Ecomail Recenzia
Zhrnutie recenzie
Český systém pre e-mailový marketing Ecomail patrí medzi nástroje, ktoré dokážu zaujať prehľadnosťou použitia a pritom ponúknu zaujímavé možnosti automatizácie a zefektívnenia propagácie prostredníctvom elektronickej pošty. Cena prevádzky je pritom v porovnaní s konkurenciou pomerne výhodná – testovať do 200 kontaktov môžete aj zadarmo. Nechýba jednoduchý editor e-mailov, A/B testovanie, ani podrobná segmentácia klientov, vďaka ktorej zacielite svoje e-maily čo najpresnejšie a získate tak vyššie šance na predaj.
Výhody
- Rad praktických funkcií
- Jednoduché používanie
- Do 200 kontaktov je možné využívať zadarmo
Nevýhody
- Nenašli sme nič čo by nám vadilo
Cena pri nástrojoch na email marketing sa najčastejšie odvíja od počtu kontaktov, ktoré v databáze máte. Niekedy tiež objavíte, že služba je zadarmo, ale má limitovaný počet kontaktov a menší rozsah funkcií. Pokiaľ to však s emailingom myslíte vážne, má zmysel si zaplatiť. Otázkou však je, koľko? Poďme sa pozrieť, čo ponúka svojim klientom Ecomail a či sa oplatí využiť tarifu zadarmo, alebo je lepšie si priplatiť.
Pokiaľ sa pre systém Ecomail rozhodnete, môžete si vybrať hneď z niekoľkých taríf. Balíček „Základ“ je zadarmo (do 200 kontaktov), umožňuje rozoslanie až 200 emailov mesačne, zahŕňa editor, štatistiky, formuláre aj zaujímavú a užitočnú funkciu skloňovania mien a určenie pohlavia pri oslovení adresátov. Táto tarifa je skvelá, ak si chcete Ecomail vyskúšať. Pre väčšie možnosti už je lepšie využiť niektorú z platených taríf, pričom záleží aj na tom, koľko klientov máte v databáze. My sme sa sústredili na 500, 2000 a 5000 kontaktov.
Cena mes. - 500 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 500 kontaktov.
|
6 EUR |
Cena mes. - 2000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 2000 kontaktov.
|
12 EUR |
Cena mes. - 5000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 5000 kontaktov.
|
26 EUR |
Vyskúšanie zadarmo
Poskytovateľ umožňuje stiahnuť si free verziu na určitú dobu alebo s určitým obmedzením.
|
Hľadáte e-mail marketingový nástroj, ktorý rýchlo ovládnete a pomôže vám k vyšším obratom? Ecomail patrí medzi najlepšie, ktoré sme mali možnosť testovať a navyše je skvelý práve pre české prostredie. Nechýba mu ani komplexná podpora v češtine. Ideálne pre začiatočníkov aj pokročilých marketérov!
„Profi“ verzia je dostupná od 6 EUR mesačne (pre 500 kontaktov), počet mailov je neobmedzený a pribudnú funkcie ako pop-up formulára alebo automatizácia a personalizácia. Pri tvorbe e-mailov oceníte Drag & drop editor, základnú segmentáciu kontaktov, rozdelenie kontaktov do skupín podľa jednotlivých preferencií a samozrejme aj podporu na live chate a telefóne.
Vo variante „Marketer+“ sa môžete tešiť aj na prepojenie s Facebookom, pokročilé štatistiky, sledovanie nákupov a webtracking, spomínané A/B testovanie, opustený košík, zľavové kupóny, Produktové XML feedy, dátové feedy, pokročilú segmentáciu a automatizáciu, dynamický obsah a samozrejme všetky možnosti z tarify “Profi”. Táto varianta stojí 6 EUR za mesiac v prípade, že máte do 500 kontaktov. Za 2000 kontaktov zaplatíte 12 EUR a za 5000 kontaktov 26 EUR.
Ak potrebujete rozosielať väčší počet e-mailov, avšak nepravidelne a teda by sa vám neoplatilo platiť mesačnú tarifu, môžete zvoliť druhý variant, kreditový účet. Čo je to a ako to funguje?
