Prenájom e-shopov – porovnania, recenzie a skúsenosti

Najlepší prenájom e-shopov 2019

Chcete si vytvoriť e-shop a konečne začať predávať váš vysnívaný produkt? Na trhu sú desiatky e-shopových riešení, tak ako vybrať to pravé? Otestovali sme desiatky nástrojov a vybrali najlepších päť. Celkové poradie je dané našou známkou, ktorá je súhrnom piatich najdôležitejších oblastí: jednoduchosť spustenia, marketing, customizácia, rýchlosť výsledného e-shopu a podpora.

5naj-porovnanie

UpGates

Shoptet

Eshop rychlo

Shopify

Exitshop

Finálne hodnotenie

98,88,68,18,0
1. miesto2. miesto3. miestoFinalistaFinalista

Jednoduchosť spustenia

InštaláciaNa klik (e-mail)Na klik (e-mail)Na klik (e-mail)nutná registráciaNa klik (e-mail)
Sprievodca spustením e-shopu
Je v slovenčine?
Užívateľská prívetivosť55533
Vyskúšanie zadarmo

Marketing

Google analytics
Facebook pixel
Má export pre známe porovnávače
Možnosť importu produktovxml, csvxlsx, csv, xmlcsvxml
SEO meta dáta
WordPress
Blog
EET
SSL
Facebook obchod
Live chat

Customizácia

Počet šablón zadarmo187502011
Platené šablóny
Zdrojový kód
Úprava CSS
Vlastné rozloženie panelov

Rýchlosť

Rýchlosť načítania e-shopov (sekundy)1,8991,9282,2682,1671,961

Podpora

Čas odpovededo 1 hodiny2 hod 43 mincca 1-2 hod24 hod23 min
Forma dotazuaut. požiadavkaaut. požiadavkaaut. požiadavkae-mailaut. požiadavka
Počet zodpovedaných otázok10/1010/1010/1010/1010/10
Majú online live chat?
Kvalita odpovede z podporykvalitnákvalitná a obsiahlakvalitná a obsiahlažiadnastručná, ale jasná

Ako založiť e-shop?

Začnime od samotného začiatku. Máte skvelý nápad alebo produkt a chcete ho predávať online. Našťastie, sme e-shopová veľmoc a preto existuje veľa materiálov na túto tému. Nanešťastie, sme e-shopová veľmoc a to množstvo informácií, ktoré máme, je neprehľadné a mätúce. Rozhodli sme sa to dať do poriadku a ukázať vám jednoduchý spôsob, ako si ho vybrať.

Začnime s možnosťami, ktoré máte:

  1. E-shop si sami naprogramujete alebo vybudujete na nejakej voľne dostupnej službe
  2. E-shop si necháte vytvoriť na mieru
  3. E-shop si prenajmete

Každá z týchto možností má svoje výhody a nevýhody, ktoré si rozoberieme.

Nakoniec vám ukážeme, čo by správny e-shop mal mať aby „predával“.

Tento text vám zaberie 10 minút a ušetrí hodiny, takže ideme na to:

Ako vytvoriť e-shop?

1) E-shop si sami naprogramujete alebo vybudujete na nejakej voľne dostupnej službe

Najskôr sa poďme pozrieť na programovanie vlastného e-shopu. My sme striktne proti tomuto variantu, a to hneď z dvoch dôvodov. Po prvé, chcete mať e-shop a predávať tovar (alebo aspoň by ste mali chcieť) – nenechajte sa zmiasť, akonáhle naplníte e-shop tovarom, vaša cesta ešte len začína a nie naopak. Po druhé, keď sa rozhodnete budovať e-shop na vlastnom kóde od nuly, stratíte veľa času, ktorý môžete venovať samotnému predaju a navyše musíte e-shop neustále aktualizovať aby zodpovedal trendom doby. Dostávate sa tak do pozície podnikateľov, marketingového manažéra a k tomu aj IT experta. Je potrebné si uvedomiť, že máte iba 24 hodín a je dôležité sa zamerať na naozaj dôležité veci, čo je v tomto prípade práve predaj.

Výhody:

  • Ušetríte peniaze
  • E-shop je presne podľa vašich predstáv

Nevýhody:

  • Stratíte veľa času
  • E-shop je síce podľa vašich predstáv, ale zhodujú sa vaše predstavy s potrebami zákazníka?

E-shop na platforme zadarmo?

