Porovnanie Live Chat softvérov
Najlepšie Live Chat softvéry v roku 2024
Eshop, webový projekt, webová aplikácia… Nech už máte čokoľvek, pravdepodobne ste tu, aby ste našli softvér, ktorý vám pomôže s komunikáciou s potenciálnymi zákazníkmi. Live chat sa teraz v roku 2024 pomaly nestáva iba príjemným bonusom na webe, ale takmer nutnosťou a ľudia túto možnosť očakávajú (najmä pri eshopoch). Aký však vybrať softvér, keď ich je trhu také množstvo? Presne preto sme vybrali 5 najlepších web live chatov, zmerali ich sily v teste a zostavili sprievodcu výberom, ktorý vám toto rozhodnutie pomôže urobiť.
Mesačná tarifa 1 (za 1 operátora)
|
4 EUR
|
0$
|
17$
|
14$
|
16$
|
Mesačná tarifa 2 (za 1 operátora)
|
8 EUR
|
$15
|
-
|
29$
|
33$
|
Mesačná tarifa 3 (za 1 operátora)
|
20 EUR
|
-
|
-
|
59$
|
50$
|
Časovo neobmedzená verzia zadarmo
|
|
|
|
|
|
Skúška zadarmo
|
|
|
|
|
|
Možnosť jednorazovej platby
|
|
|
|
|
|
Počet konverzácií
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
Počet operátorov
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
Profily zákazníkov (história, lokácia,...)
|
|
|
|
|
|
Hodnotenie spokojnosti s odpoveďou
|
|
|
|
|
|
Pripravené odpovede
|
|
|
|
|
|
Automatické pozdravenie
|
|
|
|
|
|
Sledovanie konverzií oslovených návštevníkov
|
|
|
|
|
|
Transfer konverzácie medzi operátormi
|
|
|
|
|
|
Prispôsobenie CSS
|
|
|
|
|
|
Súkromné poznámky
|
|
|
|
|
|
Co-Browsing (spolupráca v reálnom čase)
|
|
|
|
|
(nutná integrácia)
|
Počet stránok
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
neobmedzene
|
Offline správy
|
|
|
|
|
|
Video nahrávky činnosti užívateľa
|
|
|
|
|
|
Notifikácia pre operátora (email, push,...)
|
|
|
|
|
|
Zaslanie kópie konverzácie na e-mail
|
|
|
|
|
|
API
|
|
|
|
|
|
Prispôsobené na mobilné zobrazenie
|
|
|
|
|
|
Je frontend softvéru v slovenčine?
|
|
|
|
|
|
Je softvér v angličtine?
|
|
|
|
|
|
Podpora v slovenčine
|
|
|
|
|
|
Live chat
|
|
|
|
|
|
Email
|
|
|
|
|
|
Telefón
|
|
|
|
|
|
FAQ
|
|
|
|
|
|
1. Smartsupp Recenzia
Smartsupp je českými e-shopmi jedným z najpoužívanejších live chatov na trhu. Patrí však oprávnene na špičku? Ide rozhodne o solídne spracovaný live chat, ktorý má svoje pozitíva (aj negatíva). Je to slovenský softvér, preto slovenčinu nájdete, ako v samotnej platforme, tak aj pri podpore. Pokiaľ hľadáte live chat zadarmo, potom vás poteší štedrá bezplatná verzia (má však svoje obmedzenia). Naprieč tarifami nájdete potom funkcie ako predpripravené či automatické odpovede, offline správy, sledovanie konverzií oslovených návštevníkov, hodnotenie operátora a zo všetkého najunikátnejšie: video nahrávky činnosti užívateľov. Tieto nahrávky slúžia na lepšie pochopenie toho, ako používatelia používajú váš web.
Výhody
- Časovo neobmedzená verzia zadarmo
- Video nahrávky činnosti užívateľov pre lepšiu analytiku
- Neobmedzený počet webov a konverzácií
Nevýhody
- Nie príliš moderne vyzerajúce chat okno (december 2018)
- Slabšia organizácia kontaktov
2. Tawk.to Recenzia
Tawk.to je známa live chat platforma, ktorá na trhu live chatov zásadne zamiešala s kartami. To, čo bolo predtým dostupné iba v platených tarifách, je u Tawk.to kompletne zadarmo. Platíte len vtedy, keď chcete odrobiť ich branding v chat okne alebo keď si chcete najať ich chat agentmi. Hoci sa niektorí sťažujú, že customizácia a prvotné nastavenie je mierne komplikovanejšie, môžete si upraviť pomerne dosť (farby, rôzne designy chát okien, veľkosť či dokonca vlastné CSS). Medzi pokročilé funkcie patria automatické správy, ktoré eshopom pomáhajú navyšovať predaje. Samozrejmosťou sú potom funkcie ako predpripravené odpovede, transfer konverzácií medzi operátormi, offline správy či vlastné API.
