MailerLite Recenzia
Zhrnutie recenzie
Mailer Lite je užívateľsky prívetivý emailový softvér , ktorý oceňujú predovšetkým začiatočníci. Do 1000 kontaktov je softvér bezplatný a to bez razantných obmedzení na funkciách – v tejto tarife máte aj autoresponder či iné pokročilé funkcie. Cena platených taríf je cenovo oveľa nižšia ako u konkurencie. Oceňujeme čistý design administrácie a možnosť tvorby landing pages na zber emailov.
Výhody
- Majú štedrú tarifu zadarmo
- Čisté a jednoduché užívateľské prostredie
- Jednoduché vytváranie e-mailových kampaní
Nevýhody
- Ide o pomerne mladú spoločnosť a postrádajú niektoré pokročilejšie funkcie
Ak je MailerLite niečím skutočne výnimočný, je to počet kontaktov, ktoré poskytuje na využívanie schránky zadarmo. Zatiaľ čo iní poskytovatelia vám umožnia si ich e-mailingový nástroj zadarmo vyskúšať, pričom vás obmedzia časovo, alebo poskytovanými funkciami, MailerLite vám umožní zadarmo využívať ich služby až do 1 000 kontaktov . Odoslať pritom môžete až 12 000 e-mailov za mesiac. Pre niekoho to môže byť dosť, pre niekoho naopak málo. Poďme sa preto pozrieť, čo všetko v rámci tarify zadarmo môžete urobiť a aké sú prípadne ceny u vyšších taríf. Môžete tiež využiť rôzne zľavové akcie a zľavy.
Cena mes. - 500 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 500 kontaktov.
|
zadarmo |
Cena mes. - 2000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 2000 kontaktov.
|
15$ |
Cena mes. - 5000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 5000 kontaktov.
|
30$ |
Vyskúšanie zadarmo
Poskytovateľ umožňuje stiahnuť si free verziu na určitú dobu alebo s určitým obmedzením.
|
Pokiaľ chcete plne funkčný nástroj pre e-mail marketing, za ktorý chcete platiť minimum a vojdete sa do počtu 1000 kontaktov v adresári, je pre vás úplne ideálny práve MailerLite.
MailerLite zadarmo
Pri pláne zadarmo máte k dispozícii znalostnú bázu, videonávody, e-mailovú podporu 24 hodín 7 dní v týždni. Ďalej sú k dispozícii služby v rámci e-mailovej kampane – editor bohatého textu, integrovaná úprava fotografií, správca súborov a ďalšie. Pre rozšírenie počtu užívateľov – odberateľov poskytuje MailerLite k plánu zadarmo vstupné stránky, vložené registračné formuláre, vyskakovacie formuláre, správu predplatiteľov a možnosť odhlásenia odberu. Ale ani to ešte nie je všetko. MailerLite je skutočne štedrý. Umožní vám zadarmo aj automatizáciu e-mailu, segmentáciu, rozdelenie klientov podľa záujmových skupín – tzv. značkovanie, RSS kampane a A/B testovanie. K tomu všetkému môžete sledovať e-mailové správy o kampaniach a prieskumy.
Ohľadom pripojenia máte k dispozícii integráciu do rôznych platforiem a API. V rámci vstupných stránok máte k dispozícii web zadarmo, ktorý umožňuje až 5 vstupných stránok. Pokiaľ by ste radšej neobmedzené množstvo stránok, potom si môžete priplatiť 10 USD mesačne a nebudete nimi obmedzovaní. V rámci bezplatného plánu máte ďalej k dispozícii neobmedzenú prevádzku, viac ako 25 prispôsobiteľných šablón, SSL šifrovanie, súlad s GDPR, dvojité prihlásenie, prieskum a kvíz, integráciu vyskakovacích okien od MailerLite, vloženie vlastného kódu, analýzu a stránky prispôsobené obsahu na mobilných zariadeniach.
