AWeber Recenzia
Zhrnutie recenzie
Aweber je jedným z najpoužívanejším softvérom pre email marketing najmä v odvetví info a affiliate marketingu. Vďaka pokročilej a užívateľsky prívetivej segmentácii a analytike, je to ideálny nástroj pre profesionálov, ktorí majú s email marketingom už nejaké skúsenosti. Nie je to ideálne riešenie pre úplných nováčikov, pretože tu nie je veľa šablón a navyše neponúka tarifu zadarmo.
Výhody
- Akceptujú affiliate marketing
- Majú veľmi pokročilú segmentáciu a analytiku
- Nový tarif zadarmo do 500 kontaktov
Nevýhody
- V porovnaní s inými softvérmi pre email marketing majú horší výber šablón
Videotutoriál AWeber
Cena patrí medzi štandard – nie je ani extrémne lacná ani drahá. Pre predstavu: mesačná cena za 500 kontaktov v databáze nepresahuje 19$; za 2000 kontaktov dáte 29$ a za 5000 kontaktov 49$.
Cena mes. - 500 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 500 kontaktov.
|
19$ |
Cena mes. - 2000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 2000 kontaktov.
|
29$ |
Cena mes. - 5000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 5000 kontaktov.
|
49$ |
Vyskúšanie zadarmo
Poskytovateľ umožňuje stiahnuť si free verziu na určitú dobu alebo s určitým obmedzením.
|
AWeber zadarmo
Pokiaľ si chcete AWeber len „vyskúšať“, máte možnosť tak urobiť vo free tarife. K dispozícii vám úplne zadarmo bude do 500 kontaktov a odošlete s ním mesačne 3000 e-mailových správ. S free tarifom ale môžete robiť oveľa viac – vytvárať a odosielať spravodajcov, automatizovať svoje e-maily, využívať RSS na e-maile, vytvárať e-maily pretiahnutím, k dispozícii vám bude na 100 šablón, e-maily vo formáte HTML, dynamický obsah , e-maily AMP, hostovaný archív vysielania a tisíce profesionálnych obrázkov, ktoré môžete pri tvorbe e-mailov a newsletterov používať.
AWeber je jedinečným nástrojom pre skúsených profesionálov aj nováčikov. Vďaka free verzii si môžete vyskúšať väčšinu funkcií, služieb aj marketingových vychytávok. A keď rozšírite svoj adresár nad 500 kontaktov, môžete prejsť na platenú tarifu PRO a získať ešte viac.
Free tarifa AWeber je ale veľmi štedrá aj v ďalších oblastiach. Svoje služby a produkty môžete predávať pomocou AWeber Ecommerce , využívať neobmedzené vstupné stránky aj s krásnymi šablónami, vstupné stránky pre videá, analýzy môžete kontrolovať pomocou Google Analytics a sledovaním pixelov na Facebooku. S voľným tarifom získate aj vlastné domény. Nebudete však mať možnosť odobrať logo AWeber, čo môže v niektorých prípadoch pôsobiť menej profesionálne.
V rámci free tarify sú aj niektoré služby v oblasti segmentácie, hlásenia, AWeber Commerce, oznámenia push na webe, integrácia, migrácia zadarmo a samozrejme živá podpora na všetkých možných kanáloch 24 hodín denne 7 dní v týždni. Pokiaľ by sme to mali zhrnúť, tak free tarif vás v podstate obmedzí predovšetkým počtom kontaktov a odoslaných e-mailov. Poďme sa teda pozrieť, ako je to v prípade tarify plateného.
Tarif PRO – ceny a výhody
Pokiaľ sa rozhodnete pre pokročilejšie služby, alebo máte vo svojej databáze viac ako 500 kontaktov, ponúka AWeber tarifu PRO . Jeho cena sa odvíja práve od spomínaného počtu kontaktov v databáze. Do 500 kontaktov zaplatíte mesačne 19 USD, do 2500 29 USD mesačne a napr. pri 5000 kontaktoch (vrátane) je to cena 49 USD mesačne. Na upresnenie ceny podľa počtu vašich odberateľov odporučíme nahliadnuť priamo do cenníka na stránkach AWeber a zadať si do tabuľky nielen počet kontaktov, ale aj časové rozmedzie – chcete platiť mesačne, štvrťročne či ročne?