Kreditový účet umožní poslať vysoké množstvo e-mailov neobmedzenému počtu kontaktov. Na výber sú tri cenové možnosti, pričom prvá je pre 10.000 e-mailov, ďalšia pre 50.000 e-mailov a ďalšia pre 200.000 e-mailov. Súčasne získate základnú segmentáciu, základnú automatizáciu, statické formuláre, štatistiky kampaní, skloňovanie, on-line podporu a opäť Drag & drop editor. Pri dobití kreditu umožňuje Ecomail aj vytvorenie SMS kampaní . Pokiaľ si výraznejšie priplatíte, ponúka Ecomail aj nadštandardnú asistenciu, služby a školenia.
Ecomail má autoresponder a možnosť plánovania e-mailov. Nechýbajú mu ani štatistické údaje ako sú miery otvorenia emailu a miery prekliku na odkaz v e-maile. Poďme sa na tieto funkcie pozrieť podrobnejšie.
Vzhľadom na to, že e-maily je potrebné nielen odosielať, ale aj správne doručiť, oceňujeme, že Ecomail sa stará aj o to, aby vami odosielané e-maily nepadali do spamu, ale do schránky, aby sa dostali k svojim adresátom a mohli fungovať tak, ako očakávate. Ich systém monitoruje doručiteľnosť do e-mailových schránok a prípadný problém tak okamžite zaznamenajú.
Čo veľmi oceňujeme, sú neobmedzené možnosti segmentácie. Aby ste klientov zaujali, je potrebné posielať správnym ľuďom to, čo ich naozaj zaujme, čo ich zaujíma alebo čo potrebujú vedieť, získať a pod. Skrátka musíte ponúknuť v správnej chvíli to, čo klient hľadá. K tomu vám môže pomôcť práve správna segmentácia. Vďaka nej nebudete obťažovať klientov e-maily, ktoré ich nezaujímajú, ale cielene ponúknete len tie správy, ktoré budú predávať. Vďaka segmentácii môžete databázu rozdeliť podľa vlastností jednotlivých kontaktov, aktivity v e-mailových kampaniach, nákupného správania alebo pohybu na webe.
Ďalšia dôležitá funkcia, ktorú by sme od správneho e-mail marketingového nástroja očakávali, je automatizácia, ktorá nám uvoľní ruky v rozosielaní e-mailov aj v mnohých ďalších obchodných aktivitách. Ecomail nás ani v tomto nesklamal. Automatické kampane umožňuje nastaviť jednoducho pomocou niekoľkých klikov. Systém za vás sám posiela e-maily, sms, správy do messengeru, listy alebo spúšťa reklamy na Facebooku a Instagrame. To všetko robí na základe zadaných podmienok a správania zákazníkov. Ďalej Ecomail umožňuje reagovať na uskutočnené objednávky , navštívené stránky alebo akékoľvek iné udalosti. Skrátka je to pomocník, ktorý stráži množstvo vecí, ktoré vy nestihnete.
Meranie miery otvorenia
Informácie o tom, koľko klientov otvorilo vami zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Meranie miery prekliknutia
Koľko čitateľov otvorený e-mail rozkliklo - prekliklo sa odkazom v správe na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánovanie emailov
V programe je možné presne naplánovať dátum a čas, kedy budú e-maily odosielané.
|
|
Automatická odpoveď
Autoresponder je možné považovať za jeden z dôležitých marketingových kanálov. Ide o e-maily, ktoré sú automaticky rozosielané príjemcom z databázy. Rozosielanie prebieha na základe nejakej akcie. Tá môže byť uskutočnená napr. na webových stránkach.
|
Hneď po doručiteľnosti, je práve samotná tvorba e-mailu tým najdôležitejším faktorom pri výbere nástroja pre e-mail marketing. Či už človek tvorí responzívny email, ktorý je možné správne zobraziť na všetkých zariadeniach, chce urobiť A/B testovanie alebo vytvoriť svoj originálny dizajn pomocou CSS, potrebuje na to tie správne nástroje. Ecomail všetky nami požadované nástroje má a využívať sa dajú jednoducho. Nie je nutné žiadne zdĺhavé študovanie programu, aby ste zvládli všetko nastaviť podľa potreby. Je to skutočne jednoduché a rýchle.