Platené tarify MailerLite
Ako vidíte, MailerLite je veľmi štedrý, čo sa týka služieb, ktoré poskytuje v rámci free tarify . Obmedzenie sa v podstate týka počtu kontaktov. Akonáhle prekročíte 1000 kontaktov/e-mailových adries v adresári, je potrebné priplatiť si za vyššie tarify.
Do 2500 kontaktov je mesačná cena 15 USD, do 5000 kontaktov je 30 USD a do 10.000 kontaktov 50 USD mesačne. V rámci týchto plánov potom máte okrem už spomínaných služieb, ktoré sú k dispozícii aj k plánu free podporu živého chatu 24/7, vlastný HTML editor, šablóny spravodajcu, možnosť odobrať logo MailerLite, vyskakovacie okná propagácie, použitie vlastnej domény, automatické opätovné odoslanie, vyhradenú IP a zobrazovanie podľa časového pásma. Služieb je samozrejme ešte oveľa viac. Volám napr. delené testovanie A/B, neobmedzený počet domén, prispôsobiteľný favicon, vytváranie šablón a ďalšie. Pre úplný prehľad cien a služieb odporúčam pozrieť na stránky cenníka MailerLite.
Doplnky za príplatok
Okrem jednotlivých taríf/plánov, ktoré sa riadia počtom kontaktov vo vašom adresári je možné dokúpiť ešte ďalšie doplnkové služby, ktoré si vyberáte podľa toho, či ich aktuálne potrebujete alebo nie. Jednu z týchto služieb sme už spomenuli pri tarife zadarmo – SitesPro. Poďme sa však na ne pozrieť podrobnejšie.
SitesPro
SitesPro vám umožní publikovať toľko webov a cieľových stránok, koľko potrebujete, aby vaše podnikanie prekvitalo. Budete mať neobmedzený prístup k našim funkciám vytvárania webov, aby ste mohli ponúknuť pútavejšie užívateľské prostredie. Za túto službu zaplatíte už spomínaných 10$ mesačne.
MailerPro
MailerPro vám ponúkne prioritnú podporu prostredníctvom e-mailu alebo živého chatu, keď to najviac potrebujete a to 24 hodín 7 dní v týždni. Špecializovaný správca MailerLite vám pomôže importovať predplatiteľov, vytvárať e-mailové šablóny a webové formuláre kompatibilné s GDPR a analyzovať vaše metriky. Za túto službu zaplatíte 100 $ za mesiac.
Vyhradená IP
Poslednou platenou službou zvlášť sú vyhradené adresy IP, ktoré môžu zlepšiť vašu doručiteľnosť indexom reputácie odosielateľa. Táto služba sa odporúča, ak posielate aspoň 50 000 e-mailov týždenne a stojí 50 $ za mesiac.
Bez autoresponderu či plánovania emailov akoby softvér pre e-mail marketing nebol kompletný. Ani MailerLite sa nezahanbil a tieto funkcie tu objavíte. Rovnako je možné sledovať štatistiku miery otvorenia emailov a miery kliknutí na odkaz.
Možno si hovoríte, prečo je dôležitá automatizácia e-mailov. Verte, že je to nástroj, ktorý vám vo veľkej miere uvoľní ruky a pritom pomôže získať nových klientov a budovať vzťahy medzi nimi a vašou firmou. Automatizované e-maily pomôžu spoznať vašich zákazníkov a vykonávať vás aj ich na každom kroku ich cesty – od okamihu, keď vás spoznajú, až po konverziu a ďalšie obchody. Pokiaľ máte možnosť s klientmi komunikovať, upevňujete tak vzájomné vzťahy a zvyšujete tým šance na ďalšie a ďalšie obchody. To je ale pomerne zložité na vysvetľovanie a nie je to cieľom tejto recenzie. Poďme sa preto pozrieť, ako môžete s MailerLite e-maily tvoriť.
