Porovnanie nástrojov pre email marketing

Email marketing – najlepšie nástroje pre rok 2019

Email marketing je v mnohých odboroch najefektívnejšou formou online marketingu, čo sa návratnosti investície týka. A podľa odborných štúdií sa to nezmení ešte niekoľko rokov. Bez správnych nástrojov je však akákoľvek snaha zbytočná, preto sme vybrali 5 najlepších softvérov pre email marketing a podrobili ich testu, aby ste sa mohli plne zamerať na marketing a netráviť týždne výberom toho správneho softvéru pre email marketing.

5naj-porovnanie

SmartEmailing

Mailer Lite

GetResponse

MailChimp

AWeber

Finálna známka

9,29,19,08,88,4
1. miesto2. miesto3. miestoFinalistaFinalista
ZhrnutieNajlepšie pre české a slovenské prostredieNajlepšie v pomere cena/výkonNajlepšie pre e-shopy a profíkovNajlepšie pre blogerovNajlepšie pre affiliate marketing

Financie

Cena mes. - 500 kontaktov300 Kč (cca 12€)zdarma15$10$19$
Cena mes. - 2000 kontaktov600 Kč (cca 23€)10$25$25$29$
Cena mes. - 5000 kontaktov1200 Kč (cca 47€)20$49$50$49$

Posielanie e-mailov

Meranie miery otvorenia
Meranie miery prekliku
Plánovanie e-mailov
Autoresponder

Tvorba e-mailov

Možnosť zobrazenia e-mailu v prehliadačI
Responzívne šablóny e-mailov
Náhľady e-mailu v rôznych zariadeniach
Jednoduchý editor obrázkov
Vlastný dizajn pomocou html a css
Správa súborov
Navrhnutie šablóny mailu na mieru
A/B testovanie

Správa databázy a lokalizácia

Import kontaktov
Export kontaktov
Poskytnutie opt-in formulárov
Segmentovanie kontaktov
Možnosť odhlásenia z odberu
Podpora vlastných polí
Web v češtine
Podpora v slovenčine

Čo je email marketing?

Email marketing je forma online propagácie, pri ktorej využívate vašu databázu kontaktov, ktorým posielate relevantné oznámenie – či už za účelom predaja alebo na budovanie lojality a dôvery vo vás ako experta v odbore. E-maily sa posielajú pomocou email softvérov, ktoré umožňujú celý proces zautomatizovať.

Otázky, ktoré sa časom objavia asi každému s dušou marketéra, sú za 1) Ako človek získa databázu kontaktov?, za 2) Ako emaily v praxi vyzerajú? a za 3) Podľa čoho vybrať správny softvér pre rozosielanie newsletterov? Zmyslom nasledujúcich odsekov je tieto otázky odpovedať.

Databázu kontaktov marketéri získavajú týmito spôsobmi:

  • Kontakty na existujúcich zákazníkov
  • Ľudia, ktorí sa prihlásili k odberu newslettera (noviniek z blogu, e-shopu…)
  • Z kampaní, kedy sa ponúka hodnotný obsah (kurz, ebook…) výmenou za e-mail a iné spôsoby, pri ktorých vám dáva užívateľ súhlas k zasielaniu e-mailov…

POZOR! Zasielať e-maily na účely marketingu bez súhlasu používateľov je nezákonné a je to považované za SPAM. Neodporúčame teda v žiadnom prípade databázy kupovať.

Aké typy e-mailov môžete v rámci svojej email marketingovej stratégie zasielať? Všetko je na vašej kreativite a možnosti sú takmer neobmedzené, ale podľa prieskumu využívajú online podnikatelia predovšetkým nasledujúce typy e-mailov:

  • Pravidelné newslettery z blogu či e-shopu
  • Promo akcie konkrétnych produktov, služieb či akcií
  • Vzdelávacie nepredajné e-maily s cieľom budovania lojality

Sú tu samozrejme aj iné využitia, ako napr. automatizovaný e-mail po nákupe alebo akejkoľvek inej akcii. Vďaka správnym nástrojom môžete ďalej deliť svoje kontakty do segmentov trebárs podľa toho, akým spôsobom sa prihlásili do vašej databázy alebo podľa miesta bydliska.

Podľa čoho vyberať softvér pre email marketing?

Podľa akých kritérií vyberať email marketing softvér záleží na vašich prioritách a ako ho plánujete využívať. Majiteľ funkčného e-shopu sa bude zaujímať o iné parametre ako bloger so stredne veľkým publikom. Oplatí sa však pozerať na nasledujúce parametre:

1) Pokročilosť nástroja na tvorbu e-mailov

Ponúka softvér sofistikovaný nástroj na tvorbu e-mailov? Nájdete tu aj responzívne šablóny spoločne s možnosťou náhľadu e-mailu v rôznych zariadeniach? Máte možnosť orezávať a meniť veľkosť obrázkov?

