Porovnanie nástrojov pre e-mail marketing
E-mail marketing – najlepšie nástroje pre newsletter rok 2024
Email marketing je v mnohých odboroch najefektívnejšou formou online marketingu, čo sa týka návratnosti investície. A podľa odborných štúdií sa to nezmení ešte niekoľko rokov. Bez správnych nástrojov je však akákoľvek snaha zbytočná, preto sme vybrali 10 najlepších softvérov pre email marketing a podrobili ich testu, aby ste sa mohli plne zamerať na budovanie svojho obchodu a nestrácať čas výberom toho správneho softvéru pre email marketing .
Cena mes. - 500 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 500 kontaktov.
|
6,4 EUR
|
6 EUR
|
zadarmo
|
6,82 EUR (až 1000 kontaktov)
|
19$
|
Cena mes. - 2000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 2000 kontaktov.
|
24 EUR
|
12 EUR
|
15$
|
13,63 EUR (až 5000 kontaktov)
|
29$
|
Cena mes. - 5000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 5000 kontaktov.
|
48 EUR
|
26 EUR
|
30$
|
23,84 EUR (až 10 000 kontaktov)
|
49$
|
Vyskúšanie zadarmo
Poskytovateľ umožňuje stiahnuť si free verziu na určitú dobu alebo s určitým obmedzením.
|
(na 14 dní)
|
|
|
|
|
Meranie miery otvorenia
Informácie o tom, koľko klientov otvorilo vami zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
|
|
|
|
Meranie miery prekliknutia
Koľko čitateľov otvorený e-mail rozkliklo - prekliklo sa odkazom v správe na stránku/produkt/službu...
|
|
|
|
|
|
Plánovanie emailov
V programe je možné presne naplánovať dátum a čas, kedy budú e-maily odosielané.
|
|
|
|
|
|
Automatická odpoveď
Autoresponder je možné považovať za jeden z dôležitých marketingových kanálov. Ide o e-maily, ktoré sú automaticky rozosielané príjemcom z databázy. Rozosielanie prebieha na základe nejakej akcie. Tá môže byť uskutočnená napr. na webových stránkach.
|
|
|
|
|
|
Možnosť zobrazenia emailu v prehliadači
Tvorba e-mailu pre zobrazenie v PC.
|
|
|
|
|
|
Responzívne šablóny emailov
Sú ponúkané šablóny responzívne? Ako budú vyzerať na PC a ako na mobilných zariadeniach? Nikdy neviete, v akom zariadení si klient váš e-mail otvorí.
|
|
|
|
|
|
Náhľady emailu v rôznych zariadeniach
Je možné pozrieť sa pri vytváraní e-mailu na to, ako bude vyzerať v PC/mobile?
|
|
|
|
|
|
Jednoduchý editor obrázkov
Ako sa pracuje s editorom obrázkov? Je dostatočne jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovať napríklad aj menej zdatní jedinci?
|
|
|
|
|
|
Vlastný dizajn pomocou HTML a CSS
Pre pokročilých užívateľov je dôležité, aby si mohli e-mail a všetko okolo neho prispôsobiť podľa seba – obsah, design atď. Nechcú sa spoliehať na šablóny.
|
|
|
|
|
|
Správa súborov
Je dôležité, aby ste si mohli súbory v programe ľubovoľne presúvať, pomenovať, označiť, rozdeliť, segmentovať atď.
|
|
|
|
|
|
Navrhnutie šablóny mailu na mieru
V prípade, že vám nevyhovujú ponúkané šablóny a neviete si sami vytvoriť vlastný dizajn pomocou HTML, je potrebný zásah profesionála. Niektoré spoločnosti ho ponúkajú za príplatok, iné umožňujú, aby ste integrovali vlastné šablóny vytvorené vašim externým pracovníkom.
|
|
|
|
|
|
A/B testovanie
A/B testovanie je klasická marketingová metóda, ktorá má za cieľ zvýšiť konverzie či konverzné pomery projektu prostredníctvom zmeny jedného funkčného alebo designového prvku.