Meranie miery otvorenia
Informácie o tom, koľko klientov otvorilo vami zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Meranie miery prekliknutia
Koľko čitateľov otvorený e-mail rozkliklo - prekliklo sa odkazom v správe na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánovanie emailov
V programe je možné presne naplánovať dátum a čas, kedy budú e-maily odosielané.
|
|
Automatická odpoveď
Autoresponder je možné považovať za jeden z dôležitých marketingových kanálov. Ide o e-maily, ktoré sú automaticky rozosielané príjemcom z databázy. Rozosielanie prebieha na základe nejakej akcie. Tá môže byť uskutočnená napr. na webových stránkach.
|
MailerLite má veľmi kvalitný nástroj na tvorbu e-mailov . Nájdete tu responzívne šablóny, náhľady e-mailov v rôznych zariadeniach, základný editor na úpravu obrázkov, možnosť zobrazenia e-mailu v prehliadači či tvorbu vlastného dizajnu pomocou HTML a CSS. Nechýba ani funkcia A/B testovania, ktorá vám pomôže nájsť tie najlepšie fungujúce nadpisy. Ten, kto by chcel využiť služby dizajnéra na šablónu na mieru, musí najať externého grafika, pretože to MailerLite v ponuke nemá.
MailerLite však poskytuje editor drag & drop , vďaka ktorému vytvorí profesionálnych newsletterov bez znalostí HTML a potreby profesionálneho dizajnéra snáď naozaj každý. Môžete využívať množstvo automatizovaných šablón, bohatý editor textu, kampane elektronického obchodovania atď.
Keďže v MailerLite vedia, aké je dôležité rozširovať publikum či množstvo klientov, ponúka k tomu nástroj na tvorbu webových stránok, vstupných stránok, vyskakovacích okien alebo vložených formulárov. Praktická je aj správa predplatiteľov, ktorých môžete rozdeľovať do rôznych segmentov. Ľahko tak pošlite e-maily len tým osobám, ktorých sa to týka – napr. tým, čo u vás už nakúpili, tým, čo stále váhajú, tým, ktorým ponúkate nadväzujúci produkt a pod. Na rozdelenie klientov slúži automatizácia e-mailu, personalizácia, segmentácia a záujmové skupiny, resp. delenie do záujmových skupín.
Možnosť zobrazenia emailu v prehliadači
Tvorba e-mailu pre zobrazenie v PC.
|
|
Responzívne šablóny emailov
Sú ponúkané šablóny responzívne? Ako budú vyzerať na PC a ako na mobilných zariadeniach? Nikdy neviete, v akom zariadení si klient váš e-mail otvorí.
|
|
Náhľady emailu v rôznych zariadeniach
Je možné pozrieť sa pri vytváraní e-mailu na to, ako bude vyzerať v PC/mobile?
|
|
Jednoduchý editor obrázkov
Ako sa pracuje s editorom obrázkov? Je dostatočne jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovať napríklad aj menej zdatní jedinci?
|
|
Vlastný dizajn pomocou HTML a CSS
Pre pokročilých užívateľov je dôležité, aby si mohli e-mail a všetko okolo neho prispôsobiť podľa seba – obsah, design atď. Nechcú sa spoliehať na šablóny.
|
|
Správa súborov
Je dôležité, aby ste si mohli súbory v programe ľubovoľne presúvať, pomenovať, označiť, rozdeliť, segmentovať atď.
|
|
Navrhnutie šablóny mailu na mieru
V prípade, že vám nevyhovujú ponúkané šablóny a neviete si sami vytvoriť vlastný dizajn pomocou HTML, je potrebný zásah profesionála. Niektoré spoločnosti ho ponúkajú za príplatok, iné umožňujú, aby ste integrovali vlastné šablóny vytvorené vašim externým pracovníkom.
|
|
A/B testovanie
A/B testovanie je klasická marketingová metóda, ktorá má za cieľ zvýšiť konverzie či konverzné pomery projektu prostredníctvom zmeny jedného funkčného alebo designového prvku.
|
Vaše kampane budú mať lepší výkon, keď budete svoje e-maily testovať, budete s nimi experimentovať a zefektívňovať ich, aby boli čo najvýkonnejšie. Zlepšite svoje výnosy pomocou dôležitých funkcií e-mailového marketingu, ako sú delené testovanie A/B, zobrazenie podľa časového pásma, RSS kampane alebo automatické opätovné odoslanie. MailerLite vám toto všetko poskytne.
