Porovnanie Live Chat softvérov

Najlepšie Live Chat softvéry 2019

E-shop, webový projekt, webová aplikácia… Nech už máte čokoľvek, pravdepodobne ste tu aby ste našli softvér, ktorý vám pomôže s komunikáciou s potenciálnymi zákazníkmi. Live chat sa teraz v roku 2019 pomaly nestáva len príjemným bonusom na webe, ale takmer nutnosťou a ľudia túto možnosť očakávajú (hlavne u e-shopov). Aký však vybrať softvér, keď ich je trhu také množstvo? Presne preto sme vybrali 5 najlepších web live chatov, zmerali ich sily v teste a zostavili sprievodcu výberom, ktorý vám toto rozhodnutie pomôže urobiť.

5naj-porovnanie

Smartsupp

Tawk.to

Olark

ZenDesk Chat

Livechat inc

Celková známka

9,28,78,58,47,6
1. miesto2. miesto3. miestoFinalistaFinalista

Financie

Mesačná tarifa 1 (za 1 operátora)10$0$17$14$16$
Mesačná tarifa 2 (za 1 operátora)23,75$$15-29$33$
Mesačná tarifa 3 (za 1 operátora)---59$50$
Časovo neobmedzená verzia zdarma
Free trial
Možnosť jednorazovej platby

Dôležité parametre

Počet konverzáciíneobmedzeneneobmedzeneneobmedzeneneobmedzeneneobmedzene
Počet operátorovneobmedzeneneobmedzeneneobmedzeneneobmedzeneneobmedzene
Profily zákazníkov (história, lokácia...)
Hodnotenie spokojnosti s odpoveďou
Pripravené odpovede
Automatické pozdravenie
Sledovanie konverzií oslovených návštevníkov
Transfer konverzácie medzi operátormi
CSS customizácia
Súkromné ​​poznámky
Co-Browsing (spolupráca v reálnom čase)
Počet webovneobmedzeneneobmedzeneneobmedzeneneobmedzene
Offline správy
Video nahrávky činnosti užívateľa
Notifikácia pre operátora (e-mail, push...)
Zaslanie kópie konverzácie na e-mail
API

Kompatibilita a podpora

Prispôsobené pre mobilné zobrazenie
Je frontend softvéru v slovenčine?
Je softvér v angličtine?
Podpora v slovenčine
Live chat
E-mail
Telefón
FAQ

Ako vybrať Live Chat softvér?

Pred výberom má zmysel zodpovedať si niekoľko otázok:

1) Spĺňa daný web chat účel?

Aby ste boli schopní odpovedať na túto otázku, musíte najprv vedieť, čo chcete. Ak je pre vás dôležité, aby live chat nestál veľa peňazí a slúžil len ako jednoduchý live chat, bude výber o niečo iný ako keď by ste hľadali komplexný ticketovací softvér pre zákaznícky servis.

Odporúčame využiť našu tabuľku porovnaní vyššie a sami sa rozhodnúť, aké funkcie vám pripadajú užitočné pre vaše potreby. Všeobecne však môžeme povedať, že každý kvalitný live chat by mal mať tieto funkcie:

  • Komunikácia v reálnom čase aj offline správy
  • Neobmedzený počet konverzácií, operátorov a webov, kde live chat môžete nainštalovať
  • Obstojná miera customizácie (úprava farieb, veľkosť chat okna…)
  • Aspoň základnú automatizáciu, ktorá zvyšuje konverzný pomer
  • Možnosť predpripravených odpovedí
  • Zobrazenie chat okna na mobilnom zariadení
  • Sledovanie konverzií oslovených návštevníkov

2) Ponúka okrem online live chatu aj niečo naviac?

Live chat máme. Čo ďalej? Niektoré služby ponúkajú aj funkcie navyše, ktoré môžu ešte lepšie zhodnotiť vašu investíciu do daného softvéru. Napríklad platforma Smartsupp ponúka možnosť natáčať činnosť návštevníkov vášho webu a následne vytvárať závery o jeho používaní.

