MailChimp Recenzia
Zhrnutie recenzie
Mailchimp patrí medzi klasiku email marketingového sveta. Vhodný je ako pre majiteľov internetových obchodov, tak aj pre bloggerov. Menej vhodný je pre affiliate marketing, pretože sa nezlučuje s jej podmienkami použitia. Je vhodný aj do začiatku podnikania, pretože ponúka pomerne štedrú tarifu zadarmo, ktorú si však môžete obohatiť o nejaké funkcie cenovo dostupným plateným tarifom. Prostredie administrácie je navyše veľmi užívateľsky prívetivé.
Výhody
- Vynikajúca cenová dostupnosť
- Plánovanie emailov podľa časových zón
- Veľmi intuitívne ovládanie
Nevýhody
- Blokujú účty, pri ktorých sa zistí, že prevádzkujú affiliate marketing
- Niektoré pokročilé funkcie ukryté do “drahšieho PRO účtu”
Mailchimp je marketingová firma pre malé podniky vytvorená spoločnosťou Rocket Science Group, ktorá ponúka voľnú tarifu za veľmi priaznivých podmienok. Zadarmo ho môžete v podstate využívať až do 2000 kontaktov, ale záleží na tom, aké služby pritom očakávate. Pri výbere tarify tu totiž nehrá rolu len počet kontaktov, ale práve aj požadované funkcie. Najlepšie bude, keď si to ukážeme na jednotlivých tarifách.
Cena mes. - 500 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 500 kontaktov.
|
10$ |
Cena mes. - 2000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 2000 kontaktov.
|
30$ |
Cena mes. - 5000 kontaktov (bez DPH)
Koľko mesačne zaplatíte za tarifu do 5000 kontaktov.
|
51$ |
Vyskúšanie zadarmo
Poskytovateľ umožňuje stiahnuť si free verziu na určitú dobu alebo s určitým obmedzením.
|
Patríte medzi nenáročných bloggerov, influencerov alebo majiteľov menších e-shopov a webov? Potom skúste Free tarifa od Mailchimp, alebo tarifa Essentials s pokročilejšími funkciami a nástrojmi na cielený e-mail marketing.
Tarifa Free
Voľná tarifa vám umožní pracovať až s 2000 kontaktmi/e-mailovými adresami, zadarmo vám poskytne marketing CRM, kreatívneho asistenta, tvorcu webových stránok, Mailchimp doménu a formuláre a vstupné stránky. V rámci marketingovej platformy máte aj sociálne vysielanie, facebookové reklamy alebo instagramové reklamy. Nechýbajú tu ani základné e-mailové šablóny. To ale nie je všetko. Mailchimp vám poskytne na 30 dní e-mailovú podporu, marketingový kalendár, až 250 integrácií do rôznych aplikácií, rôzne prieskumy, ktoré vám pomôžu sledovať, ktoré e-maily sú čítané, úspešné alebo naopak neúspešné. K dispozícii budete mať aj mobilnú aplikáciu.
Základná tarifa
Tarif Essentials je ideálny pre tých, ktorí chcú nepretržitú podporu. V podstate to, čo si vyskúšate vo Free verzii len na 30 dní, si tu môžete dopriať navždy. Zaplatíte za to mesačne necelých 10 USD – pozor, táto cena však platí iba pre maximálny počet 500 kontaktov. Spravovať pritom môžete v tejto tarife až 50.000 kontaktov, avšak tu už si priplatíte – cena je potom 270 USD za mesiac. Okrem toho, že máte k dispozícii všetko z voľnej verzie, získate aj všetky šablóny e-mailov, viacstupňové cesty, vlastný branding, A/B testovanie, a nepretržitú pomoc na e-maile a chate. Ďalej získate behaviorálne zacielenie, obsahové štúdio a viac ako 100 vopred pripravených e-mailových šablón.
Štandardná sadzba
Ak hľadáte automatizované a optimalizované nástroje založené na dátach pre podniky, ktoré chcú rásť rýchlejšie, je práve pre vás skvele prispôsobená tarifa Standard. Opäť v ňom nájdete všetko, čo obsahuje tarifu Essentials, plus navyše tzv. tvorcu cesty zákazníka a odbočovacie body, optimalizáciu odosielacieho času, behaviorálne zacielenie, dynamický obsah a vlastné šablóny. Tiež cena tarify Standard sa odvíja od počtu vašich kontaktov. Pokiaľ máte 500 kontaktov, zaplatíte naň 15 USD mesačne. Ak 5000 kontaktov, zaplatíte 80 USD mesačne. Najvyšší počet kontaktov na jednu tarifu Standard je 100.000 kontaktov, za ktorý si zaplatíte 540 USD mesačne.