|
|
|
|
|
|
Import kontaktov
Pokiaľ už máte/využívate niektoré kontakty, určite vás zaujíma, či bude možné ich do e-mail marketingového nástroja importovať.
|
|
|
|
|
|
Export kontaktov
Pokiaľ sa rozhodnete zmeniť poskytovateľa, budete potrebovať svoje kontakty zase exportovať - preniesť do iného/nového e-mail marketingového nástroja. Potom sa bude hodiť export kontaktov.
|
|
|
|
|
|
Poskytnutie opt-in formulárov
Webový formulár a Double opt in Webový formulár slúži na zber kontaktov z Vášho webu
|
|
|
|
|
|
Segmentovanie kontaktov
Segmentácia kontaktov je dôležitá v prípade, že chcete rozdeliť klientov do rôznych skupín a každé zasielať iné správy. Napr. klienti, ktorí nakúpili vo vašom e-shope a vy chcete zaslať dotazník spokojnosti/ponuku so zľavou na budúci nákup a pod., klienti, ktorí váhajú a vy ich chcete prinútiť k nákupu zľavovou akciou atď.
|
|
|
|
|
|
Možnosť odhlásenia z odberu
Niekedy sa stane, že už pre klienta nie je odber vašich e-mailov dôležitý. Potom sa rozhodne ho zrušiť. Je vhodné, aby mali vaši klienti túto možnosť priamo v e-maile. Nedochádza tak k spamovaniu schránky a klient sa sám rozhodne, či chce alebo nechce newslettre odoberať.
|
|
|
|
|
|
Podpora vlastných polí
Možnosť vytvárať si v projekte vlastné pole – informácie.
|
|
|
|
|
|
Web v CZ/SK
Je web spoločnosti aj slovenskom jazyku, alebo je k dispozícii iba AJ, popr. ďalšie cudzie jazyky?
|
|
|
|
|
|
Podpora v CZ/SK
|
|
|
|
|
|
Live chat
|
(na Facebook)
|
|
(len pre prémiovú tarifu)
|
|
|
Email/kontaktný formulár
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
|
|
|
|
Telefón
|
|
|
|
|
|
Odpoveď do 24 hodín
Odpovedala nám pomoc na otázky do 24 hodín?
|
|
|
|
|
|
Odpovede/Otázky
Koľko odpovedí z koľkých otázok sme získali?
|
5/5
|
5/5
|
5/5
|
5/5
|
5/5
|
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná
|
Výborná
|
Výborná
|
Výborná
|
Výborná
|
1. SmartEmailing Recenzia
SmartEmailing je jednotka na českom trhu . Ide o e-mailový nástroj od českej firmy a preto je kompletne v češtine. Ponúka všetko, čo by ste od pokročilého nástroja pre email marketing čakali – vrátane pokročilej segmentácie, A/B testovania aj autoresponderu. Administrácia je užívateľsky veľmi prívetivá a dizajnovo čistá, iba úprava obrázkov ako orezávanie či zmena veľkosti ľahko zaostáva.
Výhody
- Celý softvér vrátane podpory je kompletne v slovenčine
- Ponúka pokročilú segmentáciu
- Možnosť šablóny na mieru
Nevýhody
- Je tu o niečo horší editor obrázkov, v ktorom nemožno orezávať fotografie.
2. Ecomail Recenzia
Český systém pre e-mailový marketing Ecomail patrí medzi nástroje, ktoré dokážu zaujať prehľadnosťou použitia a pritom ponúknu zaujímavé možnosti automatizácie a zefektívnenia propagácie prostredníctvom elektronickej pošty. Cena prevádzky je pritom v porovnaní s konkurenciou pomerne výhodná – testovať do 200 kontaktov môžete aj zadarmo. Nechýba jednoduchý editor e-mailov, A/B testovanie, ani podrobná segmentácia klientov, vďaka ktorej zacielite svoje e-maily čo najpresnejšie a získate tak vyššie šance na predaj.
