SmartEmailing Recenzia
Zhrnutie recenzie
SmartEmailing je jednotka na českom trhu . Ide o e-mailový nástroj od českej firmy a preto je kompletne v češtine. Ponúka všetko, čo by ste od pokročilého nástroja pre email marketing čakali – vrátane pokročilej segmentácie, A/B testovania aj autoresponderu. Administrácia je užívateľsky veľmi prívetivá a dizajnovo čistá, iba úprava obrázkov ako orezávanie či zmena veľkosti ľahko zaostáva.
Výhody
- Celý softvér vrátane podpory je kompletne v slovenčine
- Ponúka pokročilú segmentáciu
- Možnosť šablóny na mieru
Nevýhody
- Je tu o niečo horší editor obrázkov, v ktorom nemožno orezávať fotografie.
Videorecenzia
Cena sa odvíja podľa počtu kontaktov v databáze. SmartEmailing si môžete vyskúšať úplne zadarmo a to na dobu 14 dní. V tejto fáze si môžete celú službu nezáväzne testovať, objavovať a vyskúšať si všetky jej funkcie a rozoslať až 1000 e-mailov. K dispozícii budete mať účet kompletne so všetkými funkciami vrátane API a transakčných e-mailov. Vyskúšať si môžete aj rozosielanie SMS, len je nutné dobiť si aspoň minimálny kredit.
Pri platenej tarife si potom môžete vyberať podľa toho, koľko kontaktov hodláte mať v databáze. Platiť pritom môžete mesačne alebo ročne. Pri ročnej cene je platba zvýhodnená. Napr. u 500 kontaktov je mesačná cena 6,4 EUR bez DPH, ale ročne vyjde celá platba na 24EUR Sk.
To samozrejme nie je hranica. So SmartEmailingom môžete mať v databáze až 50.000 kontaktov a prípadne aj viac. To už je potom na individuálnom dohovore. Ceny za vyšší počet kontaktov nájdete na posuvnom kalkulátore na webových stránkach.
Ceny SmartEmailingu patria medzi štandard, ale v porovnaní napr. s Mailchimpom sú o niečo drahšie.
Cena mes. - 500 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 500 kontaktov.
|
6,4 EUR |
Cena mes. - 2000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 2000 kontaktov.
|
24 EUR |
Cena mes. - 5000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 5000 kontaktov.
|
48 EUR |
Vyskúšanie zadarmo
Poskytovateľ umožňuje stiahnuť si free verziu na určitú dobu alebo s určitým obmedzením.
|
(na 14 dní) |
Bez autoresponderu či plánovania emailov akoby softvér pre email marketing nebol kompletný. Ani SmartEmailing v tomto nesklamal a týmito elementárnymi funkciami disponuje. Rovnako tak tu objavíte štatistiku miery otvorenia emailov a miery kliknutí na odkaz. Mieru otvorenia a kliknutí je možné sledovať v sekcii Štatistiky.
Plánovanie kampaní a rozosielanie e-mailov má na starosti tzv. autoresponder. Pri SmartEmailingu ho nájdete ako službu SmartKampane, v ktorých si ľahko nastavíte potrebné dáta a časy, kedy aké e-maily rozosielať. Táto automatizácia vám ohromne uvoľní ruky k inej činnosti a zároveň zefektívni vaše obchody.
Popri e-mailoch môžete so SmartEmailing odosielať aj SMS. Využiť sa dajú napr. pre hromadnú kampaň alebo ako autoresponder pre individuálnu rozosielku. Rozosielanie SMS je však samostatná služba, ktorá sa pripláca. Viac informácií o cenách rozosielania nájdete v cenníku služieb.
Meranie miery otvorenia
Informácie o tom, koľko klientov otvorilo vami zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Meranie miery prekliknutia
Koľko čitateľov otvorený e-mail rozkliklo - prekliklo sa odkazom v správe na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánovanie emailov
V programe je možné presne naplánovať dátum a čas, kedy budú e-maily odosielané.
|
|
Automatická odpoveď
Autoresponder je možné považovať za jeden z dôležitých marketingových kanálov. Ide o e-maily, ktoré sú automaticky rozosielané príjemcom z databázy. Rozosielanie prebieha na základe nejakej akcie. Tá môže byť uskutočnená napr. na webových stránkach.
|
SmartEmailing má veľmi dobrý nástroj na tvorbu e-mailov. Nájdete tu responzívne šablóny, náhľady e-mailov v rôznych zariadeniach, možnosť zobrazenia emailu v prehliadači či vlastného designu pomocou HTML a CSS. Nechýba ani funkcia A/B testovania, ktorá vám pomôže nájsť tie najlepšie fungujúce nadpisy. Ten, kto by chcel využiť služby dizajnéra na šablónu na mieru, môže využiť tím v SmartEmailingu , ktorý to pre svojich klientov ponúka ako špeciálnu službu. Pri tvorbe mailu však treba myslieť na správnu voľbu rozmerov obrázkov, pretože tu nenájdete editor na ich úpravu.
Pokiaľ teraz premýšľate, na čo je vôbec dobré A/B testovanie, radi vám to vysvetlíme. Používa sa na testovanie väčšieho množstva variantov e-mailov, rôznych kampaní a prvkov. V podstate vďaka nemu môžete vyskúšať, čo vašich čitateľov najviac zaujme, čo ich prinúti k tomu, aby e-mail otvorili a prečítali až do konca, prípadne čo ich najviac podpichne ku konverzii.