Výhody
- Vynikajúci pomer cena/výkon (kompletne zadarmo)
- Pokročilé funkcie ako napr. automatické správy
- Veľa možností vlastnej customizácie
Nevýhody
- Podľa skúseností niekoľkých ich klientov je prvotné nastavenie zložitejšie a chvíľu trvá sa v systéme zorientovať
3. Olark Recenzia
Olark je rozhodne jedným z najznámejších hráčov na celosvetovom live chatovom trhu. Ich cenová politika je jasná: platíte 17 $ mesačne a pokiaľ chcete nejakú funkciu nad rámec, priplatíte si za ňu zvlášť pomocou rozšírenia zvaných PowerUps. Jedným z takýchto rozšírení je práve pomerne unikátna funkcia Co-Browsing, kde v reálnom čase môžete zdieľať obrazovku s respondentom, čo sa hodí keď potrebujete pomôcť zákazníkovi s nejakým konkrétnym nastavením. Olarku sa musí nechať, že design chat okna aj administrácia je pomerne moderný a ponúka obstojnú mieru customizácie. Môžete jednak upravovať farby, veľkosť či umiestnenie chat okna a pokiaľ nenájdete potrebné customizácie, môžete si dopomôcť CSS.
Výhody
- Jednotná cena 17$ / mesačne, žiadny zložitý cenník rozdelený do taríf
- Pokročilá automatizácia a nastavovanie podmienok
- Možnosť pridať funkciu Co-Browsing (zdieľanie obrazovky s návštevníkom)
Nevýhody
- Verzia zadarmo je veľmi obmedzená (len 20 chatov mesačne)
- Podpora nie je v slovenčine
4. ZenDesk Chat recenzia
ZenDesk Chat je vtedajší Zopim, ktorý sa stal súčasťou známej platformy pre správu zákazníckej podpory: ZenDesk. Ide o veľmi pokročilý live chat, ktorý vyčnieva veľkou mierou customizácie a pokročilou automatizáciou. Môžete napríklad nastaviť, po akej dobe vašej nečinnosti začnete byť offline. Samozrejmosťou sú potom automatické správy na základe rôznych spúšťačov ako napr. doba na stránke, počet navštívených stránok, navštívenie konkrétnej stránky a pod.
Výhody
- Možnosť jednoduchého napojenia na softvér pre zákaznícku podporu Zendesk
- Prepracovaná customizácia a automatizácia
- Je tu funkcia Co-Browsing (zdieľanie obrazovky)
Nevýhody
- Verzia zadarmo je veľmi obmedzená av praxi takmer nepoužiteľná
5. Livechat Inc Recenzia
Live chat inc je pokročilý live chat softvér, ktorý sa právom radí medzi tie najlepšie na trhu. Hoci tu nájdete iba časovo obmedzenú verziu zadarmo, platená verzia, ktorá začína na 16 $ mesačne, ponúka slušný pomer ceny k výkonu. Predovšetkým ide okrem o live chat, aj o kompletnú správu zákazníckej podpory pomocou ticketovacieho systému, ktorý spája správy z emailu aj chatu. Unikátnou funkciou je napríklad aj možnosť vidieť v reálnom čase to, čo píše návštevník do chat okna ešte pred tým, ako to odošle. To vám umožní rýchlejšie reagovať a odpoveď si dostatočne pripraviť.
Výhody
- Možnosť v reálnom čase sledovať to, čo používateľ píše do chat okna
- Umožňujú Co-Browsing (zdieľanie obrazovky)
- Napojenie na ticketovací systém (systém zákazníckej podpory)
Nevýhody
- Je tu iba časovo obmedzená verzia zadarmo
Ako vybrať Live Chat softvér?
Pred výberom má zmysel zodpovedať si niekoľko otázok:
1) Spĺňa daný web chat účel?
Aby ste boli schopní odpovedať na túto otázku, musíte najskôr vedieť, čo chcete. Ak je pre vás dôležité, aby live chat nestál veľa peňazí a slúžil iba ako jednoduchý live chat, bude výber o niečo iný ako keď by ste hľadali komplexný ticketovací softvér pre zákaznícky servis.