Výhody
- Rad praktických funkcií
- Jednoduché používanie
- Do 200 kontaktov je možné využívať zadarmo
Nevýhody
- Nenašli sme nič čo by nám vadilo
3. MailerLite Recenzia
Mailer Lite je užívateľsky prívetivý emailový softvér , ktorý oceňujú predovšetkým začiatočníci. Do 1000 kontaktov je softvér bezplatný a to bez razantných obmedzení na funkciách – v tejto tarife máte aj autoresponder či iné pokročilé funkcie. Cena platených taríf je cenovo oveľa nižšia ako u konkurencie. Oceňujeme čistý design administrácie a možnosť tvorby landing pages na zber emailov.
Výhody
- Majú štedrú tarifu zadarmo
- Čisté a jednoduché užívateľské prostredie
- Jednoduché vytváranie e-mailových kampaní
Nevýhody
- Ide o pomerne mladú spoločnosť a postrádajú niektoré pokročilejšie funkcie
4. SmartMailer Recenzia
SmartMailer predstavuje jednoduchý nástroj na tvorbu e-mailov a kampaní. Rýchlo sa v ňom zorientujete a naučíte tvoriť e-maily s vlastným dizajnom. Nápomocné vám k tomu budú jednoduché nástroje, v ktorých si všetko upravíte podľa seba bez toho, aby ste potrebovali vývojárov. Aplikácia poskytuje kvalitné grafy a štatistiky, takže si budete môcť strážiť, ako na ktoré e-maily vaši klienti reagujú, klikajú a pod. Samozrejmosťou je import a export kontaktov, segmentácia kontaktov atď. Oceňujeme predovšetkým jednoduchú obsluhu a stránky aj podporu v slovenskom jazyku, rovnako ako možnosť prispôsobenia e-mailov pre rôzne zariadenia.
Výhody
- Jednoduchá správa a nastavenie vzhľadu e-mailu
- Prehľady o výkonoch
- Všetko zvládnete sami, bez nutnosti IT podpory
- Prispôsobené PC aj mobilným telefónom
- Niekoľko taríf s priaznivou cenou
Nevýhody
- Nepodporujú autoresponder a A/B testovanie
5. AWeber Recenzia
Aweber je jedným z najpoužívanejším softvérom pre email marketing najmä v odvetví info a affiliate marketingu. Vďaka pokročilej a užívateľsky prívetivej segmentácii a analytike, je to ideálny nástroj pre profesionálov, ktorí majú s email marketingom už nejaké skúsenosti. Nie je to ideálne riešenie pre úplných nováčikov, pretože tu nie je veľa šablón a navyše neponúka tarifu zadarmo.
Výhody
- Akceptujú affiliate marketing
- Majú veľmi pokročilú segmentáciu a analytiku
- Nový tarif zadarmo do 500 kontaktov
Nevýhody
- V porovnaní s inými softvérmi pre email marketing majú horší výber šablón
Videoporovnanie nástrojov pre emailing
Čo je e-mail marketing?
E-mail marketing je forma propagácie online , pri ktorej využívate vašu databázu kontaktov, ktorým posielate relevantné oznámenia – či už za účelom predaja alebo na budovanie lojality a dôvery vo vás ako experta v odbore. Emaily sú zasielané pomocou email softvérov, ktoré umožňujú celý proces zautomatizovať.
Ide v podstate o nástroj k priamemu marketingu, ktorého cieľom je rozosielanie komerčných i nekomerčných správ na presne stanovený zoznam e-mailových adries. Aby ste mohli niekomu tento e-mail zasielať, je potrebné získať jeho súhlas. Neskôr si vysvetlíme, ako taký súhlas získate a kde na vás vôbec váš potenciálny klient narazí – alebo vy naňho. Vďaka tomu, že klient vlastne dostáva informácie o niečom, s čím vopred sám súhlasil, je email marketing jeden z najefektívnejších nástrojov obchodnej komunikácie .
