Prenájom eshopov – porovnanie, recenzie, skúsenosti
Ako založiť úspešný e-shop v roku 2024
Chcete si vytvoriť e-shop a konečne začať predávať váš vysnívaný produkt? Na trhu sú desiatky e-shopových riešení, lenže ako spoznáte, ktoré je to pravé? Otestovali sme všetky služby a vybrali 24 parametrov v 4 kategóriách. Všetko sme zapísali do prehľadnej tabuľky, aby ste mohli urobiť informované rozhodnutie. Navyše sme otestovali podporu všetkých služieb. Celkové poradie je dané našou známkou, ktorá je súhrnom piatich najdôležitejších oblastí: jednoduchosť spustenia, marketing, customizácia, rýchlosť výsledného e-shopu a podpora.
Cena
|
19 EUR-139 EU / mes
|
19,6 EUR-39,6EU / mes
|
0,7 % z obratu
|
13 EUR-132 EU / mes
|
5 % z obratu (max 1500 Kč měsíčně)
|
Inštalácia
Informácie o tom, akým spôsobom je možné e-shop založiť/otvoriť. Väčšinou stačí napísať adresu a zaregistrovať sa. Inde chcú aj overenie e-mailu a ďalšie informácie.
|
Na klik (e-mail)
|
Na klik (e-mail)
|
Na klik (e-mail)
|
Na klik (e-mail)
|
Registrace
|
Sprievodca spustenia e-shopu
Ideálne je, keď má e-shopové riešenie sprievodcu, ktorý vám hneď po prvom prihlásení/registrácii presne ukáže, kde sú aké záložky, funkcie a pod. Zistíte tiež, čo sa kde zakladá, vytvára, ako s pracovať s jednotlivými modulmi a záložkami atď.
|
|
|
|
|
|
Je v CZ/SK?
Je e-shop v slovenčine, alebo v inom jazyku? Napr. Shopify je k dispozícii iba v anglickom jazyku, ale má slovenskú stránku podpory
|
|
|
|
|
|
Vyskúšanie zadarmo
Umožňuje e-shop vyskúšať si ho na nejakú dobu zadarmo? Obvykle môžete e-shop testovať (na ich doméne) po dobu 14/15/30 dní. Výnimkou je napr. Exitshop, u ktorého platíte percentá z predaja, takže ho môžete testovať, ako dlho potrebujete – pokiaľ niečo nepredáte, nič neplatíte.
|
|
|
|
|
|
Google Analytics
Napojenie na Google Analytics umožňuje sledovať štatistiky e-shopu, predaja, stránky/produkty, ktoré klienti najviac navštevujú, ako rýchlo zo stránky odchádza atď.
|
|
|
|
|
|
Facebook pixel
Prepojenie s obľúbenou sociálnou sieťou Facebook. Pozor - nepliesť si s Facebook Market/Obchod, to je niečo iné.
|
|
|
|
|
|
Má export pre známe porovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
|
|
|
|
Možnosť importu produktov
Import produktov výrazne uľahčuje začiatok aj neskoršiu správu vášho e-shopu. Nie je nutné pridávať jeden tovar po druhom, ale môžete si importovať celý zoznam naraz.
|
xml, csv
|
xml, csv
|
xml
|
xlsx, csv, xml
|
Ne
|
SEO meta data
Ak na jednotlivých stránkach či produktoch môžete upravovať SEO metadáta, máte oveľa väčšiu šancu, že ich klienti nájdu vo vyhľadávačoch.
|
|
|
|
|
|
Wordpress
Je možné implementovať e-shopové riešenie na Wordpress.
|
|
|
|
|
|
Blog
Blog je pri e-shopoch výbornou pomôckou, ako pritiahnuť nových zákazníkov, ako im viac popísať váš tovar, ako zdôrazniť, v čom je dobré a prečo ho môžu potrebovať. Navyše sa zvyšuje návštevnosť vášho e-shopu a posúvate sa na vyššie pozície vo vyhľadávačoch.
|
|
|
|
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečenie komunikácie šifrovaním a autentizáciu komunikujúcich strán.