Základom každého dobrého e-mailového nástroja by mala byť možnosť odhlásenia sa z databázy, čo je pre MailerLite samozrejmosťou. Pokiaľ máte už nejaké kontakty, môžete ich bez problémov importovať; rovnako tak ako exportovať. Nemusíte zbierať iba emaily či mená, ale úplne ľubovoľnú informáciu vďaka funkcii vlastných polí. K zlepšeniu zberu kontaktov patrí aj segmentácia a celková správa e-mailov, ktorú sme spomenuli už vyššie. Preto to tu nebudeme znovu rozpisovať.
Import kontaktov
Pokiaľ už máte/využívate niektoré kontakty, určite vás zaujíma, či bude možné ich do e-mail marketingového nástroja importovať.
|
|
Export kontaktov
Pokiaľ sa rozhodnete zmeniť poskytovateľa, budete potrebovať svoje kontakty zase exportovať - preniesť do iného/nového e-mail marketingového nástroja. Potom sa bude hodiť export kontaktov.
|
|
Poskytnutie opt-in formulárov
Webový formulár a Double opt in Webový formulár slúži na zber kontaktov z Vášho webu
|
|
Segmentovanie kontaktov
Segmentácia kontaktov je dôležitá v prípade, že chcete rozdeliť klientov do rôznych skupín a každé zasielať iné správy. Napr. klienti, ktorí nakúpili vo vašom e-shope a vy chcete zaslať dotazník spokojnosti/ponuku so zľavou na budúci nákup a pod., klienti, ktorí váhajú a vy ich chcete prinútiť k nákupu zľavovou akciou atď.
|
|
Možnosť odhlásenia z odberu
Niekedy sa stane, že už pre klienta nie je odber vašich e-mailov dôležitý. Potom sa rozhodne ho zrušiť. Je vhodné, aby mali vaši klienti túto možnosť priamo v e-maile. Nedochádza tak k spamovaniu schránky a klient sa sám rozhodne, či chce alebo nechce newslettre odoberať.
|
|
Podpora vlastných polí
Možnosť vytvárať si v projekte vlastné pole – informácie.
|
|
Web v CZ/SK
Je web spoločnosti aj slovenskom jazyku, alebo je k dispozícii iba AJ, popr. ďalšie cudzie jazyky?
|
MailerLite je síce vychytaný nástroj pre e-mail marketing, ich podpora však nie je úplne ideálna pre slovenských klientov, ktorí nevedia ovládať anglický jazyk a ktorí si nechcú priplatiť prémiovú tarifu. Spojiť sa s nimi môžete prakticky iba v e-maile, ktorý je však k dispozícii 24 hodín 7 dní v týždni. Telefón nemajú, ale tí, ktorí využívajú platené tarify, môžu využívať aj živú podporu na chatu.
Aj keď ale používate „iba“ tarifu free, nemusíte si zúfať. Podpora na e-maile zodpovedá veľmi rýchlo – niekoľko hodín a to aj keď ju píšete vo večerných hodinách. Zodpovie všetky otázky (aspoň v našom prípade to tak bolo) a prípadne pridá odkaz na podrobnejšie informácie. Aj napriek absencii telefónu a live chatu pre všetkých klientov hodnotíme podporu MailerLite veľmi pozitívne .
Podpora v CZ/SK
|
|
Live chat
|
(len pre prémiovú tarifu) |
Email/kontaktný formulár
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefón
|
|
Odpoveď do 24 hodín
Odpovedala nám pomoc na otázky do 24 hodín?
|
|
Odpovede/Otázky
Koľko odpovedí z koľkých otázok sme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Ak sa vám zdá, že MailerLite nie je to pravé pre vaše marketingové aktivity, pozrite sa na porovnanie najlepších nástrojov na e-mail marketing.