Niektoré live chaty umožňujú vidieť to, čo návštevník píše do chat okna ešte predtým, než správu odošle. To umožňuje odpoveď si lepšie a rýchlejšie pripraviť. Iné spoločnosti okrem živého chatu ponúkajú i komplexnú správu zákazníckej podpory pomocou ticketovacieho systému. Ďalšou obľúbenou funkciou je Co-Browsing, čo je zdieľanie obrazovky s používateľom v reálnom čase.

Každá služba je lepšia na niečo iné a preto je riadny prieskum na mieste.

3) Je kompatibilita web chatu postačujúca?

Vždy si skontrolujte, či sa daný live chat zobrazuje dobre na mobilných zariadeniach. Ak nie, ruky radšej preč (mobilná návštevnosť sa stále zvyšuje). Ak ste človek, ktorý má rád prehľad aj keď práve nie je pri PC, potom si nezabudnite skontrolovať, či majú mobilnú aplikáciu na iOS alebo Android. Ak nie ste príliš zdatní v angličtine, má zmysel sa pozrieť ako je na tom platforma s podporou slovenčiny.

4) Aké ponúka live chat integrácie?

Nech už používate akúkoľvek platformu e-shopového riešenia či redakčného systému, takmer vždy existuje cesta, ako live chat implementovať (pomocou kódu). Okrem tohto variantu mávajú platformy i rad integrácií, ktoré celý proces inštalácie rapídne urýchlia – tiež máte do istej miery zabezpečené, že všetko bude fungovať bez problémov. Odporúčame sa teda pozrieť, či daná služba podporuje práve váš systém.

5) Môžete online live chatom proaktívne osloviť užívateľa?

Jedným z hlavných dôvodov, prečo sú live chaty tak užitočné je, že vám pomáhajú navyšovať predaj. Väčšina kvalitných live chatov ponúka automatické správy založené na určitých spúšťačoch (napr. navštívenie konkrétnej stránky, určitá doba návštevy…).

Tým, že návštevníkovi dáte vedieť že ste online alebo rovno odovzdáte užitočnú informáciu, zvyšujete šancu, že s vami začne komunikovať a následne nakúpi. Rôzne live chat softvéry ponúkajú rôzne možnosti, čo sa automatizácie týka – je dobré vyskúšať si verziu zadarmo a všetko si dopredu otestovať na vlastnej koži.

6) Aká je cena web chatu v porovnaní k ponúkaným funkciám?

Najbežnejším modelom je mesačná alebo ročná platba. Málokedy sa stretnete s možnosťou jednorazovej platby. Vďaka službám ako Smartsupp, Tawk.to či Olark máte k dispozícii vcelku veľkú porciu funkcionalít kompletne zadarmo. Majú však svoje limity, ktoré odstránite až v platených tarifách. Ceny sa bežne pohybujú od 10 $ do 50 $ mesačne.

7) Odpovedá vám podpora web chatu?

Podpora je základom (nielen) každej služby, u ktorej platíte mesačný poplatok. Je slovensky? Reaguje rýchlo? Je ochotná? Spočiatku je určite múdre spraviť si menší test a podpore na skúšku napísať.

Recenzia všetkých Live Web Chat softvérov online:

Smartsupp

Smartsupp je slovenskými e-shopmi jedným z najpoužívanejších live chatov na trhu. Patrí však naozaj na špičku? Ide rozhodne o solídne spracovaný live chat, ktorý má svoje pozitíva (i negatíva). Je to český softvér, preto češtinu nájdete ako v samotnej platforme, tak aj u podpory. Ak hľadáte live chat zadarmo, potom vás poteší štedrá bezplatná verzia (má však svoje obmedzenia). Naprieč tarifami nájdete potom funkcie ako predpripravené či automatické odpovede, offline správy, sledovanie konverzií oslovených návštevníkov, hodnotenie operátora a zo všetkého najunikátnejšie: video nahrávky činnosti užívateľov.