|
|
|
|
|
|
Facebook obchod
Pokiaľ je možné e-shop a tovar v ňom prepojiť s Facebook Market, narazí naň oveľa viac potenciálnych zákazníkov.
|
|
|
|
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovať s vašimi zákazníci pomocou live chatu.
|
|
|
|
|
|
Počet šablón zadarmo
Koľko šablón e-shopové riešenie ponúka zadarmo (väčšinou sa všetky šablóny dajú ešte individuálne doladiť, takže aj keď je to menšie množstvo, nie je to veľký problém.
|
108
|
108
|
23+14 pre jednostránkové e-shopy
|
9
|
Ne
|
Platené šablóny
Koľko platených šablón e-shopové riešenie ponúka.
|
|
|
|
(len cez partnerov)
|
|
Zdrojový kód
|
|
|
|
|
|
úprava CSS
Je možné šablóny upravovať dodatočne pomocou CSS.
|
|
|
|
|
|
Vlastné rozloženie panelov
Je možné nastaviť si v e-shope vlastné rozloženie panelov – toto majú väčšinou všetci poskytovatelia.
|
|
|
|
|
|
Čas odpovede
Ako dlho trvalo, kým nám pomoc odpovedala.
|
Do 24 hodin
|
do 24 hodin
|
23 min
|
Do 1 hodiny
|
-
|
Telefón
S podporou sa dá spojiť telefonicky.
|
|
|
|
|
|
E-mail/kontaktný formulár
S podporou sa dá spojiť pomocou e-mailu či kontaktného formulára.
|
|
|
|
|
|
Počet zodpovedaných otázok
Počet položených otázok/počet zodpovedaných.
|
10/10
|
10/10
|
10/10
|
10/10
|
-
|
Majú online live chat?
Podporu je možné kontaktovať pomocou live chatu.
|
|
|
|
(na Facebooku)
|
|
Kvalita odpovede z podpory
|
Kvalitná
|
Kvalitná
|
Stručná, ale dobrá
|
Kvalitná
|
-
|
1. Upgates Recenzia
Upgates je platforma umožňujúca vytvoriť si profesionálne vyzerajúci e-shop pre všetkých, ktorí hľadajú jednoduché a rýchle riešenie. K dispozícii je síce iba obmedzené množstvo grafík a tém, napriek tomu je možné vytvoriť moderný a lákavý vzhľad e-shopu. Pre náročnejších sú k dispozícii služby profesionálnych grafikov, ktorí vytvoria e-shop na prianie. Upgates poskytuje zázemie, v ktorom sa rýchlo zorientujete aj vďaka sprievodcom a navigačným článkom. Svoj e-shop ľahko napojíte na fakturačné systémy, sociálne siete aj EET.
Výhody
- Jednoduché a rýchle riešenie pre skúsených programátorov aj pre úplných nováčikov
- E-shop máte vytvorený v priebehu 2 minút
- Výborne spracovaný postup založenia e-shopu aj ďalších potrebných krokov
Nevýhody
- Celková komunikácia s podporou je komplikovaná - je potrebné založiť si účet, potom je to lepšie
2. Eshop-Rychlo Recenzia
Eshop-Rychlo je riešenie, ktoré vám ponúkne plne funkčný e-shop na pár kliknutí. Služba je ideálna pre internetové obchody, ktoré chcú stabilné e-shopové riešenie, ktoré nebude treba ďalej meniť ani v prípade väčšieho úspechu. Na platforme bežia ako veľké, tak menšie e-shopy. Vďaka neobmedzenému počtu produktov navyše nebudete musieť navyšovať tarifu s postupným navyšovaním svojej produktovej ponuky. Ceny sú navyše oproti konkurencii príjemne nízke. Vybrať si môžete z viac ako 100 šablón, ktoré sa dajú ešte ďalej dotvárať.