Aby vaše e-maily klientov zaujali, nestačí len, aby boli doručené viditeľne a nepadali do spamu, ale aj aby zaujali na prvý pohľad. Veľa samozrejme robia správne zostavené texty, ale dôležitý je aj ich vzhľad. Emailing poskytuje praktický drag-and-drop editor, s ktorým jednoducho vytvoríte profesionálny newsletter. Stačí, keď si vyberte jednu z prednastavených šablón a prispôsobíte ju vašim potrebám. Výsledkom sú potom responzívne e-maily, ktoré sa správne zobrazia na počítači aj mobilnom zariadení.
Ďalšia veľká pomoc prináša prispôsobenie obsahu každého posielaného e-mailu preferenciám odberateľa a informáciám, ktoré o danom zákazníkovi máte. V personalizovaných blokoch môžete zákazníkovi ponúknuť napríklad produkt z kategórie, ktorú si naposledy prezeral alebo odporučiť produkty podľa jeho posledných nákupov. Tým sa zvýši šanca, že klient nakúpi, alebo dokonca nakúpi opakovane.
Úplne skvelý nám príde tzv. machine learning , čo je funkcia, ktorá vám ešte viac pomôže trafiť “do čierneho” a ponúknuť vášmu klientovi presne to, čo hľadá. Ecomail sa učí z údajov vašich zákazníkov a tak vie, čo majú radi. Pomocou funkcie machine learning vyberie Ecomail do každého newslettera automaticky predovšetkým tie produkty, ktoré budú vášho zákazníka pravdepodobne najviac zaujímať.
Možnosť zobrazenia emailu v prehliadači
Tvorba e-mailu pre zobrazenie v PC.
|
|
Responzívne šablóny emailov
Sú ponúkané šablóny responzívne? Ako budú vyzerať na PC a ako na mobilných zariadeniach? Nikdy neviete, v akom zariadení si klient váš e-mail otvorí.
|
|
Náhľady emailu v rôznych zariadeniach
Je možné pozrieť sa pri vytváraní e-mailu na to, ako bude vyzerať v PC/mobile?
|
|
Jednoduchý editor obrázkov
Ako sa pracuje s editorom obrázkov? Je dostatočne jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovať napríklad aj menej zdatní jedinci?
|
|
Vlastný dizajn pomocou HTML a CSS
Pre pokročilých užívateľov je dôležité, aby si mohli e-mail a všetko okolo neho prispôsobiť podľa seba – obsah, design atď. Nechcú sa spoliehať na šablóny.
|
|
Správa súborov
Je dôležité, aby ste si mohli súbory v programe ľubovoľne presúvať, pomenovať, označiť, rozdeliť, segmentovať atď.
|
|
Navrhnutie šablóny mailu na mieru
V prípade, že vám nevyhovujú ponúkané šablóny a neviete si sami vytvoriť vlastný dizajn pomocou HTML, je potrebný zásah profesionála. Niektoré spoločnosti ho ponúkajú za príplatok, iné umožňujú, aby ste integrovali vlastné šablóny vytvorené vašim externým pracovníkom.
|
|
A/B testovanie
A/B testovanie je klasická marketingová metóda, ktorá má za cieľ zvýšiť konverzie či konverzné pomery projektu prostredníctvom zmeny jedného funkčného alebo designového prvku.
|
Správnemu e-mail marketingovému systému by nemalo chýbať A/B testovanie, teda veľmi podrobné testovanie podľa rôznych priorít, aby ste zistili, aký obsah alebo dokonca aká časť e-mailov je pre vašich klientov najvhodnejšia. Ecomail samozrejme poskytuje aj tento typ textovania.
Aby ste mali komu posielať vaše emaily, musíte najskôr mať nástroje na to kontakty nazbierať a efektívne s nimi pracovať. Máme na mysli opt-in formuláre, možnosť importu a exportu kontaktov, segmentovanie databázy, podpora vlastných polí a vstavanú možnosť odhlásiť sa z odberu.
