie platenú trial verziu. Za 7 $ dolárov sa vám na týždeň sprístupnia všetky funkcie a dáta tohto nástroja. Hoci má táto trial skúšobná verzia slúžiť najmä na otestovanie nástroja, tak ju možno využívať vlastne na jednorazové úkony. Ak sa vám Ahrefs finančne neoplatí , tak jednoducho máte možnosť, za jednorazový poplatok 7 dolárov, použiť koľkokrát chcete. Samozrejme musíte vždy počítať s poplatkom 7$ na 7 dní.
Ahrefs je komplexný SEO nástroj , s ktorým je možné zvyšovať návštevnosť z organického vyhľadávania. To nie je samozrejme tak jednoduché, pretože na to nestačí len nástroj, ale potom aj tvrdá SEO práca. K vám však tento nástroj poskytne množstvo dát a informácií, ktoré vám pomôžu s vyhodnocovaním alebo plánovaním stratégií.
Analýza kľúčových slov
Nástroj na získavanie dát pre kľúčové slová. Napríklad dáta o objeme mesačného vyhľadávania, o objeme ročnej hľadanosti a taktiež cenu za klik v PPC
|
|
Analýza URL
Technická SEO analýza, ktorá dokáže zistiť napríklad, či je URL indexovateľná, či má všetky dôležité HTML tagy ako napdpis H1, meta značky, aký vracia URL status kód alebo ako rýchlo sa stránka načíta
|
|
Porovnanie s konkurenciou
Funcke nástroje, ktoré dokáže porovnať váš web s webom konkurenciou. V závislosti od typu nástroja môžete porovnávať napríklad počet spätných odkazov a ich silu, množstvo obsahu, stav technického SEO a ďalšie
|
|
Jednorazová analýza
Jednorazová analýza dokáže zistiť technický stav SEO, preskúmať viditeľnosť celého webu vo výsledkoch vyhľadávania, zistiť hľadanosť kľúčových slov alebo navrhnúť vhodné kľúčové slová
|
|
Stráženie existencie spätných odkazov
Nástroj pre evidenciu spätných odkazov, ktorý dokáže prechádzať webové stránky a strážiť, či je na nich váš odkaz
|
|
Podávanie reportov
Reporty podľa vášho nastavenia. Z reportov sa môžete napríklad dozvedieť posun na pozíciách za dané obdobie, počet nových získaných pozícií vo vyhľadávaní a podobne
|
|
Hľadanie podobných webov pre odkazy
Nástroj na vyhľadávanie tematicky podobných webov, na ktorých by bolo dobré získať spätný odkaz
|
|
Rýchlosť webu
Nástroj na meranie rýchlosti webu
|
|
Indexovateľnosť
Preverenie stránky URL, či je pre vyhľadávače priechodné a dokážu ju zaradiť do svojich výsledkov vyhľadávania
|
|
Sociálne signály
Zmienky o webe na rôznych sociálnych sieťach ako je Facebook, Twitter, Instagram, YouTube a podobné
|
|
Našepkávač
Funcke vo vyhľadávačoch, ktorá používateľom napovedá pri vyhľadávaní. Pomocník vzniká z najčastejšie zadaných fráz, ktoré používatelia vyhľadávajú. SEO nástroj by mal vedieť tieto dáta získať a navrhnúť pri analýze kľúčových slov
|
|
Hľadanie zmienok o webe
Funkcia pre vyhľadávanie zmienok o vašom webe kdekoľvek na internete
|
|
Kontrola status kódov
Kontrola statusových kódov, ktoré vracia analyzované URL webu. Je dôležité strážiť si status kódy, aby sa zabránilo vrátením chybových kódov ako 404, 5xx
|
|
Hľadanosť a cpc
Funkcia na získanie objemu vyhľadávania kľúčových slov a ceny za kliknutie v PPC reklame (CPC=Cost Per Click)
|
|
Zistenie vstupných stránok
Funkcia na zistenie, aké vstupné stránky ponúka vyhľadávače vo svojich výsledkoch na konkrétne otázky (kľúčové slová)
|
|
Metrika inzercia ppc
Funkcie na sledovanie rôznych metrík v PPC, ktoré vám poslúžia pri analýzach
|
|
Kontrola plagiátorstva
Funkcia na kontrolu obsahu, ktorá stráži, či nie je podobný obsah skopírovaný odinakiaľ alebo či nie je až veľmi podobný
|
|
Možnosť viacerých užívateľov nástroja
Možnosť, ktorá sprístupňuje nástroj viacerým užívateľom, ktorí môžu pracovať v nástroji v rovnakom čase s rôznymi užívateľskými účtami
|
|
Možnosť prepojenia s google analytics
Napojenie nástroja na Googl Analytics, z ktorého dokáže získavať ďalšie dáta pre analyzovanie
|
|
Maximálny počet projektov
Maximálny počet projektov (webov), ktoré môžete viesť pod jedným tarifom/účtom
|
100 |
Tutoriál k seo nástroju
Obsiahly návod, ktorý vás prevedie používaním nástroja a vyťažením jeho funkcií k maximálnemu úžitku
|
Hlavných 5 funkcií nástroja Ahrefs:
Site Explorer
Je nástroj primárne určený na prieskum konkurencie. S jeho pomocou môžete získať dáta o organickej návštevnosti a na aké kľúčové slová prichádza najviac návštev na web konkurencii. Site Explorer dokáže získať prehľad spätných odkazov pre konkrétnu URL alebo doménu aj s ich profilmi (profil môžeme chápať ako rank).
