Semrush Recenzia
Zhrnutie recenzie
SEMrush je SEO nástroj, ktorý na trhu pôsobí viac ako deväť rokov . Má štyri pobočky a jednu z nich aj v Českej republike. Svoje služby delia do štyroch taríf – Pro, Guru, Business a Enterprise. Čím vyššia tarifa, tým viac možností a tarifa Enterprise si navyše môžete poskladať podľa vlastných potrieb. SEMrush je vhodný pre jednotlivcov, agentúry aj majiteľov projektu/e-shopu. Priamo na stránkach semrush.com nájdete vzdelávaciu Akadémiu, sekciu s webinármi a blog, kde sú užitočné články so SEO tématikou.
Výhody
- Môžete v rámci jednej tarify merať až 200 webov, čo je v porovnaní s ostatnými SEO nástrojmi z nášho porovnania naozaj veľa
Nevýhody
- Chybí podpora v slovenčině
Všeobecné
SEMrush ponúka možnosť viacerých užívateľov na jednej tarife (za príplatok). Spolupracovať môžete aj s Google Analytics, ktorý je možné prepojiť s týmto SEO nástrojom. So SEMrushom môžete merať a sledovať až 200 webov. Pre prípad, že si nebudete vedieť rady s ovládaním, vytvorili tutoriál k SEO nástroju.
Cena taríf sa odvíja od fakturačného obdobia, pokiaľ budete platiť ročne, celková cena bude nižšia ako pri mesačnej platbe. Najlacnejšia tarifa stojí 99,95 dolárov mesačne. Za najdrahšie zaplatíte mesačne 399,95 dolárov. Nástroj si môžete otestovať zadarmo s trial účtom . Platbu je možné vykonať dvoma spôsobmi – bankovým prevodom a online platobnou kartou.
Cena najlacnejšieho tarifu (plateného)
|
$99.95 / mesiac |
Cena najdrahšej tarify
|
$399.95 / mesiac |
Trial verzia
|
|
Platba kartou online
|
Rozdelenie cenových taríf
Cenové tarify sú tradične rozdelené podľa spôsobu používania nástroja a potreby objemu dát, ktoré potrebujete získať . Z toho potom logicky vychádza, že je v ponuke tohto SEO nástroja tarifa pre jednotlivcov a špecialistov s niekoľkými projektmi, ale potom sú tu cenové tarify, ktoré budú vhodné pre väčšie projekty, pre agentúry alebo väčšie online spoločnosti s veľkým množstvom projektov.
S najlacnejším tarifom Pro môžete pridať pod jeden účet až 5 projektov , v ktorých môžete nechať napríklad merať denne 500 slov. Pri vyšších tarifách Guru a Business je možné pridať pod účet 15 alebo 40 projektov , pri ktorých sa dá denne merať 1500 alebo 5000 kľúčových slov.
Najlacnejšia tarifa je potom ochudobnená napríklad o ukazovateľ vývoja historických dát. Semrush má k dispozícii dáta od roku 2012, ktoré dokáže predkladať v zrozumiteľnej forme. To znamená, že sa môžete pozrieť napríklad na historický vývoj nejakej domény (konkurenta), tak ako postupoval v čase.
Semrush sa skladá z 5 hlavných nástrojov , ktoré sa vzájomne dopĺňajú a prelínajú. Okrem nástrojov pre SEO tu nájdete nástroj pre obsahový marketing (content marketing), nástroj, ktorý vám pomôže s prieskumom trhu alebo nástroj na optimalizáciu PPC reklám.