Možnosť zobrazenia emailu v prehliadači
Tvorba e-mailu pre zobrazenie v PC.
|
|
Responzívne šablóny emailov
Sú ponúkané šablóny responzívne? Ako budú vyzerať na PC a ako na mobilných zariadeniach? Nikdy neviete, v akom zariadení si klient váš e-mail otvorí.
|
|
Náhľady emailu v rôznych zariadeniach
Je možné pozrieť sa pri vytváraní e-mailu na to, ako bude vyzerať v PC/mobile?
|
|
Jednoduchý editor obrázkov
Ako sa pracuje s editorom obrázkov? Je dostatočne jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovať napríklad aj menej zdatní jedinci?
|
|
Vlastný dizajn pomocou HTML a CSS
Pre pokročilých užívateľov je dôležité, aby si mohli e-mail a všetko okolo neho prispôsobiť podľa seba – obsah, design atď. Nechcú sa spoliehať na šablóny.
|
|
Správa súborov
Je dôležité, aby ste si mohli súbory v programe ľubovoľne presúvať, pomenovať, označiť, rozdeliť, segmentovať atď.
|
|
Navrhnutie šablóny mailu na mieru
V prípade, že vám nevyhovujú ponúkané šablóny a neviete si sami vytvoriť vlastný dizajn pomocou HTML, je potrebný zásah profesionála. Niektoré spoločnosti ho ponúkajú za príplatok, iné umožňujú, aby ste integrovali vlastné šablóny vytvorené vašim externým pracovníkom.
|
|
A/B testovanie
A/B testovanie je klasická marketingová metóda, ktorá má za cieľ zvýšiť konverzie či konverzné pomery projektu prostredníctvom zmeny jedného funkčného alebo designového prvku.
|
Základom každého dobrého emailového nástroja by mala byť možnosť odhlásenia sa z databázy, čoho si je tím SmartEmailingu iste vedomý. Odhlasovací odkaz je do vašich e-mailov vkladaný úplne automaticky. SmartEmailing odhlásené kontakty eviduje, a vďaka tomu sa nestane, že by ste odoslali nový e-mail na už odhlásený kontakt. To je dôležité na to, aby ste u klientov budili dôveru. E-mail, ktorý dorazí už odhlásenému čitateľovi, ho môže tak akurát rozčúliť.
Ak máte už nejaké kontakty, môžete ich bez problémov importovať; rovnako tak ako exportovať. Nemusíte zbierať iba emaily či mená, ale úplne ľubovoľnú informáciu vďaka funkcii vlastných polí.
Vo chvíli, keď si pri SmartEmailingu založíte účet, získate zadarmo API rozhranie a API kľúč, vďaka ktorému ku SmartEmailingu jednoducho napojíte svoj e-shop, CRM alebo účtovný systém.
Import kontaktov
Pokiaľ už máte/využívate niektoré kontakty, určite vás zaujíma, či bude možné ich do e-mail marketingového nástroja importovať.
|
|
Export kontaktov
Pokiaľ sa rozhodnete zmeniť poskytovateľa, budete potrebovať svoje kontakty zase exportovať - preniesť do iného/nového e-mail marketingového nástroja. Potom sa bude hodiť export kontaktov.
|
|
Poskytnutie opt-in formulárov
Webový formulár a Double opt in Webový formulár slúži na zber kontaktov z Vášho webu
|
|
Segmentovanie kontaktov
Segmentácia kontaktov je dôležitá v prípade, že chcete rozdeliť klientov do rôznych skupín a každé zasielať iné správy. Napr. klienti, ktorí nakúpili vo vašom e-shope a vy chcete zaslať dotazník spokojnosti/ponuku so zľavou na budúci nákup a pod., klienti, ktorí váhajú a vy ich chcete prinútiť k nákupu zľavovou akciou atď.
|
|
Možnosť odhlásenia z odberu
Niekedy sa stane, že už pre klienta nie je odber vašich e-mailov dôležitý. Potom sa rozhodne ho zrušiť. Je vhodné, aby mali vaši klienti túto možnosť priamo v e-maile. Nedochádza tak k spamovaniu schránky a klient sa sám rozhodne, či chce alebo nechce newslettre odoberať.
|
|
Podpora vlastných polí
Možnosť vytvárať si v projekte vlastné pole – informácie.
|
|
Web v CZ/SK
Je web spoločnosti aj slovenskom jazyku, alebo je k dispozícii iba AJ, popr. ďalšie cudzie jazyky?
|
Keďže je SmartEmailing českou firmou, celý web, aplikácie aj podpora sú samozrejme v českom jazyku. To je veľká výhoda hlavne pre tých, ktorí majú problém s cudzími jazykmi. Spojiť sa s nimi môžete pomocou telefónu alebo e-mailu. Klientska podpora je k dispozícii od pondelka do piatku od 9:00 do 16:00 hodín. Live chat však na ich stránkach budete hľadať zbytočne.
My ste si podporu otestovali na e-maile a boli sme maximálne spokojní. Podpora odpovedala počas jednej hodiny a všetky otázky nám starostlivo vysvetlila, popr. dodala odkazy na podrobnejšie informácie.
Podpora v CZ/SK
|
|
Live chat
|
(na Facebook) |
Email/kontaktný formulár
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefón
|
|
Odpoveď do 24 hodín
Odpovedala nám pomoc na otázky do 24 hodín?
|
|
Odpovede/Otázky
Koľko odpovedí z koľkých otázok sme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Nezaujal vás SmartEmailing.cz? Pozrite sa na naše porovnanie nástrojov pre e-mail marketing.