iDoklad Recenzia iDoklad Recenzia

Hodnotil/a Redakce 5nej

16. 7. 2018

Stručně/vhodné pro

Aktuálne je iDoklad najznámejší fakturačný program na trhu , ktorý ponúka široké spektrum možností. Vďaka tomu postačuje nielen malým živnostníkom, ale aj stredne veľkým firmám, ktoré potrebujú mnoho funkcií. Najmä majitelia e-shopov si chvália automatizáciu a vyladené API. Či už vaše účtovné využíva Money S3, Pohodu alebo Vario , s iDokladom môžete všetky dáta bez problému exportovať.

Celkové skóre 8.8/10 se skládá z hodnocení všech 38 parametrů:
  • Testovaná tarifa
  • Mesačný paušál
  • Neobmedzene faktúr
  • Logo na faktúru
  • Neobmedzene kontaktov
  • Prenesená daňová povinnosť
  • Vlastné číselné rady
  • QR platby
  • Viac bankových účtov
  • Viac firiem na jednom účte
  • Vlastný prístup pre účtovníkov
  • Načítanie údajov podľa IČ z ARES
  • Verzia pre platiteľa DPH
  • Overenie solventnosti
  • Evidovanie nákladov
  • Prehľadná štatistika príjmov
  • Elektronické podanie
  • Webová aplikácia
  • Webová aplikácia - iOS
  • Webová aplikácia - Android
  • Export do účtovného programu Money S
  • Export do iných účtovných programov
  • Export do jiných účetních programů
  • Párovanie platieb - integrácia s bankou
  • Upomienky neplatičom
  • EET
  • Pravidelné faktúry
  • Integrácia s platobnou bránou GoPay
  • Integrácia s platobnou bránou PayPal
  • API
  • Live chat
  • Telefón
  • Email
  • Autorizovaná požiadavka
  • Pravidelné zálohovanie
  • Odpoveď do 24 hodín
  • Otázky/odpovede
  • Hodnotenie
Hodnotenie redakcie
hodnotené 38 parametrov
8.8/10
Hodnotenie používateľov
hodnotené 16x Pridať hodnotenie
3.8/5
Celkové skóre 7/10 se skládá z hodnocení 1 parametrov:
  • Mesačný paušál
7/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 15 parametrov:
  • Neobmedzene faktúr
  • Logo na faktúru
  • Neobmedzene kontaktov
  • Prenesená daňová povinnosť
  • Vlastné číselné rady
  • QR platby
  • Viac bankových účtov
  • Viac firiem na jednom účte
  • Vlastný prístup pre účtovníkov
  • Načítanie údajov podľa IČ z ARES
  • Verzia pre platiteľa DPH
  • Overenie solventnosti
  • Evidovanie nákladov
  • Prehľadná štatistika príjmov
  • Elektronické podanie
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrov:
  • Webová aplikácia
  • Webová aplikácia - iOS
  • Webová aplikácia - Android
  • Export do účtovného programu Money S
  • Export do iných účtovných programov
  • Export do jiných účetních programů
10/10
Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení 7 parametrov:
  • Párovanie platieb - integrácia s bankou
  • Upomienky neplatičom
  • EET
  • Pravidelné faktúry
  • Integrácia s platobnou bránou GoPay
  • Integrácia s platobnou bránou PayPal
  • API
8.6/10
Celkové skóre 8.2/10 se skládá z hodnocení 8 parametrov:
  • Live chat
  • Telefón
  • Email
  • Autorizovaná požiadavka
  • Pravidelné zálohovanie
  • Odpoveď do 24 hodín
  • Otázky/odpovede
  • Hodnotenie
8.2/10

Výhody

  • Veľký rozsah funkcií, Overenie solventnosti a QR platby
  • Automatické generovanie podkladov pre DPH, daň z príjmu
  • Automatické generovanie daňového priznania
  • 60 dní na vyskúšanie zadarmo

Nevýhody

  • Je tu o niečo horší editor obrázkov.
  • Cena patrí medzi vyššie

Financie
Celkové skóre 7/10 se skládá z hodnocení 1 parametrů:
  • Mesačný paušál
7/10

Idoklad Finance

iDoklad ponúka svojim potenciálnym klientom hneď štyri druhy taríf – od tarify Zadarmo až po Prémiový. Poďme sa na ne teraz pozrieť bližšie a zistiť, či je vôbec free tarifa pre niekoho použiteľný.