Teraz sa poďme pozrieť na postavenie e-shopu na nejakej dostupnej platforme zadarmo. Medzi najznámejšie platformy patrí WooCommerce (WordPress) a Prestashop. Tieto dva systémy umožňujú aj nie úplne technicky zdatným ľuďom postaviť si vlastný e-shop. Tento variant je už reálnejší, než predchádzajúce programovanie od „nuly“, avšak sú tu úplne rovnaké problémy a nevýhody. Navyše je tu ďalšia nevýhoda v tom, že tieto systémy sú zahraničné a napríklad exporty do slovenských tovarových katalógov nevedia. Našťastie, na československom trhu je niekoľko ľudí, ktorí sú schopní s týmto pomôcť. Jedným z nich je napríklad Vladislav Musílek.

Výhody:

  • Základný systém je zadarmo a doplnky stoja do 700 €
  • Ušetria veľa času oproti programovaniu vlastného riešenia

Nevýhody:

  • Stále stratíte veľa času nielen nastavovaním e-shopu, ale aj učením sa prostrediu e-shopu

2) E-shop si necháte urobiť na mieru

Pokiaľ nemáte desítky tisíc eur, tak tento variant rovno preskočte a vrhneme sa na 3. časť. Ak tento rozpočet pre založenie e-shopu máte, tak pokračujeme. Ak si necháte vytvoriť e-shop od odborníkov v odbore s kvalitnou podporou a možnosťou ďalších úprav, tak máte vyhraté. Dostanete tak systém, ktorý nemá nikto iný a je urobený na mieru vašim potrebám. Navyše, ak tvorcovia e-shopu majú v tíme aj UX špecialistu, budú sa snažiť postaviť celý e-shop tak, aby predával.

Výhody:

  • Všetko na mieru
  • Veľká úspora času

Nevýhody:

  • Za kvalitu si veľa priplatíte

3) E-shop si prenajmete

Teraz si predstavte, že máte e-shop postavený na mieru, so všetkými výhodami, ktoré má, a pritom nemusíte platiť niekoľko tisíc ale iba mesačný poplatok. Toto všetko poskytuje prenájom e-shopu. Ak k tomu je ešte spoločnosť kvalitná a e-shopové riešenie domyslené do konca, máte postarané aj o aktualizácie, aby ste vždy boli na trhu jednotkou.

Na Slovenskom trhu existuje 40+ spoločností, ktoré vám ponúkajú svoje služby a my sme dali dohromady 5 najlepších e-shopových riešení, ktoré na slovenskom trhu nájdete.

Výhody:

  • Všetko na mieru
  • Veľká úspora času

Nevýhody:

  • E-shop nevlastníte

Na čo sa zamerať pri výbere prenájmu e-shopov:

1) Hosting

Absolútne zásadný faktor pri rozhodovaní výberu e-shopového riešenia je hosting. Rovnako, ako keď staviate dom, aj váš e-shop musí mať pevné základy. Niektoré e-shopové riešenia ponúkajú hosting v cene riešenia (prípadne za príplatok). Tento variant odporúčame, pretože máte istotu, že parametre hostingu sú nastavené presne na mieru e-shopovového riešenia. Ak hosting nie je v cene ponúkaný a nemožno ho ani dokúpiť, skúste prehľadať internet, pozrieť na diskusné fóra alebo sa môžete pozrieť na naše hodnotenie 5 najlepších hostingov.

Čo súvisí s hostingom je:

  • Rýchlosť – e-shop by sa mal rýchlo načítavať. S tým je spojený „čistý“ kód webu, použitie cache, použitie minifikácie CSS a skriptov, poprípade použitie CDN.
  • Https certifikát (dnes už štandard) – umožňuje zabezpečené spojenie s webom a pre e-shop, kde sa zákazníci môžu prihlásiť k svojmu účtu, je absolútne zásadné
  • PHP 7.0
  • HTTP2

2) Upraviteľnosť

Vzhľad výsledného e-shopu by ste mali byť schopní upraviť do takej miery, aby sedel vašim požiadavkám. Teda nie len farebnú schému, ale aj rozloženie samotného e-shopu. Možnosť výberu postranných panelov (pre najpredávanejšie výrobky, výrobky v zľave…) by mala byť samozrejmosť.