Do systému Ecomail ľahko importujete svoje existujúce kontakty . Na zber nových adries je možné použiť praktické formuláre a na tvorbu atraktívnych e-mailov využiť šikovný a intuitívny editor s prednastavenými šablónami. Ecomail umožňuje realizáciu a automatickú správu emailových kampaní (napr. rozosielanie blahoželania k sviatkom, upozorňovanie na opustený košík s tovarom a pod.).
Ďalšou výhodou je, že si možno Ecomail ľahko integrovať do známych e-shopových systémov, či už je to WooCommerce, Magento alebo napríklad Shoptet a ďalšie. Veľkým plusom je dobrá spolupráca so sociálnymi sieťami, z ktorých môžete pomocou Ecomailu čerpať kontakty aj oslovovať zákazníkov napr. cez messenger.
Lokalizácia do slovenčiny je výhodou, ale väčšinou sa jej pri týchto programoch nedočkáte (snáď len pri slovenskom nástroji Smartemailing). Ecomail má v slovenčine webové stránky a samozrejme aj podporu . O tej si ale viac napíšeme nižšie.
Import kontaktov
Pokiaľ už máte/využívate niektoré kontakty, určite vás zaujíma, či bude možné ich do e-mail marketingového nástroja importovať.
|
|
Export kontaktov
Pokiaľ sa rozhodnete zmeniť poskytovateľa, budete potrebovať svoje kontakty zase exportovať - preniesť do iného/nového e-mail marketingového nástroja. Potom sa bude hodiť export kontaktov.
|
|
Poskytnutie opt-in formulárov
Webový formulár a Double opt in Webový formulár slúži na zber kontaktov z Vášho webu
|
|
Segmentovanie kontaktov
Segmentácia kontaktov je dôležitá v prípade, že chcete rozdeliť klientov do rôznych skupín a každé zasielať iné správy. Napr. klienti, ktorí nakúpili vo vašom e-shope a vy chcete zaslať dotazník spokojnosti/ponuku so zľavou na budúci nákup a pod., klienti, ktorí váhajú a vy ich chcete prinútiť k nákupu zľavovou akciou atď.
|
|
Možnosť odhlásenia z odberu
Niekedy sa stane, že už pre klienta nie je odber vašich e-mailov dôležitý. Potom sa rozhodne ho zrušiť. Je vhodné, aby mali vaši klienti túto možnosť priamo v e-maile. Nedochádza tak k spamovaniu schránky a klient sa sám rozhodne, či chce alebo nechce newslettre odoberať.
|
|
Podpora vlastných polí
Možnosť vytvárať si v projekte vlastné pole – informácie.
|
|
Web v CZ/SK
Je web spoločnosti aj slovenskom jazyku, alebo je k dispozícii iba AJ, popr. ďalšie cudzie jazyky?
|
Ako som už spomenula, podporu klientov má Ecomail riešenú v českom jazyku . Spojiť sa s nimi môžete pomocou telefónu, kontaktného formulára, e-mailu aj live chatu, ktorý oceňujeme asi najviac. My sme si ich hneď vyskúšali a boli sme maximálne spokojní. Odpovede sme dostali do niekoľkých minút, a boli perfektné. Podpora bola ústretová a ochotná. Za nás jedno veľké odporúčanie. Spojiť sa s nimi môžete pomocou telefónu, kontaktného formulára, e-mailu aj live chatu, ktorý oceňujeme asi najviac. My sme si ich hneď vyskúšali a boli sme maximálne spokojní. Odpovede sme dostali do niekoľkých minút, a boli perfektné. Podpora bola ústretová a ochotná. Za nás jedno veľké odporúčanie.
Podpora v CZ/SK
|
|
Live chat
|
|
Email/kontaktný formulár
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefón
|
|
Odpoveď do 24 hodín
Odpovedala nám pomoc na otázky do 24 hodín?
|
|
Odpovede/Otázky
Koľko odpovedí z koľkých otázok sme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Nie je pre vás Ecomail to pravé orechové? Skúste sa pozrieť na porovnanie nástrojov pre email marketing.