2) Úroveň samotného zasielania e-mailov

Väčšina nami recenzovaných nástrojov ponúka možnosť vyskúšať si nástroj bezplatne. Dajte teda na vašu osobnú skúsenosť a vyberajte taký, v ktorom sa vám dobre pracuje. Odporúčame však pozerať sa na parametre ako:

  • Meranie miery otvorenia
  • Meranie miery prekliku
  • Možnosť plánovania e-mailov
  • Autoresponder

3) Možnosti správy databázy

Máte už nazbierané kontakty a potrebujete migrovať? Vyberajte taký softvér, ktorý vám umožní import kontaktov. Potrebujete zložitú segmentáciu, aby ste si boli istí že odporúčate správnym ľuďom? Najskôr oceníte nástroje, ktoré vynikajú pokročilou správou kontaktov. Viac dôležitých parametrov nájdete v našom porovnaní najlepších e-mailových softvérov vyššie.

4) Kompatibilita

V neposlednom rade sa informujte u vášho poskytovateľa prenájmu e-shopu alebo poskytovateľa platformy na tvorbu webu, či je poštový nástroj kompatibilný s vaším riešením. Vo svojej podstate toto prepojenie nepotrebujete pre štandardné zasielanie newsletterov – ak ale chcete s nástrojom „čarovať“ a pridávať do e-mailu údaje ako napríklad „meno“, „číslo objednávky“, „e-mail“ atď., tak sa bez kompatibility nezaobídete.

Recenzie najlepších softvérov pre email marketing:

SmartEmailing

SmartEmailing je jednoznačná jednotka na slovenskom trhu. Ide o emailový nástroj od českej firmy a preto je administrácia aj komunikácia s podporou nadmieru jednoduchá aj pre anglicky nehovoriacich používateľov. Ponúka všetko, čo by ste od pokročilého nástroja pre email marketing čakali – vrátane pokročilej segmentácie, A/B testovania i autorespondera. V rámci SmartEmailingu môžete čakať široké spektrum dostupných integrácií so službami ako Affilbox, WooCommerce či FAPI. Administrácia je užívateľsky veľmi prívetivá a dizajnovo čistá. Čo sa týka úpravy obrázkov ako orezávanie či zmena veľkosti, SmartEmailing mierne zaostáva.

Prejsť na web nástroja / Prečítať celú recenziu nástroja SmartEmailing

MailerLite

MailerLite je užívateľsky prívetivý emailový softvér, ktorý oceňujú predovšetkým email marketingoví začiatočníci. Prečo? Do 1000 kontaktov je softvér bezplatný a to bez razantných obmedzení na funkciách – v tejto tarife máte aj autoresponder či iné pokročilé funkcie. Cena platených taríf je cenovo oveľa nižšia ako u konkurencie. Oceňujeme čistý dizajn administrácie a možnosť tvorby landing pages na zber e-mailov. Nižšia cena sa ľahko odráža na rozsahu funkcií, čo však väčšina bežných používateľov ani nezaznamená. Nájdete tu všetko, čo potrebuje bežný email marketér za veľmi slušnú cenu.

Prejsť na web nástroja / Prečítať celú recenziu nástroja MailerLite

MailChimp

MailChimp patrí medzi klasiku email marketingového sveta. Pretože funguje už od roku 2001, vybudovali si meno stabilnej spoločnosti s dobrou reputáciou. MailChimp je vhodný ako pre majiteľov internetových obchodov, tak i blogerov. Menej vhodný je pre affiliate marketing, pretože sa nezlučuje s ich podmienkami použitia – sú prípady, kedy kvôli tomu mažú aj účty. Je vhodný aj do začiatku podnikania, pretože ponúka pomerne štedrú tarifu zdarma, ktorú si však môžete obohatiť o nejaké funkcie cenovo dostupnou platenou tarifou. Prostredie administrácie je navyše veľmi užívateľsky prívetivé.

Prejsť na web nástroja / Prečítať celú recenziu nástroja MailChimp

AWeber

AWeber je jedným z najpoužívanejších softvérov pre email marketing najmä v odvetví info a affiliate marketingu. Vďaka pokročilej a užívateľsky prívetivej segmentácii a analytike je to ideálny nástroj pre profíkov, ktorí majú s email marketingom už nejaké skúsenosti. Nie je to ideálne riešenie pre úplných nováčikov, pretože tu nie je veľa šablón a navyše neponúka tarifu zdarma.

Prejsť na web nástroja / Prečítať celú recenziu nástroja AWeber


Ako sa vám naše porovnanie páči?
Sending
User Review
5 (1 vote)