Istá upraviteľnosť úvodnej stránky spolu s možnosťou vloženia bannerov a iných prvkov je vyšší štandard, ktorý tiež uľahčí váš predaj. Niektoré riešenia ponúkajú aj vlastné šablóny – vďaka nim si môžete zvoliť rozloženie, ktoré vám vyhovuje a už upraviť len detaily, týmto ušetríte hodiny a hodiny času.

Import produktov. Toto úplne nesúvisí s upraviteľnosťou, ale je dobré mať možnosť importovať produkty napríklad od vášho dodávateľa. Týmto ušetríte veľa času, pretože kostru produktu budete mať predpripravenú.

3) Predaj

Táto časť je najdôležitejšia zo všetkých troch, preto je potrebné sa jej venovať naozaj dôkladne. Prehľad sekcií, ktoré by nemali chýbať:

  • Vlastný blog – riešenie by malo poskytovať nejakú formu blogu. Či už interného alebo integráciu na blogovací systém WordPress. Blog je úplne zásadný pre váš predaj, pretože do článkov môžete vypísať informácie o produktoch, ktoré sa nezmestia do výpisu produktu. Navyše články sú skvele zdieľateľné na sociálne siete.
  • Integrácia sociálnych sietí – je dobré mať tlačidlá pre zdieľanie pri každom produkte. Je potreba zákazníkom umožniť na jeden klik zdieľať váš obsah. Skvelým doplnkom pre váš e-shop je aj integrácia Facebook e-shopu. Veľký boom zažíva aj Instagram a bolo by dobré zobrazovať dátový feed priamo na e-shope.
  • Sofistikované fulltextové vyhľadávanie produktov – ak umožníte vašim zákazníkom rýchlo nájsť produkt, ktorý chcú, skrátite tak konverznú cestu. Aj pre vás je toto zásadné, pretože v e-shope nad 1000 produktov je veľmi ťažké udržiavať „poriadok“.
  • Pokročilé filtre – budete mať tovar, ktorý má veľa parametrov? Ak áno je dobré, aby si zákazníci podľa týchto parametrov mohli vyfiltrovať konkrétny tovar.
  • Napojenie na tovarové vyhľadávače – dnes už štandardne Heureka.sk apod.
  • Upraviteľný košík – dnes už nikto nechce prechádzať 3 kroky košíka. Ideálny je košík na jednu stránku a na konci tejto stránky finálne potvrdenie.
  • Platobné možnosti a doprava – e-shop by mal mať v sebe integrované možnosti pre platbu kartou, dobierkou, prevodom, online peňaženkami, poprípade aj PayPal. Doprava sa neustále mení a preto by mala byť možnosť integrácie tých známych a používaných dopravných možností.
  • Viacjazyčnosť a cudzie meny – možno teraz neplánujete predávať v zahraničí, lenže čo keď budete za rok chcieť? E-shop by na to mal byť pripravený.
  • E-mailové adresy – teraz možno váš tím tvorí pár ľudí, ale cieľom je rast a preto by malo byť možné vašim spolupracovníkom vytvoriť vlastné e-mailové adresy.
  • Up-sells a cross-sells – podobné produkty, okná s ponukou „Zákazníci si často k tomuto tovaru kupujú“, ponuka vyššej verzie v košíku, ponuka možnosti substitútu v prípade nedostupného tovaru a ďalšie prvky, ktoré pomáhajú pri predaji
  • SEO – e-shop by mal byť technicky pripravený na SEO. Štandardom sú meta popisy a meta titulky u každej stránky e-shopu. Vyšším štandardom je potom možnosť kanonických URL, možnosť neindexovať určité stránky alebo upraviť štruktúru URL jednotlivých stránok.

4) Technické riešenie

Nemali by sme zabúdať aj na „backend“ e-shopu. Teda tú časť e-shopu, kde pracujete vy. E-shopové riešenie by malo poskytovať čo možno najľahšiu správu a orientáciu. Nemalo by tu chýbať:

  • Napojenie na účtovné systémy – Prepojenie účtovných systémov s e-shopom je úplný základ práce s e-shopom. Malo by byť možné exportovať objednávky do účtovných systémov a naopak importovať faktúry (pre zasielanie zákazníkom e-mailom) a stavy skladov tovaru.
  • Import a export štítkov – V prípade, že to dopravca umožňuje, malo by e-shopové riešenie byť schopné exportovať (alebo rovno tlačiť) štítky z každej jednotlivej objednávky.
  • Správa objednávok – možnosť nastavenia rôznych stavov objednávok, vloženie sledovacích kódov k balíčkom, možnosť vloženia zľavových kódov po objednaní a hromadné úpravy objednávok.