Tarif PRO vás nijako neobmedzuje počtom odoslaných e-mailov a popri všetkých už vyššie menovaných funkciách a službách, ktoré sú k dispozícii aj pri free tarife, sú tu navyše behaviorálna automatizácia, testovanie e-mailového rozdelenia, opustenie košíka alebo označenie nákupu – informovanie klienta, že nedokončil nákup a pod., odkazy na sledovanie kliknutí, a možnosť odobratia loga/značky AWeberu. Čo sa týka ďalších služieb, je možné ukladať a odosielať e-maily do vlastných segmentov, využívať pokročilú analýzu správ, pokročilú analýzu publika a účtu, sledovanie webových stránok alebo sledovanie predaja e-mailom.
Ako vidíte sami, AWeber je geniálny nástroj pre profesionálny e-mail marketing, ale môže vyhovovať aj nováčikom. Tí ale najskôr zo začiatku nebudú vedieť, ako všetky funkcie využívať a môže sa ľahko stať, že ich budú dokonca miasť.
Ako už sme spomenuli vyššie, AWeber poskytuje plánovanie e-mailov , pokročilú segmentáciu, využitie autoresponderu a plno ďalších užitočných funkcií. Umožňuje sledovať štatistiku miery otvorenia emailov a miery kliknutí na odkaz, rovnako ako pokročilú analýzu správ, publika, účtu atď. Skvelým pomocníkom je AWeber Ecommerce, ktorý uľahčuje predaj výrobkov a služieb, umožňuje sledovanie predaja a nákup značiek. Veľkou výhodou AWeberu tiež je, že ho môže obsluhovať neobmedzený počet používateľov a to ako v tarife PRo, tak vo free verzii.
Meranie miery otvorenia
Informácie o tom, koľko klientov otvorilo vami zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Meranie miery prekliknutia
Koľko čitateľov otvorený e-mail rozkliklo - prekliklo sa odkazom v správe na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánovanie emailov
V programe je možné presne naplánovať dátum a čas, kedy budú e-maily odosielané.
|
|
Automatická odpoveď
Autoresponder je možné považovať za jeden z dôležitých marketingových kanálov. Ide o e-maily, ktoré sú automaticky rozosielané príjemcom z databázy. Rozosielanie prebieha na základe nejakej akcie. Tá môže byť uskutočnená napr. na webových stránkach.
|
AWeber má kvalitný nástroj na tvorbu e-mailov . Nájdete tu responzívne šablóny, náhľady emailov v rôznych zariadeniach, základný editor na úpravu obrázkov, možnosť zobrazenia emailu v prehliadači či vlastný dizajn pomocou HTML a CSS. Využívať môžete až 1000 profesionálnych obrázkov, ale vďaka pokročilej integrácii je možné upravovať obrázky aj v programoch ako je Canva alebo Adobe Photoshop. Nechýba ani funkcia A/B testovania, ktorá vám pomôže nájsť tie najlepšie fungujúce nadpisy. Ten, kto by chcel využiť služby dizajnéra na šablónu na mieru, musí najať externého grafika, pretože to AWeber v ponuke nemá.
Možnosť zobrazenia emailu v prehliadači
Tvorba e-mailu pre zobrazenie v PC.
|
|
Responzívne šablóny emailov
Sú ponúkané šablóny responzívne? Ako budú vyzerať na PC a ako na mobilných zariadeniach? Nikdy neviete, v akom zariadení si klient váš e-mail otvorí.
|
|
Náhľady emailu v rôznych zariadeniach
Je možné pozrieť sa pri vytváraní e-mailu na to, ako bude vyzerať v PC/mobile?
|
|
Jednoduchý editor obrázkov
Ako sa pracuje s editorom obrázkov? Je dostatočne jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovať napríklad aj menej zdatní jedinci?
|
|
Vlastný dizajn pomocou HTML a CSS
Pre pokročilých užívateľov je dôležité, aby si mohli e-mail a všetko okolo neho prispôsobiť podľa seba – obsah, design atď. Nechcú sa spoliehať na šablóny.
|
|
Správa súborov
Je dôležité, aby ste si mohli súbory v programe ľubovoľne presúvať, pomenovať, označiť, rozdeliť, segmentovať atď.
|
|
Navrhnutie šablóny mailu na mieru
V prípade, že vám nevyhovujú ponúkané šablóny a neviete si sami vytvoriť vlastný dizajn pomocou HTML, je potrebný zásah profesionála. Niektoré spoločnosti ho ponúkajú za príplatok, iné umožňujú, aby ste integrovali vlastné šablóny vytvorené vašim externým pracovníkom.