Cieľom email marketingu je tzv. konverzia . To znamená, že rozosielateľ e-mailov sa snaží o to, aby čitateľ newslettera prečítal jeho článok (ak naň odkazuje), vyplnil formulár, ktorý mu zasiela, prihlásil sa na školenie alebo zakúpil produkt, ktorý ponúka/predáva.
Hlavné kroky a pravidlá email marketingu:
- Je nutné vytýčiť si presný cieľ, čo chcete e-maily dosiahnuť
- Presvedčiť prijímateľov e-mailov, aby si prečítali ich obsah
- Posielajte e-maily s určitou témou len tým ľuďom, ktorí danú tému zaujíma/prejavili o ňu záujem
- Nachystajte si formuláre a stránky, na ktorých budú vznikať podnety
- E-maily je potrebné posielať na adresy, ktoré sa aktuálne prihlásili k odberu
- Téma a obsah e-mailu úplne prispôsobiť záujmu potenciálnych čitateľov
Teraz už viete, čo si pod email marketingom predstaviť. Určite vám ale v hlave vŕta množstvo otázok, ktoré sa ho týkajú. Niečo iné je totiž taký e-mail dostať ako potenciálny klient a niečo iné je ocitnúť sa na opačnej strane a e-maily sám rozosielať.
Otázky, ktoré časom vyvstanú asi každému s dušou marketéra, sú nasledujúce:
- Ako človek získa databázu kontaktov?
- Ako e-maily v praxi vyzerajú?
- Podľa čoho vybrať správny softvér na rozosielanie newsletterov?
Zmyslom nasledujúcich odsekov je tieto otázky odpovedať. Než sa ale vrhneme na jednotlivé odpovede, poďme si vysvetliť, ako také hromadné rozosielanie newsletterov vôbec vyzerá a ako prebieha.
Ako na hromadné rozosielanie newsletterov?
Hromadné rozosielanie e-mailov sa môže zdať ako úplne jednoduchá vec. Otvorte si Outlook alebo nejakého e-mailového klienta na Zozname, Centrume, Google a pod., a tak začnete hromadne rozosielať e-maily mnohým príjemcom v skrytej kópii naraz. Toto nielen že nie je efektívne, ale navyše to môže prinášať aj množstvo problémov. Naozaj si títo adresáti želajú, aby ste im rozosielali podobné e-maily? Úplne bežné tiež je, že sa potom adresátom vaša emailová adresa zablokuje ako spam v tzv. spamlistoch. Existujú však jednoduché pravidlá, ktorými keď sa budete riadiť, bude váš email marketing efektívny a úspešný .
Pokiaľ sa rozhodnete venovať email marketingu a rozosielania newsletterov, založte si úplne novú e-mailovú schránku, prípadne alias. Účelom je, aby schránka existovala a nevracala tzv. „ mailer daemon “, keď vám príjemca napíše späť.
Nikdy nerozosielajte e-maily v mene tretej osoby. Takýto krok môže viesť k tomu, že aj keď bude príjemca poznať obsah e-mailu, nemusí poznať odosielateľa a tak si ho zablokuje. Jednoducho povedané, príjemca netuší, že ste mu napísali práve vy, aj keď na váš e-mail napríklad čakal. Ľudia, ktorí s takýmto e-mailom nepočítajú alebo netušia, že je práve od vás, ho môžu označiť ako spam. A problém je na svete. Stačí, že ho za spam osloví pár čitateľov a roboti už budú naďalej vaše e-maily automaticky hádzať medzi spamami.
E-maily rozosielajte vždy len tým klientom, ktorí si to želajú. Inými slovami – je potrebné neustále omladzovať vašu databázu. Pokiaľ zašlete e-maily ľuďom, ktorí sa k odberu prihlásili niekedy pred dvoma rokmi, najskôr už dávno zabudli, prečo si odber dávali. Môžu opäť vašu správu označiť ako spam.
Čo je SPAM?