Tarif Zadarmo od iDokladu je určený klientom, ktorí potrebujú vystavovať faktúry maximálne 5 svojim klientom. Umožňuje uložiť do adresára maximálne 5 osôb a tým potom vystavovať faktúry a evidovať úhrady. Je možné, že niekto si skutočne s voľným tarifom vystačí, ale asi takýchto klientov nebude veľa. Väčšinou si počas rozvoja svojho podnikania potrebujete navýšiť aj kapacitu adresára a možnosť vystavovať viac faktúr.

Ak chcete mať k dispozícii kompletnú fakturáciu bez obmedzenia, ponúka sa Základná tarifa, za ktorú zaplatíte 4,16 EUR mesačne. Obsahuje neobmedzený adresár aj fakturáciu, napojenie na EET a stráženie nákladov, výnosov aj úhrad.

Tretím tarifom je Obľúbený, za ktorý zaplatíte mesačne 6,88 EUR, má všetky funkcie, ktoré ponúka aj tarifa Základné, ale navyše získate aj automatické párovanie platobných úhrad, vytváranie podkladov pre daňové priznania, vedenie pokladne a API až pre 1500 faktúr.

My sme testovali tarifu Prémiovú, za ktorú sa platí mesačne 480 Kč. Opäť poskytuje všetko, čo predchádzajúce tarify, ale navyše získate exkluzívnu zákaznícku podporu, API až pre 1500 faktúr, rozsiahlejšie prepojenie s externými službami a využitie až pre 9 užívateľov, čo oceníte vo chvíli, keď chcete určité úlohy delegovať na svojich zamestnancov či kolegov.

Ak by ste si chceli iDoklad vyskúšať , ale príde vám tarifa Zadarmo úplne k ničomu pre vaše využitie, skúste si akýkoľvek tarifa vás napadne. iDoklad totiž umožňuje toto otestovanie na 60 dní zadarmo a dokonca garantujú vrátenie peňazí v prípade nespokojnosti.

Mesačný paušál
9,65 EUR / mesačne
Pozor Pozor

Niektorí klienti sa sťažovali, že prechod z free tarify na tarifu platenú môže byť problematický. Zvážte preto, či je nutné skúšať si iDoklad vo free verzii, alebo radšej rovno nezvoliť niektorú z platených taríf, pri ktorej máte rovnako možnosť testovania po dobu 60 dní zadarmo a garanciu vrátenia peňazí.

Dôležité parametre
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 15 parametrů:
  • Neobmedzene faktúr
  • Logo na faktúru
  • Neobmedzene kontaktov
  • Prenesená daňová povinnosť
  • Vlastné číselné rady
  • QR platby
  • Viac bankových účtov
  • Viac firiem na jednom účte
  • Vlastný prístup pre účtovníkov
  • Načítanie údajov podľa IČ z ARES
  • Verzia pre platiteľa DPH
  • Overenie solventnosti
  • Evidovanie nákladov
  • Prehľadná štatistika príjmov
  • Elektronické podanie
10/10

Idoklad Funkce A Parametry

Každý vedie podnikanie iným spôsobom a tým pádom má každý iné požiadavky na funkcie alebo cenu fakturačného nástroja. Svoju úlohu zohráva mnoho faktorov, ako veľkosť firmy, počet osôb, ktoré riešia fakturácie, potreba prepojenia s externými systémami a pod.

Aby fakturačný softvér mohol slúžiť dokonale, musí mať širokú paletu funkcií, ktorá uspokojí potreby každého biznisu a vy ste mali z čoho vyberať. Vyššie sme už niektoré funkcie pri jednotlivých tarifách zmienili. Poďme sa na ne teraz pozrieť podrobnejšie. Možno vám to uľahčí rozhodovanie.