Analýza kľúčových slov
Nástroj na získavanie dát pre kľúčové slová. Napríklad dáta o objeme mesačného vyhľadávania, o objeme ročnej hľadanosti a taktiež cenu za klik v PPC
|
|
Analýza URL
Technická SEO analýza, ktorá dokáže zistiť napríklad, či je URL indexovateľná, či má všetky dôležité HTML tagy ako napdpis H1, meta značky, aký vracia URL status kód alebo ako rýchlo sa stránka načíta
|
|
Porovnanie s konkurenciou
Funcke nástroje, ktoré dokáže porovnať váš web s webom konkurenciou. V závislosti od typu nástroja môžete porovnávať napríklad počet spätných odkazov a ich silu, množstvo obsahu, stav technického SEO a ďalšie
|
|
Jednorazová analýza
Jednorazová analýza dokáže zistiť technický stav SEO, preskúmať viditeľnosť celého webu vo výsledkoch vyhľadávania, zistiť hľadanosť kľúčových slov alebo navrhnúť vhodné kľúčové slová
|
|
Stráženie existencie spätných odkazov
Nástroj pre evidenciu spätných odkazov, ktorý dokáže prechádzať webové stránky a strážiť, či je na nich váš odkaz
|
|
Podávanie reportov
Reporty podľa vášho nastavenia. Z reportov sa môžete napríklad dozvedieť posun na pozíciách za dané obdobie, počet nových získaných pozícií vo vyhľadávaní a podobne
|
|
Hľadanie podobných webov pre odkazy
Nástroj na vyhľadávanie tematicky podobných webov, na ktorých by bolo dobré získať spätný odkaz
|
|
Rýchlosť webu
Nástroj na meranie rýchlosti webu
|
|
Indexovateľnosť
Preverenie stránky URL, či je pre vyhľadávače priechodné a dokážu ju zaradiť do svojich výsledkov vyhľadávania
|
|
Sociálne signály
Zmienky o webe na rôznych sociálnych sieťach ako je Facebook, Twitter, Instagram, YouTube a podobné
|
|
Našepkávač
Funcke vo vyhľadávačoch, ktorá používateľom napovedá pri vyhľadávaní. Pomocník vzniká z najčastejšie zadaných fráz, ktoré používatelia vyhľadávajú. SEO nástroj by mal vedieť tieto dáta získať a navrhnúť pri analýze kľúčových slov
|
|
Hľadanie zmienok o webe
Funkcia pre vyhľadávanie zmienok o vašom webe kdekoľvek na internete
|
|
Kontrola status kódov
Kontrola statusových kódov, ktoré vracia analyzované URL webu. Je dôležité strážiť si status kódy, aby sa zabránilo vrátením chybových kódov ako 404, 5xx
|
|
Hľadanosť a cpc
Funkcia na získanie objemu vyhľadávania kľúčových slov a ceny za kliknutie v PPC reklame (CPC=Cost Per Click)
|
|
Zistenie vstupných stránok
Funkcia na zistenie, aké vstupné stránky ponúka vyhľadávače vo svojich výsledkoch na konkrétne otázky (kľúčové slová)
|
|
Metrika inzercia ppc
Funkcie na sledovanie rôznych metrík v PPC, ktoré vám poslúžia pri analýzach
|
|
Kontrola plagiátorstva
Funkcia na kontrolu obsahu, ktorá stráži, či nie je podobný obsah skopírovaný odinakiaľ alebo či nie je až veľmi podobný
|
|
Možnosť viacerých užívateľov nástroja
Možnosť, ktorá sprístupňuje nástroj viacerým užívateľom, ktorí môžu pracovať v nástroji v rovnakom čase s rôznymi užívateľskými účtami
|
(za příplatok) |
Možnosť prepojenia s google analytics
Napojenie nástroja na Googl Analytics, z ktorého dokáže získavať ďalšie dáta pre analyzovanie
|
|
Maximálny počet projektov
Maximálny počet projektov (webov), ktoré môžete viesť pod jedným tarifom/účtom
|
200 |
Tutoriál k seo nástroju
Obsiahly návod, ktorý vás prevedie používaním nástroja a vyťažením jeho funkcií k maximálnemu úžitku
|
SEO
Semrush je pre SEO perfektne vybavený. Má k dispozícii dostatok dát z vyhľadávačov a tá vám pomôže vyťažiť v použiteľnej forme. SEO nástroj sa skladá zo 6 hlavných funkcií – Keyword Research, on-page SEO, Local SEO, Rank Tracking, Link Building a Competitor SEO Analysis. Tieto funkcie sa potom delia na ďalšie podfunkcie, takže sa dá povedať, že z tohto hľadiska ide o komplexný SEO nástroj, kde by vám nemalo nič chýbať.