Spam je všeobecný pojem pre nevyžiadanú elektronickú poštu. Ide o hromadne rozoslaný email najčastejšie za účelom reklamy či šírenia vírusu. Dôsledkom potom je zahltenie priestoru pre elektronickú poštu a zníženie prehľadnosti vo vašom emailovom klientovi. Proti najnebezpečnejším spamom už existujú účinné ochrany v samotnom klientovi (napr. Gmail či Zoznam) a pokiaľ chce človek sofistikovanejšiu ochranu, treba siahnuť po antivíruse.
Spam nezasahuje iba emailovú komunikáciu, ale aj diskusné fóra, komentáre či sociálne siete. Ak sa jedná o vyžiadaný e-mail, kedy ho adresát považuje za žiaduce, potom sa jedná o presný opak Spamu a niekedy sa používa označenie „ham.“ Pôvod slova vychádza z lančmítu menom SPAM, ktorý sa vyznačoval svojou malou obľúbenosťou širokej verejnosti a jeho veľkému rozšíreniu (za druhej svetovej vojny).
Najideálnejším riešením email marketingu je vybrať si na to vhodný nástroj. Pokiaľ zvolíte presne podľa vašich preferencií, nastavíte si ľahko newslettery tak, ako potrebujete, budete ich rozosielať len tým ľuďom, ktorým budú určené (napr. len určitej skupine ľudí z vašich kontaktov) av rukách sa vám tak ocitne zlatá žila, ktorá vám môže alebo nemusí priniesť úspech a peniaze. Záleží na vás, ako celú emailingovú stratégiu pojmete. Ale to už sme trochu inde. Poďme sa vrátiť k našim vyššie položeným otázkam a vysvetliť si, kde vôbec brať kontakty na existujúcich zákazníkov atď.
Ako získavať kontakty pre email marketing
Iste už ste si položili otázku, ako vôbec takéto kontakty/emailové adresy získavať. Už sme naznačili, že niekedy je možné si e-mailovú databázu odkúpiť. Je to však veľmi riskantné – celé portfólio môže byť vyhodnotené ako rozosielanie spamov a hlavne, k týmto kontaktom – teda vašim potenciálnym klientom – nemáte žiadny vzťah. Žiadna minulosť znamená nulová budúcnosť.
Pokiaľ chcete získať kontakty poctivou cestou a zároveň dosiahnuť to, aby k vám klienti mali nejaký ten vzťah, skúste to nasledujúcimi spôsobmi:
- Vyzvite klientov, nech sa prihlásia k odberu newslettera (noviniek z blogu, eshopu atď.)
- tvorte kampane, kde ponúknete hodnotný obsah (kurz, ebook a pod.) – výmenou za email
Spôsobov, pri ktorých vám dáva užívateľ súhlas na zasielanie emailov je celý rad. Nie je však účelom tohto článku vytvoriť tipy na to, ako úspešne budovať kontakty pre e-mailing a ako úspešne podnikať. Na to si musíte nájsť nejaké školenia, workshop, mentora atď.
Zasielanie emailov za účelom marketingu bez súhlasu užívateľov je nezákonné a je to považované za SPAM. Neodporúčame teda v žiadnom prípade databázy kupovať (áno, aj to sa môže stať). Vždy je lepšie, keď si vytvoríte databázu sami. Máte v nej tak tých klientov, s ktorými môžete zároveň budovať určitý „vzťah“.
Aké typy emailov môžete v rámci svojej email marketingovej stratégie zasielať?
Všetko je na vašej kreativite a možnosti sú takmer neobmedzené, ale podľa prieskumu využívajú online podnikatelia predovšetkým nasledujúce typy emailov:
- Pravidelné newslettre z blogu či eshopu
- Promo akcie konkrétnych produktov, služieb či akcií
- Vzdelávacie nepredajné emaily za účelom budovania lojality
- Automatizovaný email po nákupe alebo akejkoľvek inej akcii – s otázkou napr. na spokojnosť
- Automatizovaný email po nákupe s ponukou zľavového kódu či poukazu na ďalší nákup
Vďaka správnym nástrojom pre email marketing môžete ďalej deliť svoje kontakty do segmentov napríklad podľa toho, akým spôsobom sa prihlásili do vašej databázy, podľa miesta bydliska atď.