Odporúčame využiť našu tabuľku porovnania vyššie a sami si rozhodnúť, aké funkcie vám pripadajú užitočné pre vaše potreby. Všeobecne však môžeme povedať, že každý kvalitný live chat by mal mať tieto funkcie:
- Komunikácia v reálnom čase aj offline správy
- Neobmedzený počet konverzácií, operátorov a webov, kde live chat môžete nainštalovať
- Obstojnú mieru customizácie (úprava farieb, veľkosť chát okna,…)
- Aspoň základnú automatizáciu, ktorá zvyšuje konverzný pomer
- Možnosť predpripravených odpovedí
- Zobrazenie chat okna na mobilnom zariadení
- Sledovanie konverzií oslovených návštevníkov
2) Ponúka okrem online live chatu aj niečo naviac?
Live chat máme. Čo ďalej? Niektoré služby ponúkajú aj funkcie navyše, ktoré môžu ešte lepšie zhodnotiť vašu investíciu do daného softvéru. Napríklad platforma Smartsupp ponúka možnosť natáčať činnosť návštevníkov vášho webu a následne vytvárať závery ohľadom jeho používania.
Niektoré live chaty umožňujú vidieť to, čo návštevník píše do chat okna ešte predtým, ako správu odošle. To umožňuje odpoveď si lepšie a rýchlejšie pripraviť. Iné spoločnosti okrem živého chatu ponúkajú aj komplexnú správu zákazníckej podpory pomocou ticketovacieho systému. Ďalšou obľúbenou funkciou je Co-Browsing, čo je zdieľanie obrazovky s používateľom v reálnom čase.
Každá služba je lepšia na niečo iné a preto je riadny prieskum na mieste.
3) Je kompatibilita web chatu dostačujúca?
Vždy si skontrolujte, či sa daný live chat zobrazuje dobre na mobilných zariadeniach. Pokiaľ nie, ruky radšej preč (mobilná návštevnosť sa stále zvyšuje). Ak ste človek, ktorý má rád prehľad, aj keď práve nie je pri PC, potom si nezabudnite skontrolovať, či majú mobilnú aplikáciu na iOS alebo Android. Ak nie ste príliš zdatný angličtinár, má zmysel sa pozrieť, ako je a tom platforma s podporou slovenčiny.
4) Aké ponúka live chat integrácie?
Či už používate akúkoľvek platformu eshopového riešenia alebo redakčného systému, takmer vždy existuje cesta, ako live chat implementovať (pomocou kódu). Okrem tohto variantu mávajú platformy aj rad integrácií, ktoré celý proces inštalácie rapídne urýchlia – tiež máte do istej miery zaistené, že všetko bude fungovať bez problému. Odporúčame sa teda pozrieť, či daná služba podporuje práve váš systém.
5) Môžete online live chatom proaktívne osloviť užívatelia?
Jedným z hlavných dôvodov, prečo sú live chaty tak užitočné, je že vám pomáhajú zvyšovať predaja. Väčšina kvalitných live chatov ponúka automatické správy založené na určitých spúšťacích (napr. navštívenie konkrétnej stránky, určitý čas návštevy,…).
Tým, že návštevníkovi dáte vedieť, že ste online alebo rovno odovzdáte užitočnú informáciu, zvyšujete šance, že s vami začne komunikovať a následne nakúpi. Rôzne live chat softvéry ponúkajú rôzne možnosti, čo sa automatizácie týka – je dobré vyskúšať si verziu zadarmo a všetko si dopredu otestovať na vlastnej koži.
6) Aká je cena web chatu v porovnaní k ponúkaným funkciám?
Najbežnejším model je mesačná či ročná platba. Málokedy sa stretnete s možnosťou jednorazovej platby. Vďaka službám ako Smartsupp , Tawk.to či Olark máte k dispozícii vcelku veľkú porciu funkcionalít kompletne zadarmo. Majú však svoje limity, ktoré odstránite až v platených tarifách. Ceny sa bežne pohybujú od 10$ do 50$ mesačne.
7) Zodpovedá vám podpora web chatu?
Podpora je základom (nielen) každej služby, pri ktorej platíte mesačný poplatok. Je po slovensky? Reaguje rýchlo? Je ochotná? Spočiatku je určite múdre urobiť menší test a podpore na skúšku napísať.
Časté otázky k live chat softvérom
Ako vybrať Live Chat softvér?
1. Spĺňa daný web chat účel?
2. Ponúka okrem online live chatu aj niečo naviac?
3. Je kompatibilita web chatu dostačujúca?
Aké live chat riešenie je najlepšie?
Záleží na vašich preferenciách. V našej porovnávacej tabuľke najlepších live chat riešení sme porovnali parametre najpoužívanejších livechatov.
5 najlepších web live chatov
Poradie | Názov | Ďalšie informácie |
---|---|---|