Content
Funkcie z tohto balíka vám pomôžu stavať a tvoriť lepší obsah. Pred samotnou tvorbou obsahu vám tieto nástroje pomôžu s vytvorením dobrej stratégie. Medzi užitočné funkcie patrí optimalizácia obsahu, ktorá vám zobrazí odporúčania na optimalizáciu obsahu s cieľom zvýšiť návštevnosť z organického vyhľadávania.
Market Research
Sem patria nástroje a funkcie pre prieskum trhu. To znamená, že tu nájdete nástroj na analyzovanie konkurencie, ktorá by vám mala pomôcť pri zlepšovaní výkonu pomocou vyťaženia konkurenčných stratégií. Okrem toho môžete ľahko sledovať online zmienky o konkurencii alebo sledovať ich reklamné PPC reklamy.
Do širokého portfólia funkcií SEO nástroja SEMrush patria nasledujúce:
- Analýza kľúčových slov: nájde všetky údaje o kľúčových slovách a podá report s výsledkami.
- Analýza vlastných stránok: pomocou tejto funkcie zistíte, čo a kde chýba na vašich stránkach a ako to vylepšiť.
- Porovnanie s konkurenciou: získate dáta o konkurenčnosti otázok.
- Jednorazová analýza: rýchlo zobrazí dáta o danom webe (napríklad pozície, hľadanosť a návrhy kľúčových slov), táto funkcia sa hodí napríklad agentúram, keď potrebujú prezentovať výsledky svojim klientom.
- Stráženie existencie spätných odkazov: stráži existenciu a funkčnosť spätného odkazu.
- Hľadanie podobných webov pre spätné odkazy: získate návrh pre spoluprácu. Uľahčí tak svojmu užívateľovi manuálnu prácu.
- Podávanie reportov: prehľadné reporty s údajmi, ktoré SEO nástroj nájde.
- Rýchlosť webu: zistí, kde je zádrhel a ako ho napraviť.
- Indexovateľnosť: pozícia stránok vo vyhľadávačoch.
- Našepkávač: navrhuje kľúčové slová.
- Kontrola status kódov: podáva zoznam stavových kódov stránok vášho webu.
- Hľadanosť a CPC: ukáže cenu za kliknutie na hľadané slová a navyše zobrazí, čo ľudia hľadajú.
- Zistenie vstupných stránok: ukáže cez aké kľúčové slovo vstupujú ľudia na akú stránku z webu.
- Metrika inzercie PPC: monitorujú PPC reklamy na sledované slová.
- Sociálne signály: spolupráca so sociálnymi sieťami a prehľad napríklad o najviac zdieľaných príspevkoch… Zisťuje tiež prečo ľudia zdieľajú aké príspevky.
- Kontrola plagiátorstva: funkcia, ktorá upozorní na to, že vám niekto ukradol obsah z webu.
- Hľadanie zmienok o webe: funkcia ukazuje, kde sa o vašom webe píše.
Podporu môžete kontaktovať nasledujúcimi spôsobmi: cez e-mail, telefónom alebo facebookovou správou. Podpora nefunguje v Českom jazyku. Pri kontaktovaní podpory sme dostali odpoveď do jedného pracovného dňa, ale je možné využiť live chat, kde je možné dostať odpoveď v priebehu pár minút.
Dostali sme reakciu?
|
|
Podpora v CZ/SK
|
|
Facebook správy
|
|
Live chat
|
|
Telefón
|
|
E-mail
|
Semrush akademie
Semrush má vlastnú marketingovú akadémiu. Tak je k dispozícii zadarmo, ale je potrebné sa do nej prihlásiť. Počas kurzu sa naučíte používať nielen samotný Semrush, ale môžete získať ďalšie odborné SEO a marketingové znalosti. Akadémia sa ukončuje testom, vďaka ktorému môžete získať certifikát potvrdzujúci odborné znalosti.
Ak potrebujete nástroj s podporou v slovenčine - skúste sa pozrieť na porovnanie nástrojov, ktoré sú využívané na SEO optimalizáciu.