Vystavenie faktúry cez iDoklad je naozaj jednoduché a rýchle. Stačí, keď do systému zadáte IČO, položku a čiastku a zvyšok už si tento fakturačný systém doplní sám z rôznych databáz (ARES a pod.) zvládne spočítať aj DPH alebo overiť solventnosť klienta. Vzhľad dokladov, ktoré budete vystavovať, si môžete sami vybrať a jednoducho sa dajú nastaviť aj upomienky pre klientov, ktorí zabúdajú svoje faktúry preplácať.

Okrem inteligentného fakturačného systému získate s iDokladom aj prehľadné tabuľky a grafy , na ktorých hneď uvidíte, koľko ste vyfakturovali, koľko už vám klienti zaplatili alebo čo vám ešte má prísť na účet. Obdobie, aké bude graf zobrazovať, si vyberiete sami. Údaje sa dajú stiahnuť aj do iných tabuliek – napr. Excelu a tam s nimi potom môžete ďalej pracovať.

Neobmedzene faktúr
Ano
Logo na faktúru
Ano
Neobmedzene kontaktov
Ano
Prenesená daňová povinnosť
Ano
Vlastné číselné rady
Ano
QR platby
Ano
Viac bankových účtov
Ano
Viac firiem na jednom účte
Ano
Vlastný prístup pre účtovníkov
Ano
Načítanie údajov podľa IČ z ARES
Ano
Verzia pre platiteľa DPH
Ano
Overenie solventnosti
Ano
Evidovanie nákladov
Ano
Prehľadná štatistika príjmov
Ano
Elektronické podanie
Ano
Tip Tip

Nevypĺňajte všetky položky na faktúrach ručne. Keď si zvolíte ten správny fakturačný systém, medzi ktoré iDoklad rozhodne spadá, postačí vám napísať IČO, cenu a fakturovanú položku. Zvyšok si už šikovný systém zistí sám.

Pokiaľ si nového odberateľa nastavíte do adresára v iDoklade , stane sa rad úkonov spojených s fakturáciou tomuto klientovi automatických. Popri skvelom prehľade a kontrole nad vašim podnikaním môžete mať aj množstvo ďalších funkcií, ktoré vám uľahčia nielen podnikanie, ale predovšetkým papierovanie a doloženie dôležitých dokladov na rôzne úrady. iDoklad uľahčuje priznanie k dani z príjmu fyzických osôb, kontrolné hlásenia alebo DPH. Môžete ho prepojiť s EET alebo nahrať nachystané dáta na Daňový portál.

Kompatibilita
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Webová aplikácia
  • Webová aplikácia - iOS
  • Webová aplikácia - Android
  • Export do účtovného programu Money S
  • Export do iných účtovných programov
  • Export do jiných účetních programů
10/10

Idoklad Aplikace

Funkcie ako export do účtovného programu alebo typ platformy, na ktoré môžete faktúry vydávať, patria pri výbere k zásadným otázkam. Fakturačný program iDoklad môžete plne využívať online na webe iDoklad.sk a tiež cez mobilnú aplikáciu v iOS či Android. Tie vám umožnia vystaviť faktúru alebo kontrolovať jej preplatenie, nech ste kdekoľvek. Pokojne aj na dovolenke, kam ste si nevzali počítač a máte v ruke len svoj mobil.

Do programu iDoklad môžete dať prístup svoje účtovné , alebo ho napojiť na niektoré účtovné systémy, ktoré vám tak uľahčia celkovú správu účtovníctva. iDoklad je kompatibilný s programami Pohoda, Money S3 alebo Variem . Vaša účtovník tak dostane faktúry aj iné doklady v správnom formáte, skontrolovať ich môže aj na diaľku (napríklad z domova, ak má home office) a vy tak môžete pokojnejšie spať, pretože viete, že máte účtovníctvo v poriadku.