Podľa čoho vyberať softvér pre email marketing?
Podľa akých kritérií vyberať email marketing softvér záleží na vašich prioritách a ako ho plánujete využívať. Majiteľ zabehnutého eshopu sa bude zaujímať o iné parametre ako blogger so stredne veľkým publikom. Oplatí sa však pozerať na nasledujúce parametre:
1) Pokročilosť nástroja na tvorbu emailov
Ponúka softvér sofistikovaný nástroj na tvorbu emailov? Nájdete tu aj responzívne šablóny spoločne s možnosťou náhľadu emailu v rôznych zariadeniach? Máte možnosť orezávať a meniť veľkosť obrázkov?
2) Úroveň samotného zasielania emailov
Väčšina nami recenzovaných nástrojov ponúka možnosť vyskúšať si nástroj bezplatne. Dajte teda na vašu osobnú skúsenosť a vyberajte taký, v ktorom sa vám dobre pracuje. Odporúčame však pozerať sa na parametre ako:
- Meranie miery otvorenia
- Meranie miery prekliknutia
- Možnosť plánovania emailov
- Automatická odpoveď
3) Možnosti správy databázy
Máte už nazbierané kontakty a potrebujete migrovať? Vyberajte taký softvér, ktorý vám umožní import kontaktov. Potrebujete zložitú segmentáciu, aby ste si boli istí, že doručujete správnym ľuďom? Zrejme oceníte nástroje, ktoré vynikajú pokročilou správou kontaktov. Viac dôležitých parametrov nájdete v našom porovnaní najlepších emailových softvérov vyššie.
4) Kompatibilita
V neposlednom rade sa informujte u vášho poskytovateľa prenájmu e-shopu, alebo poskytovateľa platformy na tvorbu webu, či je emailový nástroj kompatibilný s vašim riešením. Vo svojej podstate toto prepojenie nepotrebujete pre štandardné zasielanie newsletterov – pokiaľ ale chcete s nástrojom „čarovať“ a pridávať do e-mailu údaje ako napríklad „meno“, „číslo objednávky“, „e-mail“ atď., tak sa bez kompatibility nezaobídete .
Časté otázky okolo nástrojov na e-mail marketing
Čo je e-mail marketing?
Je forma propagácie spadajúcej pod online marketing , pri ktorej využívate vašu databázu kontaktov, ktorým posielate relevantné oznámenia – či už za účelom predaja alebo na budovanie lojality a dôvery vo vás ako experta v odbore.
Ako posielať hromadné e-maily?
E-maily rozosielajte vždy len tým klientom, ktorí si to želajú. Nikdy nerozosielajte e-maily v mene tretej osoby. Pre rozosielanie e-mailov nestačí používať klasickú e-mailovú schránku, ale je potrebný kvalitný SMTP server alebo v lepšom prípade e-mailový nástroj, ktorý vie vyhodnotiť efektivitu rozosielania e-mailov a mnoho ďalšieho. Tabuľku najlepších nástrojov sme zostavili na 5NEJ.cz.
Ako získať e-mailové kontakty?
Rozhodne NEkupujte pofidérne databázy kontaktov. Vyzvite klientov, nech sa prihlásia k odberu newslettera (noviniek z blogu, eshopu atď.). Tvorte kampane, kde ponúknete hodnotný obsah (kurz, ebook a pod.). Ako budovať emailovú databázu? Poďte si to k nám prečítať.
Ako vybrať e-mailový nástroj?
1. Pokročilosť nástroja na tvorbu emailov
2. Možnosť otestovať si nástroj
3. Možnosti správy databázy
4. Kompatibilita s nástrojmi, ktoré používate
6 najlepších nástrojov pre e-mailový marketing
Poradie | Logo | Názov | Hodnotenie | Ďalšie informácie |
---|---|---|---|---|
SmartEmailing | ||||
Ecomail | ||||
MailerLite | ||||
SmartMailer | ||||
AWeber |