Recenzia jednotlivých prenájmov e-shopov:

UpGates Recenzia

UPgates je platforma umožňujúca vytvoriť si profesionálne vyzerajúce e-shop pre všetkých, ktorí hľadajú jednoduché a rýchle riešenie. K dispozícii je síce iba obmedzené množstvo grafík a tém, napriek tomu je možné vytvoriť moderný a lákavý vzhľad e-shopu. Pre náročnejších sú k dispozícii služby profesionálnych grafikov, ktorí vytvoria e-shop na želanie.
UPgates poskytuje zázemie, v ktorom sa rýchlo zorientujete aj vďaka sprievodcom a navigačným článkom. Svoj e-shop ľahko napojíte na fakturačné systémy, sociálne siete i EET. Nevýhodou je absencia live chate, ktorý by poskytol možnosť riešenia vašich dotazov okamžite – teda vo chvíli, keď sedíte pri PC a pracujete na svojom projekte. Našťastie je podpora bdelá a zodpovie vaše otázky veľmi rýchlo aj cez email.

Prejsť na web e-shopového riešenia / Prečítať celú recenziu e-shopového riešenia Shoptet

Shoptet

Shoptet je prvotriedne e-shopové riešenie, ktoré poskytuje svojim klientom maximálnu podporu. Vďaka tomu sa môžu majitelia e-shopu 100 % zamerať na svoj biznis a samotný predaj a nechať technické záležitosti na niekom inom. No a takto presne by to malo fungovať. Samozrejmosťou je, že si za kvalitu priplatíte.

Prejsť na web e-shopového riešenia / Prečítať celú recenziu e-shopového riešenia Shoptet

Eshop-Rychlo

Eshop-Rychlo.csk je riešenie, ktoré vám ponúkne plne funkčný e-shop behom pár kliknutí. Služba je ideálna pre internetové obchody, ktoré chcú stabilné e-shopové riešenie, ktoré nebude potrebné ďalej meniť ani v prípade väčšieho úspechu. Na platforme bežia ako malé, tak i veľké e-shopy.

Prejsť na web e-shopového riešenia / Prečítať celú recenziu e-shopového riešenia Eshop-rychlo

Shopify

Shopify je veľmi komplexný a sofistikovaný systém na tvorbu e-shopu. V Shopify môžete takmer všetko upraviť, prerobiť, odstrániť a vďaka obrovskému množstvu free aj platených šablón si e-shop utvoríte presne k obrazu svojmu. V prípade, že vám niečo na e-shope chýba, je tu veľká pravdepodobnosť že už existuje plugin, ktorý váš problém rieši a ktorý si môžete pre svoje Shopify stiahnuť alebo dokúpiť. Vďaka širokej slovenskej komunite okolo Shopify si e-shop dokážete upraviť presne pre potreby slovenského trhu.

Prejsť na web e-shopového riešenia / Prečítať celú recenziu e-shopového riešenia Shopify

ExitShop

ExitShop sa oproti iným e-shopovým systémom mierne líši. Aj napriek tomu, že vám ponúkne plne fungujúci e-shop, zaistí vám aj napojenie na obchody iných služieb (Prestashop, Eshop-Rychle.cz, Shoptet…). V cene tarify máte neobmedzený počet internetových obchodov a čo viac, môžete ich spravovať z jednej administrácie. Celkovo ide o komplexné e-shopové riešenie, ktoré ocenia veľké i malé e-shopy.

Prejsť na web e-shopového riešenia / Prečítať celú recenziu e-shopového riešenia Exitshop

BiznisWeb

Spoľahlivé e-shopové riešenie, ktoré patrí medzi tie najznámejšie v Slovenskej republike. Vďaka kvalitnej podpore a rozsiahlej sekcii FAQ aj blogu, dostanete odpoveď takmer na každý problém, ktorý sa vám pripletie do cesty. Aj napriek slabšiemu výberu šablón si môžete vo vašom e-shope uspôsobiť dosť užitočných vecí. Je to ideálna služba pre malé a stredné e-shopy, ktoré sa radi sústredia na predaj a nestrácajú čas s technickými záležitosťami.

Prejsť na web e-shopového riešenia / Prečítať celú recenziu e-shopového riešenia BiznisWeb


Ako sa vám naše porovnanie páči?
Sending
User Review
4 (3 votes)