Výhody
- Ovládanie aj spustenie je veľmi jednoduché
- Neobmedzené množstvo produktov u všetkých taríf
- Možnosť vyskúšať na 15 zadarmo
Nevýhody
- 32 z 50 dostupných šablón nie je responzívnych
3. Exitshop Recenzia
ExitShop sa oproti iným eshopovým systémom mierne líši . Aj napriek tomu, že Vám ponúkne plne fungujúci e-shop, zaistí vám aj napojenie na obchody iných služieb (Prestashop, Eshop-Rychlo , Shoptet , atď.) V cene tarify máte neobmedzený počet internetových obchodov a čo viac, môžete ich spravovať z jednej administrácie. Celkovo ide o komplexné eshopové riešenie, ktoré ocenia veľké aj malé e-shopy. Vhodné je ale skôr pre pokročilých e-shopárov, čo už majú nejakú skúsenosť. Platiť ho je možné buď vo forme tarify + poplatku z predaného tovaru, alebo individuálne. Záleží na tom, ako sa dohodneme s majiteľmi Exitshopu.
Výhody
- Eshop tvoria sami ich užívatelia - máte "pred-vyriešených" veľa mini problémov, na ktoré by ste ako "eshopár" inak časom narazil
- Neobmedzene všetky funkcie – za jednotnú cenu
- Možnosť individuálnej tarify – platba len z predaných výrobkov
Nevýhody
- Ak máte veľa objednávok, cena je vyššia
- Vhodný je skôr pre skúsenejších e-shopárov, ktorí už vedia, čo od e-shopu chcieť
4. Shoptet Recenzia
Shoptet je prvotriedne e-shopové riešenie , ktoré je vhodné pre začínajúcich obchodníkov i skúsených e-shopárov. Čo sa týka designu, Shoptet má v ponuke iba 9 bezplatných šablón, ktoré sa však dajú upravovať podľa ľubovôle. Vďaka svojej jednoduchosti a intuitívnemu ovládaniu je vhodný pre nováčikov. Profíci zase ocenia možnosť prepojenia s rôznymi systémami, ktoré zjednodušia platby, dopravu, marketing a pod. Pokiaľ predávate len malé množstvo produktov (maximálne 10), môžete skúsiť aj Free verziu zadarmo.
Výhody
- Veľmi rýchla implementácia všetkých noviniek na trhu
- Jednoduché/intuitívne ovládanie
- 9 moderných šablón zadarmo
Nevýhody
- Pomerne malé množstvo šablón pre štylovanie e-shopu
5. SimpleShop Recenze
SimpleShop je relativně mladou záležitostí a původním českým nápadem, který má usnadnit a zefektivnit prodej zejména virtuálních produktů, jako jsou e-booky, nebo služeb – např. školení či tzv. webinářů. Nejde tedy o komplexní systém pro realizaci a provoz e-shopu, ale o nástroj, který můžete integrovat prakticky do jakéhokoli webu. Díky tomu představuje řešení především pro klienty, pro které je internetový prodej pouze doplňkovým aspektem jejich webů a aktivit.
Výhody
- Ideální pro doplňkový prodej e-booků, webových kurzů apod
- Poplatek závisí na obratu, max. 1500 Kč
Nevýhody
- Omezenější množství funkcí a nástrojů
Tvorba e-shopu – video porovnanie
Ako si založiť e-shop?
Začnime od samotného začiatku. Máte skvelý nápad alebo produkt a chcete ho predávať online? Potom by bolo ideálne nájsť e-shopové riešenie, ktoré bude vyhovovať vám aj vášmu produktu či produktom a umožní vám poslať ich do sveta, resp. ku klientom. Ak nepotrebujete robustné e-shopové riešenie, môžete vyskúšať alternatívu v podobe Mioweb.cz
Našťastie sme e-shopová veľmoc a preto existuje množstvo materiálov na túto tému. Nanešťastie, sme e-shopová veľmoc a to množstvo informácií, ktoré máme ich neprehľadné a mätúce. Rozhodli sme sa tomu dať poriadok a ukázať vám jednoduchý spôsob, ako si ho vybrať, aby ste nestrácali čas nepodstatnými článkami a dozvedeli sa len to, čo skutočne potrebujete poznať. A to hneď!