Prejsť na web softvéru / Prečítať celú recenziu softvéru Smartsupp

Tawk.to

Tawk.to je známa live chat platforma, ktorá na trhu live chatov zásadne zamiešala s kartami. To, čo bolo predtým dostupné iba v platených tarifách, je u Tawk.to kompletne zadarmo. Platíte len vtedy, keď chcete odstrániť ich branding v chat okne alebo keď si chcete najať ich chat agentov. Hoci sa niektorí sťažujú, že customizácia a prvotné nastavenie je mierne komplikovanejšie, môžete si upraviť pomerne dosť (farby, rôzne dizajny chat okien, veľkosť, či dokonca vlastné CSS). Medzi pokročilé funkcie patria automatické správy, ktoré e-shopom pomáhajú navyšovať predaje. Samozrejmosťou sú potom funkcie ako predpripravené odpovede, transfer konverzácií medzi operátormi, offline správy či vlastné API.

Prejsť na web softvéru / Prečítať celú recenziu softvéru Tawk.to

Olark

Olark je rozhodne jedným z najznámejších hráčov na celosvetovom live chatovom trhu. Ich cenová politika je jasná: platíte 17 $ mesačne a ak chcete nejakú funkciu nad rámec, priplatíte si za ňu zvlášť pomocou rozšírení zvaných Powerups. Jedným z takýchto rozšírení je práve pomerne unikátna funkcia Co-Browsing, kde v reálnom čase môžete zdieľať obrazovku s respondentom, čo sa hodí keď potrebujete pomôcť zákazníkovi s nejakým konkrétnym nastavením. Olarku sa musí nechať, že dizajn chat okna aj administrácia sú pomerne moderné a ponúkajú obstojnú mieru customizácie. Môžete jednak upravovať farby, veľkosť či umiestnenie chat okna a ak nenájdete potrebnú customizáciu, môžete si dopomôcť CSS.

Prejsť na web softvéru / Prečítať celú recenziu softvéru Olark

ZenDesk Chat (predtým Zopim)

ZenDesk Chat je vtedajší Zopim, ktorý sa stal súčasťou známej platformy pre správu zákazníckej podpory: ZenDesk. Ide o veľmi pokročilý live chat, ktorý vyčnieva veľkou mierou customizácie a pokročilou automatizáciou. Môžete napríklad nastaviť po akej dobe vašej nečinnosti začnete byť offline. Samozrejmosťou sú potom automatické správy na základe rôznych spúšťačov ako napr. doba na stránke, počet navštívených stránok, navštívenie konkrétnej stránky a pod. ZenDesk Chat umožňuje tiež proaktívne začať konverzáciu s akýmkoľvek návštevníkom webu. V administrácii vidíte rad užitočných info o respondentoch ako lokáciu, navštívené stránky či dĺžku ich návštevy. Pre lepšiu prehľadnosť môžete tiež vyhľadávať v kompletnej histórii vašich konverzácií.

Prejsť na web softvéru / Prečítať celú recenziu softvéru ZenDesk Chat

LiveChat Inc

Live chat Inc je pokročilý live chat softvér, ktorý sa právom radí medzi tie najlepšie na trhu. Hoci tu nájdete len časovo obmedzenú verziu zdarma, platená verzia, ktorá začína na 16 $ mesačne, ponúka slušný pomer ceny k výkonu. Predovšetkým ide okrem live chatu aj o kompletnú správu zákazníckej podpory pomocou ticketovacieho systému, ktorý spája správy z e-mailu i chatu. Unikátnou funkciou je napríklad aj možnosť vidieť v reálnom čase to, čo píše návštevník do chat okna ešte pred tým, ako to odošle. To vám umožní rýchlejšie reagovať a odpoveď si dostatočne pripraviť.

Prejsť na web softvéru / Prečítať celú recenziu softvéru LiveChat Inc


Ako sa vám naše porovnanie páči?
Sending
User Review
5 (1 vote)