Keywords Explorer
Keyword Explorer slúži na skúmanie kľúčových slov. S jeho pomocou je možné objaviť nové kľúčové slová a preskúmavať ich potenciál. Za potenciál sa považuje napríklad objem vyhľadávania kľúčového slova a SEO obtiažnosť . Ahrefs má k dispozícii mnoho dát, takže dokáže pre akékoľvek slovo zobrazovať skutočne veľké množstvo rôznych dát, z ktorých tvoria prehľadné grafy a iné vizualizácie. Svoje dáta dokáže čerpať z 10 vyhľadávačov ako Bing, Google, Amazon, Baigu, YouTube a podobne.
Site Audit
Site Audit slúži na auditovanie webu s cieľom zistiť, čo by mohlo webu brániť presadzovať sa na lepšie pozície vo vyhľadávačoch. Site Audit prejde všetky stránky webu a označí možné SEO problémy s odporúčaniami na nápravu. Získané dáta nástroj vizualizuje do grafov a spočíta celkové skóre SEO.
Do širokého portfólia funkcií SEO nástroja Ahrefs patria nasledujúce:
- Analýza kľúčových slov: nájde všetky údaje o kľúčových slovách a podá report s výsledkami.
- Analýza vlastných stránok: pomocou tejto funkcie zistíte, čo a kde chýba na vašich stránkach a ako to vylepšiť.
- Porovnanie s konkurenciou: získate dáta o konkurenčnosti otázok.
- Jednorazová analýza: rýchlo zobrazí dáta o danom webe (napríklad pozície, hľadanosť a návrhy kľúčových slov), táto funkcia sa hodí napríklad agentúram, keď potrebujú prezentovať výsledky svojim klientom.
- Stráženie existencie spätných odkazov: stráži existenciu a funkčnosť spätného odkazu.
- Hľadanie podobných webov pre spätné odkazy: získate návrh pre spoluprácu. Uľahčí tak svojmu užívateľovi manuálnu prácu.
- Podávanie reportov: prehľadné reporty s údajmi, ktoré SEO nástroj nájde.
- Rýchlosť webu: zistí, kde je zádrhel a ako ho napraviť.
- Indexovateľnosť: pozícia stránok vo vyhľadávačoch.
- Našepkávač: navrhuje kľúčové slová.
- Kontrola status kódov: podáva zoznam stavových kódov stránok vášho webu.
- Hľadanosť a CPC: ukáže cenu za kliknutie na hľadané slová a navyše zobrazí, čo ľudia hľadajú.
- Zistenie vstupných stránok: ukáže cez aké kľúčové slovo vstupujú ľudia na akú stránku z webu.
- Metrika inzercie PPC: monitorujú PPC reklamy na sledované slová.
- Sociálne signály: spolupráca so sociálnymi sieťami a prehľad napríklad o najviac zdieľaných príspevkoch… Zisťuje tiež prečo ľudia zdieľajú aké príspevky.
- Hľadanie zmienok o webe: funkcia ukazuje, kde sa o vašom webe píše.
Naopak táto funkcia v SEO nástroji chýba:
- Kontrola plagiátorstva: funkcia, ktorá upozorní na to, že vám niekto ukradol obsah z webu.
Podporu je možné kontaktovať nasledujúcimi spôsobmi: e-mail, facebook, live chat. Podpora nefunguje v slovenskom jazyku a nie je možné na ňu ani zavolať. Pri kontaktovaní podpory e-mailom sme nedostali odpoveď do jedného dňa.
Dostali sme reakciu?
|
|
Podpora v CZ/SK
|
|
Facebook správy
|
|
Live chat
|
|
Telefón
|
|
E-mail
|
Ahrefs prichystal pre svojich zákazníkov, ale valstne pre všetkých užívateľov internetu kompletného sprievodcu SEO problematikou – Ahrefs Learn SEO . Tento sprievodca je vhodný pre začiatočníkov aj pre profesionálov, ktorí tam môžu nájsť zopár zaujímavostí a know-how. Tento sprievodca je zadarmo. Akadémia Ahrefs je tiež zadarmo a jej cieľom je naučiť používateľov pracovať s nástrojom a robiť s ním marketing.
Ak hľadáte naozaj kvalitný nástroj na SEO optimalizácia a Ahrefs sa vám nezdá - pozrite sa na naše porovnanie nástrojov na SEO optimalizáciu.
Naši návštěvníci přispěli k článku o Ahrefs následující diskuzí a názory - 1 skúseností
Ahrefs je asi jediný použitelný a pak ještě majestic seo.