Začnime možnosťami, ktoré máte:
- E-shop si sami naprogramujete alebo vybudujete na nejakej voľne dostupnej službe
- E-shop si necháte vytvoriť na mieru
- E-shop si prenajmete
Každá z týchto možností má svoje výhody a nevýhody, ktoré si rozoberieme nižšie. Podľa toho sa ľahšie rozhodnete, čo bude najvhodnejšie práve pre vás.
Nakoniec vám ukážeme, čo by správny e-shop mal mať aby „predával“. vytvoriť totiž e-shop a naplniť ho tovarom je len prvá časť celého projektu – aj keď vám to tak možno nepríde, je to tá jednoduchšia časť. Kľúčové je totiž dostať na e-shop klientov, ktorí budú mať záujem o kúpu vášho tovaru či produktu.
Tento text vám zaberie 10 minút a ušetrí hodiny času . Takže ideme na to:
E-shop si sami naprogramujete alebo vybudujete na nejakej voľne dostupnej službe
Najskôr sa poďme pozrieť na programovanie vlastného e-shopu. My sme striktne proti tomuto variantu a to hneď z dvoch dôvodov. Ako už sme vyššie zmienili, ak chcete mať e-shop a predávať tovar (alebo aspoň by ste mali chcieť), je jeho vytvorenie a naplnenie tovarom iba začiatok vašej cesty a nie naopak. Keď sa rozhodnete budovať e-shop na vlastnom kóde od nuly, stratíte veľa času, ktorý môžete venovať samotnému predaju a navyše musíte e-shop neustále aktualizovať, aby zodpovedal trendom doby. Dostávate sa tak do pozície podnikateľa, marketingového manažéra ak tomu aj IT experta. Je potrebné si uvedomiť, že deň má iba 24 hodín a pokiaľ chcete svoj čas využívať efektívne, je dôležité sa zamerať na naozaj podstatné veci, čo je v tomto prípade práve predaj.
Výhody:
- Ušetríte peniaze
- E-shop je presne podľa vašich predstáv
Nevýhody:
- Stratíte veľa času
- E-shop je síce podľa vašich predstáv ale zhodujú sa vaše predstavy s potrebami zákazníka?
Pokiaľ hľadáte skôr nástroj na tvorbu webu a e-shop je pre vás len okrajový/doplnkový, pozrite sa aj na naše porovnanie nástrojov na tvorbu webu. Napríklad nájdete riešenie, ktoré je pre vás príhodnejšie.
E-shop na platforme zadarmo?
Teraz sa poďme pozrieť na postavenie e-shopu na nejakej dostupnej platforme zadarmo . Medzi najznámejšie platformy patrí Woocommerce ( WordPress ) a Presta shop . Tieto dva systémy umožňujú aj nie úplne technicky zdatným ľuďom postaviť si vlastný e-shop . Táto varianta je už schodnejšia, než predchádzajúce programovanie od „nuly“, avšak sú tu úplne rovnaké problémy a nevýhody. Navyše je tu ďalšia nevýhoda v tom, že tieto systémy sú zahraničné a napríklad exporty do českých tovarových katalógov nevedia. Našťastie je v ČR niekoľko ľudí, ktorí sú schopní s týmto pomôcť.
Výhody:
- Základný systém je zadarmo a doplnky stoja do 20 000 Sk
- Ušetrí veľa času oproti programovaniu vlastného riešenia
Nevýhody:
- Stále stratíte veľa času nielen nastavovaním e-shopu ale aj učením sa prostredia e-shopu
E-shop si necháte urobiť na mieru
Urobiť si e-shop na mieru je, pravda, tá najpohodlnejšia verzia. Problémom však je, že je značne nákladná. Nechať si vytvoriť e-shop na mieru od profíka stojí aj stovky tisíc korún – záleží na tom, aký veľký projekt plánujete. Ak tieto peniaze nemáte, a nemôžete ich na svoj projekt uvoľniť, tak tento variant vytvorenia e-shopu rovno preskočte a vrhneme sa na 3. časť.