Webová aplikácia
Ano
Webová aplikácia - iOS
Ano
Webová aplikácia - Android
Ano
Export do účtovného programu Money S
Ano
Export do iných účtovných programov
Ano
Export do jiných účetních programů
Vario

Automatizácia
Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Párovanie platieb - integrácia s bankou
  • Upomienky neplatičom
  • EET
  • Pravidelné faktúry
  • Integrácia s platobnou bránou GoPay
  • Integrácia s platobnou bránou PayPal
  • API
8.6/10

Idoklad Automatizace

Najmä v dnešnom stále sa zrýchľujúcom svete určite každý podnikateľ ocení automatizácie, ktoré mu pomôžu ušetriť čas. Vybrali sme základné aj pokročilejšie vychytávky, ktoré podnikatelia od fakturačného softvéru očakávajú.

Ako sme už spomínali, iDoklad umožňuje napojenie na EET. Pomôže vám odosielať upomienky neplatičom bez toho, aby ste si to vy sami museli strážiť a ak vystavujete niektorým stálym klientom pravidelné faktúry, potom aj v tomto iDoklad pomôže.

Samozrejmosťou je napojenie iDokladu na rôzne banky – napr. ČSOB, Fio, KB, AirBank a ďalšie. Prečo to robiť? Pretože tak nemusíte sami strážiť účet, či zákazník zaplatil. iDoklad to postráži za vás, pri prichádzajúcej platbe to prepíše do záznamov av prípade, že klient včas nezaplatí, pošle mu upomienku.

Majitelia e-shopov určite ocenia možnosť zautomatizovania odosielania objednávok alebo faktúr. iDoklad je možné prepojiť so systémami Shoptet, oXyShop alebo WooCommerce . Tým, že oba systémy prepojíte, nebudete musieť údaje prepisovať a zjednodušíte si tak celý proces predaja.

iDoklad ide ešte ďalej. V dnešnej dobe existuje množstvo obľúbených programov či aplikácií, ktoré evidujú obchodné prípady, merajú čas alebo poskytujú informácie o bonite klienta. iDoklad sa s niektorými dokáže prepojiť a zase vám tak uľahčiť kus práce. Volajme napr. Toggl, Freelo alebo CRM od Raynetu.

Párovanie platieb - integrácia s bankou
Ano
Upomienky neplatičom
Ano
EET
Ano
Pravidelné faktúry
Ano
Integrácia s platobnou bránou GoPay
Ne
Integrácia s platobnou bránou PayPal
Ano
API
Ano

Podpora a zabezpečenie
Celkové skóre 8.2/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Live chat
  • Telefón
  • Email
  • Autorizovaná požiadavka
  • Pravidelné zálohovanie
  • Odpoveď do 24 hodín
  • Otázky/odpovede
  • Hodnotenie
8.2/10

Idoklad Podpora

Podpora iDokladu komunikuje cez email, telefón a ponúka aj asistenciu cez autorizovanú požiadavku priamo v administrácii. Kolónku pre live chat síce v pravom dolnom rohu majú, ale v čase sviatkov sa zmení iba na kontaktný formulár. Na ten nám bohužiaľ nikto neodpovedal ani dva dni po sviatkoch. Preto sme live chat použili znova – tentoraz sme dostali odpovede v priebehu niekoľkých minút. Napriek tomu nemôžeme podporu klientov hodnotiť nijako pozitívne. Ich absolútna neaktivita na našu požiadavku nás zaráža.

Live chat
Ano
Telefón
Ano
Email
Ano
Autorizovaná požiadavka
Ano
Pravidelné zálohovanie
Ano
Odpoveď do 24 hodín
Ne
Otázky/odpovede
4/5
Hodnotenie
Dostatočné

Prispieť svojou skúsenosťou
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!