|
|
A/B testovanie
A/B testovanie je klasická marketingová metóda, ktorá má za cieľ zvýšiť konverzie či konverzné pomery projektu prostredníctvom zmeny jedného funkčného alebo designového prvku.
|
Základom každého dobrého emailového nástroja by mala byť možnosť odhlásenia sa z databázy, čo je pre AWeber samozrejmosťou. Pokiaľ máte už nejaké kontakty, môžete ich bez problémov importovať; rovnako tak ako exportovať. Nemusíte zbierať iba emaily či mená, ale úplne ľubovoľnú informáciu vďaka funkcii vlastných polí. Čo rozhodne oceníte, je segmentácia klientov/odberateľov. Ľahko tak pošlite konkrétne e-maily len tým kontaktom, ktorým skutočne chcete. Zamedzíte tak spamovaniu kontaktov, ktoré o určité e-maily nestoja, alebo sa ich vôbec netýkajú. AWeber umožňuje okrem iného aj zasielať informácie o opustení košíka alebo nedotiahnutom nákupe.
Pokiaľ neovládate angličtinu, nebudete asi potešenie z úplne neexistujúcej lokalizácie do slovenského jazyka. To sa však dá jednoducho vyriešiť pomocou webového prekladača. Len pozor na niektoré výrazy, ktoré môžu byť preložené tak, že vypadnú z kontextu vety.
Import kontaktov
Pokiaľ už máte/využívate niektoré kontakty, určite vás zaujíma, či bude možné ich do e-mail marketingového nástroja importovať.
|
|
Export kontaktov
Pokiaľ sa rozhodnete zmeniť poskytovateľa, budete potrebovať svoje kontakty zase exportovať - preniesť do iného/nového e-mail marketingového nástroja. Potom sa bude hodiť export kontaktov.
|
|
Poskytnutie opt-in formulárov
Webový formulár a Double opt in Webový formulár slúži na zber kontaktov z Vášho webu
|
|
Segmentovanie kontaktov
Segmentácia kontaktov je dôležitá v prípade, že chcete rozdeliť klientov do rôznych skupín a každé zasielať iné správy. Napr. klienti, ktorí nakúpili vo vašom e-shope a vy chcete zaslať dotazník spokojnosti/ponuku so zľavou na budúci nákup a pod., klienti, ktorí váhajú a vy ich chcete prinútiť k nákupu zľavovou akciou atď.
|
|
Možnosť odhlásenia z odberu
Niekedy sa stane, že už pre klienta nie je odber vašich e-mailov dôležitý. Potom sa rozhodne ho zrušiť. Je vhodné, aby mali vaši klienti túto možnosť priamo v e-maile. Nedochádza tak k spamovaniu schránky a klient sa sám rozhodne, či chce alebo nechce newslettre odoberať.
|
|
Podpora vlastných polí
Možnosť vytvárať si v projekte vlastné pole – informácie.
|
|
Web v CZ/SK
Je web spoločnosti aj slovenskom jazyku, alebo je k dispozícii iba AJ, popr. ďalšie cudzie jazyky?
|
AWeber nie je len špičkovým nástrojom pre e-mail marketing, ale má aj dobre vyriešenú podporu . Je jedno, či využívate tarifu voľnú alebo platenú a je jedno, koľko kontaktov v databáze máte. Podpora na e-maile, live chate aj telefóne je vám k dispozícii 24 hodín 7 dní v týždni, je ochotná, ústretová a rýchlo poradí, či už sa jedná o niečo teoretického alebo technického.
My sme využili live chat a odpovedí sme sa dočkali okamžite. Pani na chate bola milá, ústretová a ani raz nezaváhala. Všetko ochotne vysvetlila, popr. poslala odkaz na podrobnejšie informácie.
Podpora v CZ/SK
|
|
Live chat
|
|
Email/kontaktný formulár
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefón
|
|
Odpoveď do 24 hodín
Odpovedala nám pomoc na otázky do 24 hodín?
|
|
Odpovede/Otázky
Koľko odpovedí z koľkých otázok sme získali?
|
5/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Výborná |
Nie je pre vás Aweber to pravé orechové? Skúste sa pozrieť na porovnanie nástrojov pre email marketing.