Ak je však pre vás zaujímavá a máte potrebný rozpočet na založenie e-shopu vytvoreného na mieru , tak môžeme pokračovať ďalej.
Ak si necháte vytvoriť e-shop od špecialistov v odbore s kvalitnou podporou a možnosťou ďalších úprav, tak máte vyhrané. Dostanete tak systém, ktorý nemá nikto iný a je urobený na mieru vašim potrebám. Navyše, pokiaľ tvorcovia e-shopu majú v tíme aj UX špecialistu, budú sa snažiť postaviť celý e-shop tak, aby predával. Vy ušetríte veľa času a dostanete originalitu, kvalitu a funkčnosť. Na druhú stranu do svojho projektu investujete veľa peňazí, ktoré bude treba zarobiť späť.
Výhody:
- Všetko na mieru
- Veľká úspora času
- Originalita
- Prípadná podpora predaja
Nevýhody:
- Za kvalitu si veľa priplatíte
E-shop si prenajmete
Pokiaľ po prečítaní predchádzajúcich odsekov začínate mať depresiu a pomaly sa vzdávate svojho sna na vlastný e-shop, ešte chvíľku vydržte. Máme pre vás ešte posledné riešenie a tušíme, že toto vám bude vyhovovať.
Teraz si predstavte, že máte e-shop postavený na mieru, so všetkými výhodami, ktoré existujú, a pritom nemusíte platiť obrovské sumy, ale len mesačný poplatok. Toto všetko poskytuje prenájom e-shopu . Pokiaľ k tomu je ešte spoločnosť kvalitné a e-shopové riešenie je domyslené do konca, máte postarané aj o aktualizácie, aby ste vždy boli na trhu jednotkou.
Na Českom trhu existuje 40+ spoločností, ktoré vám ponúkajú svoje služby a my sme dali dohromady 5 najlepších e-shopových riešení, ktoré na slovenskom trhu nájdete! Recenzie na ne nájdete na našich stránkach.
Prenájom e-shopu ponúka množstvo možností – od profesionálneho vzhľadu, množstva tém a grafických šablón, cez kategorizáciu, import/export tovaru až po predajné riešenia a pokročilé možnosti, ako dostať tovar do podvedomia klientov, resp. ako dostať platiacich klientov na vaše stránky/e-shop.
Výhody:
- Všetko na mieru
- Veľká úspora času
- Profesionálny vzhľad e-shopu
- Pokročilé funkcie
Nevýhody:
- E-shop nevlastníte
Ako lacno vytvoriť e-shop?
Už viete, že chcete podnikať pomocou e-shopu a predávať tovar? Poďme si teraz zhrnúť, ako vytvoriť e-shop čo najlacnejšie a na čo sa zamerať hneď na začiatku.
V prvom rade je dôležité si uvedomiť, s čím chcete podnikať. Aký tovar budete vo svojom e-shope predávať? Máte k tomuto tovaru nejaký vzťah? Viete o ňom niečo? To je totiž podstatné na to, ako budete po vytvorení svojho tovaru aj e-shop prezentovať a šíriť o ňom podvedomie, aby ste pritiahli (nových) klientov.
Pri voľbe tovaru je vždy dobré, keď ponúkate niečo, čo iné e-shopy neponúka. Ideálne je, ak máte možnosť dovážať alebo objednávať nejaký nový tovar zo zahraničia a tu ho prezentovať ako novinku. Dajte však pozor na to, aby tovar spĺňal podmienky na predaj v SR. Skvelou variantou je, keď sami nejaký tovar vyrábate a predávate tak svoje vlastné originálne výrobky.
Dobré je tiež uvedomiť si, kto budú vaši zákazníci. Podľa toho by mal byť vytváraný design a celková funkčnosť vášho e-shopu. Bude moderný, nostalgický, romantický, športový, a pod?
