Olark Recenzia
Zhrnutie recenzie
Olark je rozhodne jedným z najznámejších hráčov na celosvetovom live chatovom trhu. Ich cenová politika je jasná: platíte 17 $ mesačne a pokiaľ chcete nejakú funkciu nad rámec, priplatíte si za ňu zvlášť pomocou rozšírenia zvaných PowerUps. Jedným z takýchto rozšírení je práve pomerne unikátna funkcia Co-Browsing, kde v reálnom čase môžete zdieľať obrazovku s respondentom, čo sa hodí keď potrebujete pomôcť zákazníkovi s nejakým konkrétnym nastavením. Olarku sa musí nechať, že design chat okna aj administrácia je pomerne moderný a ponúka obstojnú mieru customizácie. Môžete jednak upravovať farby, veľkosť či umiestnenie chat okna a pokiaľ nenájdete potrebné customizácie, môžete si dopomôcť CSS.
Výhody
- Jednotná cena 17$ / mesačne, žiadny zložitý cenník rozdelený do taríf
- Pokročilá automatizácia a nastavovanie podmienok
- Možnosť pridať funkciu Co-Browsing (zdieľanie obrazovky s návštevníkom)
Nevýhody
- Verzia zadarmo je veľmi obmedzená (len 20 chatov mesačne)
- Podpora nie je v slovenčine
Olark vyniká v automatizáciách a nastavovaní podmienok, čo vám umožňuje proaktívne komunikovať s návštevníkmi. Nájdete tu podmienky ako napr. „Po tom, čo návštevník navštívi X stránok, zašle sa mu správa.“ alebo „Keď návštevník navštívi tú a tú stránku, zašle sa mu zase iná správa.“ Máte na výber z desiatok takýchto podmienok. Vďaka tomu ide okrem nástroja na podporu aj o pomerne mocnú predajnú pomôcku. Okrem toho máte možnosť predpripraviť si odpovede, upravovať si profily zákazníkov, sledovať konverzie z oslovených návštevníkov či ponúknuť ľuďom možnosť hodnotiť operátora. Hoci vás ľudia môžu kontaktovať, keď ste offline, nevedie Olark tzv. push notifikácie, ktoré vás upozornia o novej správe, keď nie ste online (ako napr. Smartsupp).
Celkovo ide o jedno najprofesionálnejších live chatových riešení, pretože síce neponúka bohatú verziu zadarmo, ale za to máte k dispozícii nástroje, ktoré vám reálne môžu navýšiť predaje.
Jednotná cena 17 $ / mes, žiadne obmedzenie naprieč rôznymi tarifami (je iba jeden).
Každý majiteľ eshopu či webu má pre svoj projekt iné priority. Niekto ocenia jednoduchú možnosť presúvať konverzácie medzi operátormi. Iný naopak treba lipnúť na riadnom upozorňovaní, keď návštevník napíše a operátor (vy) nie je online napr. skrz push notifikácie alebo email. Pokiaľ máte náročnejšie požiadavky na customizáciu chát okna, aby rezonovalo s vaším brandom, potom má napríklad zmysel sa pozerať po možnosti CSS úprav.
Vybrali sme preto tie najdôležitejšie parametre služby Olark a napchali ich do jednej prehľadnej tabuľky:
Mesačná tarifa 1 (za 1 operátora)
|
17$ |
Mesačná tarifa 2 (za 1 operátora)
|
- |
Mesačná tarifa 3 (za 1 operátora)
|
- |
Časovo neobmedzená verzia zadarmo
|
|
Skúška zadarmo
|
|
Možnosť jednorazovej platby
|
Vynikajúce automatické správy a možnosť funkcie Co-Browsing.
Každý majiteľ eshopu či webu má pre svoj projekt iné priority. Niekto ocenia jednoduchú možnosť presúvať konverzácie medzi operátormi. Iný naopak treba lipnúť na riadnom upozorňovaní, keď návštevník napíše a operátor (vy) nie je online napr. skrz push notifikácie alebo email. Pokiaľ máte náročnejšie požiadavky na customizáciu chát okna, aby rezonovalo s vaším brandom, potom má napríklad zmysel sa pozerať po možnosti CSS úprav. Vybrali sme preto tie najdôležitejšie parametre služby Olark a napchali ich do jednej prehľadnej tabuľky:
Počet konverzácií
|
neobmedzene |
Počet operátorov
|
neobmedzene |
Profily zákazníkov (história, lokácia,...)
|
|
Hodnotenie spokojnosti s odpoveďou
|
|
Pripravené odpovede
|
|
Automatické pozdravenie
|
|
Sledovanie konverzií oslovených návštevníkov
|
|
Transfer konverzácie medzi operátormi
|
|
Prispôsobenie CSS
|
|
Súkromné poznámky
|
|
Co-Browsing (spolupráca v reálnom čase)
|
|
Počet stránok
|
neobmedzene |
Offline správy
|
|
Video nahrávky činnosti užívateľa
|
|
Notifikácia pre operátora (email, push,...)
|
|
Zaslanie kópie konverzácie na e-mail
|
|
API
|
Podpora funguje bez problémov, je však v angličtine.
Mobilná návštevnosť už dávno nie je len doplnkom k tej desktopovej… preto je v mnohých prípadoch zásadné, či sa chat okno zobrazuje správne aj na mobilných zariadeniach. Pre mnohých je tiež dôležitým faktorom, či je softvér v češtine alebo či podpora komunikuje po slovensky. Ako si v kompatibilite a podpore vedie Olark?
Prispôsobené na mobilné zobrazenie
|
|
Je frontend softvéru v slovenčine?
|
|
Je softvér v angličtine?
|
|
Podpora v slovenčine
|
|
Live chat
|
|
Email
|
|
Telefón
|
|
FAQ
|
Chýba vám u Olark nejaké funkcie? Skúste sa pozrieť na porovnanie nástrojov na web chat.