Užívateľské skúsenosti

5 skúseností

Dobrý den, v recenzi na iDoklad jste uvedli skvělou kompatibilitu s účetním program Pohoda. Píšete, že VŠE jde nahrát do programu. Není to pravda, na webu iDokladu je napsáno, že do Pohody jdou nahrát jen vydané faktury. https://www.idoklad.cz/pub/Help/index.html?1_propojeni_s_pohodou.html
Zatímco Money S3 jde bez problému, zřejmě proto, že Solitea podporuje jen své produkty, Money S3 a iDoklad.
Jana

Hodnocení - 3
Nejde nahrát všechny doklady do Pohody! Jen vydané faktury!
6. 9. 2021

V iDokladu od začátku jen vystavuji cenové nabídky, faktury a upomínky. Na nic jiného se vlastně ani nehodí a vysvětlím proč. Moje firma nakupuje a prodává desítky typů produktů desítkám zákazníků. První problém je, že sklad neumožňuje zadat nákupní ceny produktů, systém tedy nezobrazuje marži nebo zisk. Pokud vám ve skladu něco leží dva měsíce, tak musíte dohledávat fakturu od dodavatele, abyste zjistili, kolik jste za zboží vlastně zaplatili. Není možné k zákazníkovi přiřadit jeho pevnou cenu, což je běžné snad u všech normálních CRM systémů. O grafické podobě faktur se vůbec nezmiňuji, dát logo mezi adresu a IČ je dost mimo nejen z pohledu grafika. Zpětná vazba vývojářům je jako házení hrachu na zeď, ti lidé snad nikdy neviděli konkurenční systém. Závěrem řeknu, že nevím, pro koho je tento systém určen. Možná pro někoho, kdo provozuje služby podomácku nebo kdo prodává jednou za týden jeden produkt. iDoklad má velký potenciál, ale díky těmto nedodělkům a neochotě na nich zapracovat je prakticky nepoužitelný pro někoho, kdo to myslí s prodejem zboží nebo služeb vážně.
Dodávám, že jsme používali placenou verzi po celou dobu, ale již přecházíme na sofistikovanější a násobně dražší službu. To doporučím každému, kdo chce mít o svém podnikání a zákaznících dobrý přehled.
Abych jen nekydal špínu, napojení na banku je docela fajn, tam už je to fakt blízko profi řešením.

Hodnocení - 3
2 roky s iDokladem
8. 2. 2021

po posledním upgradu se změnil vzhled faktur s tím, že některé, předtím viditelné, části jsou jen částečné. Při snaze napsat na podporu se jen zobrazí hláška, že podnět nebyl odeslán – asi výsměch!! Program má sice co nabídnout, ale ten přístup, zdražování předplatného bez upozornění a ta podpora – asi darmo mluvit, natož psát!!!

Hodnocení - 3
vzhled faktur
22. 11. 2020

Plusy: Umí integrovat vyplnění daňového přiznání.

Mínusy: Kde začít..

ABSOLUTNĚ nepřehledné uživatelské rozhraní!
Ve verzi zdarma není pokladna, ani banka. Tudíž…eh.. to si můžu fakturovat v excelu… Postrádá totálně smysl.
EET v plenkách.
Otravné e-maily (ano, lze vypnout..ale i tak jsou to spamy)
Ničím nezajímavé.
Jinak jsem četl, že idoklad byl kdysi zcela zdarma a autor tvrdil, že vždy bude.

Nepřehlednost způsobí: Chcete něco? Fajn! My to umíme! A dali jsme si s tím tak skvělou práci, že Vám ani návod leckdy nepomůže.

Takže nám zaplaťte ročně 3 500 Kč. A my Vám nabídneme produkt, který je nedodělaný.

Za mě 3 měsíční zkušebka Prémia dosáhla jen toho, že mě odradila platit neschopným lidem jejich nedodělanou práci.

Hodnocení - 3
Rudolf
18. 3. 2020

Absolutní ztráta času, už podruhé se neodeslaly pravidelné faktury, člověk tam neustále musí něco nastavovat… Odpověď podpory: nemáte aktivní předplatné, a to ani to „zdarma“, když žádná informace o prodloužení nepřišla je opravdu do nebe volající…

Hodnocení - 3
Jaroslav
28. 6. 2019