Ak by sme však mali splniť nadpis tejto časti nášho článku a poradiť vám, ako vytvoriť e-shop lacno , odporučíme nasledujúce. Rad e-shopových riešení ponúka možnosť založiť si na skúšku e-shop zadarmo. Väčšinou máte 30 dní na to, aby ste si vyskúšali, ako sa vám v ňom bude pracovať a či má všetky funkcie, ktoré požadujete. Pokiaľ vám e-shopové riešenie nebude vyhovovať, nič sa nedeje, môžete ísť zase „o dom ďalej“. Pokiaľ vám ale vyhovovať bude, už odhadnete, aké funkcie budete najviac využívať a vyberiete si takú tarifu, ktorá sa vám bude skutočne hodiť. Pri e-shopovom riešení platíte väčšinou ročné predplatné, ale jedná sa v podstate o mesačný prenájom platenia na dlhšiu dobu. Čím dlhšia doba, tým je spravidla väčšia zľava. Pokiaľ ste si e-shop dostatočne vyskúšali a viete, že pri tomto riešení zostanete, objednajte si predplatné na čo najdlhšiu možnú dobu.
Druhou možnosťou, ako si vyskúšať e-shop v prevádzke, jeho technické možnosti, design atď., je WooCommerce . Tu stačí stiahnuť plugin – napríklad aj na stránku, ktorá už vám beží na WordPresse, začať sa “hrať” a nastaviť si e-shop tak, ako by sa vám páčil. Záleží potom čisto na vás, či prejdete na platené služby, ktoré spravidla umožňujú lepšie funkcie, alebo zostanete v nižších cenových hladinách.
Na čo sa zamerať pri výbere prenájmu eshopov:
1) Hosting
Úplne zásadný faktor pri výbere e-shopového riešenia je hosting. Rovnako ako keď staviate dom aj váš e-shop musí mať pevné základy. Niektoré e-shopové riešenia ponúkajú hosting v cene riešenia (poprípade za príplatok). Túto variantu odporúčame, pretože máte istotu, že parametre hostingu sú nastavené presne na mieru e-shopového riešenia. Pokiaľ hosting nie je v cene ponúkaný a nemožno ho ani dokúpiť, skúste prehľadať internet, pozrieť na diskusné fóra alebo sa môžete pozrieť na naše hodnotenie 5 najlepších hostingov a nájsť iné e-shopové riešenie , ktoré vám bude viac vyhovovať a bude mať aj hosting.
Čo súvisí s hostingom je:
- rýchlosť – e-shop by sa mal rýchlo načítať. S tým je spojený „čistý“ kód webu, použitie cache, použitie minifikácie CSS a skriptov, poprípade použitie CDN.
- https certifikát (dnes už štandard) – umožňuje zabezpečené spojenie s webom a pre e-shop, kde sa zákazníci môžu prihlásiť k svojmu účtu je zásadný
- PHP 7.0
- HTTP2
Ďalšie informácie o najvhodnejšom hostingu nájdete na našom hodnotení 5 najlepších hostingov .
2) Upraviteľnosť
Vzhľad výsledného e-shopu by ste mali byť schopní upraviť do takej miery, aby sedel vašim požiadavkám. Teda nie len farebnú schému ale aj rozloženie samotného e-shopu . Možnosť výberu postranných panelov (pre najpredávanejšie produkty, produkty v zľave, atď.) by malo byť samozrejmosťou.
Istá upraviteľnosť úvodnej stránky spolu s možnosťou vloženia bannerov a iných prvkov je vyšší štandard, ktorý tiež uľahčí váš predaj. Niektoré riešenia ponúkajú aj vlastné šablóny – vďaka nim si môžete zvoliť rozloženie, ktoré vám vyhovuje a už upraviť iba detaily, týmto ušetríte hodiny a hodiny času.
Ďalším dôležitým kritériom je import produktov . Ten síce úplne nesúvisí s upraviteľnosťou, ale je dobré mať možnosť importovať produkty napríklad od vášho dodávateľa. Všetky informácie o predávaných produktoch tak nahráte naraz, namiesto aby ste ich vkladali produkt po produkte ručne. Tým ušetríte veľa času, pretože kostru produktu budete mať pred-pripravenú. Pokiaľ budete chcieť texty pri produktoch upraviť, môžete to urobiť dodatočne. Čas vám to ale rozhodne ušetrí.
3) Predaj
Táto časť je najdôležitejšia zo všetkých spomínaných v našom zozname. Preto sa jej treba venovať naozaj dôkladne. Poďme si ukázať prehľad sekcií, ktoré by nemali v e-shopovom riešení chýbať a pri každej si stručne vysvetliť, o čo ide:
- Vlastný blog – riešenie by malo poskytovať nejakú formu blogu. Či už interného alebo integráciu na blogovací systém wordpress. Blog je úplne zásadný pre váš predaj, pretože do článkov môžete vypísať informácie o produktoch, ktoré sa nezmestia do výpisu produktu. Navyše články sa dajú skvele zdieľať na sociálne siete.
- Integrácia sociálnych sietí – je dobré mať tlačidlá na zdieľanie pri každom produkte. Je potrebné zákazníkom umožniť na jeden klik zdieľať váš obsah. Skvelým doplnkom pre váš e-shop je aj integrácia facebook e-shopu . Veľký boom zažíva aj instagram a bolo by dobré zobrazovať dátový feed priamo na e-shope.
- Sofistikované fulltextové vyhľadávanie produktov – pokiaľ umožníte vašim zákazníkom rýchlo nájsť produkt, ktorý chcú, skrátite tak konverznú cestu. Aj pre vás je toto zásadné, pretože v e-shope nad 1000 produktov je veľmi ťažké udržiavať „poriadok“.
- Pokročilé filtre – budete mať tovar, ktorý má veľa parametrov? Pokiaľ áno, je dobré aby si zákazníci podľa týchto parametrov mohli vyfiltrovať konkrétny tovar.
- Napojenie na vyhľadávače a porovnávače cien – dnes už štandardne Heureka.cz , zbozi.cz , atď.
- Upraviteľný košík – dnes už nikto nechce prechádzať 3 krokmi košíka. Ideálny je košík na jednu stránku a na konci tejto stránky finálne potvrdenie.
- Platobné možnosti a doprava – e-shop by mal mať v sebe integrované možnosti na platbu kartou, dobierkou, prevodom, online peňaženkami, poprípade aj Paypal. Dopravy sa neustále menia a preto by mala byť možnosť integrácie tých známych a používaných dopravných možností.
- Viacjazyčnosť a cudzie meny – možno teraz neplánujete predávať v zahraničí, lenže čo keď budete za rok chcieť? E-shop by na to mal byť pripravený.
- E-mailové adresy – teraz možno váš tím poskytuje pár ľudí ale cieľom je rásť a preto by malo byť reálne, aby ste aj vašim spolupracovníkom vytvorili vlastné e-mailové adresy.
- E-mail marketing alebo prepojenie so známymi e-mailovými nástrojmi .
- Podpora EET – je to nutnosť v prípade, že budete umožňovať platbu kartou, preto e-shopové riešenie musí mať integráciu zvládnutú.
- Up-sells a cross-sells – Podobné produkty, okná s ponukou „zákazníci si často k tomuto tovaru kupujú“, ponuka vyššej verzie v košíku, ponuka možnosti substitutu v prípade nedostupného tovaru a ďalšie prvky, ktoré pomáhajú pri predaji
- SEO – e-shop by mal byť technicky pripravený na SEO. Štandardom sú meta popisky a meta titulky pri každej stránke e-shopu. Vyšším štandardom je potom možnosť kanonických url, možnosťou neindexovať určité stránky alebo upraviť štruktúru URL jednotlivých stránok.
Facebook pixel je malý kúsok kódu, ktorý po vložení na váš web umožňuje retargeting na Facebooku. Vďaka nemu ste schopní zacieliť reklamy na návštevníkov, ktorí váš web v minulosti navštívili. Ste potom schopní oveľa lepšie zacieliť reklamné kampane tak, aby boli konverzné. Facebook pixel ukladá informácie o tom, čo návštevník na webe robí a to je dôvod prečo si potom napr. môžete vytvoriť publikum len tých ľudí, ktorí navštívili konkrétnu stránku na vašom webe.
Tento pixel si môžete stiahnuť vo facebookovom správcovi reklám. Implementácia je potom jednoduchá, stačí taký pixel vložiť do hlavičky webu. Facebook reklamy sú mocnou marketingovou silou, ktorá aj vďaka facebook pixelu ponúka neobyčajné možnosti zacielenia.
4) Technické riešenie
Nemali by sme zabúdať aj na „backend“ e-shope. Teda tú časť e-shopu, kde pracujete vy. E-shopové riešenie by malo poskytovať čo možno najľahšiu správu a orientáciu. Nemalo by tu chýbať:
- Napojenie na účtovné systémy – prepojenie účtovných systémov s e-shopom je úplný základ práce s e-shopom. Malo by byť možné exportovať objednávky do účtovných systémov a naopak importovať faktúry (pre zasielanie zákazníkom e-mailom) a stavy skladov tovaru.
- Import a export štítkov – V prípade, že to dopravca umožňuje, malo by e-shopové riešenie byť schopné exportovať (alebo rovno tlačiť) štítky z každej jednotlivej objednávky
- Správa objednávok – možnosť nastavenia rôznych stavov objednávok, vloženie sledovacích kódov k balíčkom, možnosť vloženia zľavových kódov po objednaní a hromadné úpravy objednávok
5) Čo je XML feed a prečo ho riešiť?
XML feed je dátový súbor slúžiaci najčastejšie na export informácií o produktoch, ktoré e-shopy následne poskytujú tretím stranám ako sú napríklad porovnávače cien. Obsahujú dáta typu: názov produktu, cena, parametre, skladová dostupnosť alebo obrázky. Takýto súbor eshop umiestni na danú adresu napr. https://www.5naj.sk/feed/, a následne ho zasiela spomínaným tretím stranám. Takýto súbor sa však nemusí používať len na obchodné účely, existuje široké využitie XML feedu. Najmä weby, ktoré pracujú s veľkým množstvom obsahu, importujú pomocou feedu niektoré dôležité informácie (napr. z verejných zdrojov).
Časté otázky na prenájom e-shopov
Ako si založiť e-shop?
Začnime od samotného začiatku. Máte skvelý nápad alebo produkt a chcete ho predávať online? Potom by bolo ideálne nájsť e-shopové riešenie, ktoré bude vyhovovať vám aj vášmu produktu či produktom a umožní vám poslať ich do sveta, resp. ku klientom.
Ako založiť e-shop zadarmo?
Teraz sa poďme pozrieť na postavenie e-shopu na nejakej dostupnej platforme zadarmo . Medzi najznámejšie platformy patrí Woocommerce (WordPress) a Presta shop. Tieto dva systémy umožňujú aj nie úplne technicky zdatným ľuďom postaviť si vlastný e-shop .
Čo znamená prenájom e-shopu?
Prenájom e-shopu ponúka množstvo možností – od profesionálneho vzhľadu, množstva tém a grafických šablón, cez kategorizáciu, import/export tovaru až po predajné riešenia a pokročilé možnosti, ako dostať tovar do podvedomia klientov, resp. ako dostať platiacich klientov na vaše stránky/e-shop. Pri prenajímaných e-shopoch máte k dispozícii profesionálny systém, ktorý vás ale stojí iba k zlomok ceny systému e-shopu na mieru.
5 najlepších nástrojov na tvorbu e-shopu
Poradie | Logo | Názov | Hodnotenie | Ďalšie informácie |
---|---|---|---|---|
Upgates | ||||
Eshop-rychle | ||||
ExitShop | ||||
Shoptet.sk | ||||
SimpleShop |
Výborné porovnanie e-shopov. Zaujímalo by ma, na akom poradí by skončil v porovnaní Webareal, keďže sú s Eshop-Rychlo veľmi podobné.
Děkuji za info. V budoucnu třeba vyzkouším ten Eshop-Rychle. S pozdravem Zderčík Jan