Prémiové sadzby
Pre tých najnáročnejších je tu tarifa Premium, do ktorej sa vám môže prihlásiť až 200.000 kontaktov. Získate s ním aj neobmedzenú segmentáciu, viacrozmerné testovanie, porovnávacie hlásenia, telefonickú podporu a mnoho ďalších výhod. Účet Premium je prístupný klientom od 10.000 kontaktov. V tom prípade zaň mesačne zaplatíte 299 USD za mesiac. Pre zaujímavosť spomenieme aj cenu pri 200.000 kontaktoch, čo je strop – 1190 USD mesačne.
Ak by sme to mali zhrnúť, ceny v Mailchimpe sú pomerne priaznivé a oproti konkurencii sa držia v nižších hladinách. Záleží však na tom, aké požadujete funkcie a či vám postačí tarifa Free, alebo budete riešiť niektoré z platených služieb.
Bez autoresponderu či plánovania emailov akoby softvér pre email marketing nebol kompletný. Tieto funkcie samozrejme objavíte aj v Mailchimp. Vďaka pokročilým funkciám zistíte aj meranie miery kliknutí a otvorenie e-mailov, môžete plánovať, kedy svoje e-maily budete zasielať atď. Záleží však na tom, akú tarifu ste si vybrali. Podľa toho tiež budete mať k dispozícii rôzne štatistiky a automatizácie. Odporúčame sa preto pozrieť na podrobnejšie informácie na stránkach Mailchimp .
Meranie miery otvorenia
Informácie o tom, koľko klientov otvorilo vami zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Meranie miery prekliknutia
Koľko čitateľov otvorený e-mail rozkliklo - prekliklo sa odkazom v správe na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánovanie emailov
V programe je možné presne naplánovať dátum a čas, kedy budú e-maily odosielané.
|
|
Automatická odpoveď
Autoresponder je možné považovať za jeden z dôležitých marketingových kanálov. Ide o e-maily, ktoré sú automaticky rozosielané príjemcom z databázy. Rozosielanie prebieha na základe nejakej akcie. Tá môže byť uskutočnená napr. na webových stránkach.
|
Mailchimp má pomerne sofistikovaný nástroj na tvorbu emailov. Nájdete tu responzívne šablóny, náhľady emailov v rôznych zariadeniach, základný editor na úpravu obrázkov, možnosť zobrazenia emailu v prehliadači či vlastného dizajnu pomocou HTML a CSS. Nechýba ani funkcia A/B testovania, ktorá vám pomôže nájsť tie najlepšie fungujúce nadpisy. Ten, kto by chcel využiť služby dizajnéra na šablónu na mieru, musí najať externého grafika, pretože to Mailchimp v ponuke nemá.
Možnosť zobrazenia emailu v prehliadači
Tvorba e-mailu pre zobrazenie v PC.
|
|
Responzívne šablóny emailov
Sú ponúkané šablóny responzívne? Ako budú vyzerať na PC a ako na mobilných zariadeniach? Nikdy neviete, v akom zariadení si klient váš e-mail otvorí.
|
|
Náhľady emailu v rôznych zariadeniach
Je možné pozrieť sa pri vytváraní e-mailu na to, ako bude vyzerať v PC/mobile?
|
|
Jednoduchý editor obrázkov
Ako sa pracuje s editorom obrázkov? Je dostatočne jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovať napríklad aj menej zdatní jedinci?
|
|
Vlastný dizajn pomocou HTML a CSS
Pre pokročilých užívateľov je dôležité, aby si mohli e-mail a všetko okolo neho prispôsobiť podľa seba – obsah, design atď. Nechcú sa spoliehať na šablóny.
|
|
Správa súborov
Je dôležité, aby ste si mohli súbory v programe ľubovoľne presúvať, pomenovať, označiť, rozdeliť, segmentovať atď.
|
|
Navrhnutie šablóny mailu na mieru
V prípade, že vám nevyhovujú ponúkané šablóny a neviete si sami vytvoriť vlastný dizajn pomocou HTML, je potrebný zásah profesionála. Niektoré spoločnosti ho ponúkajú za príplatok, iné umožňujú, aby ste integrovali vlastné šablóny vytvorené vašim externým pracovníkom.
|
|
A/B testovanie
A/B testovanie je klasická marketingová metóda, ktorá má za cieľ zvýšiť konverzie či konverzné pomery projektu prostredníctvom zmeny jedného funkčného alebo designového prvku.
|
Základom každého dobrého e-mailového nástroja by mala byť možnosť odhlásenia sa z databázy, čo je pre Mailchimp samozrejmosťou. Pokiaľ máte už nejaké kontakty, môžete ich bez problémov importovať; rovnako tak ako exportovať. Nemusíte zbierať iba emaily či mená, ale úplne ľubovoľnú informáciu vďaka funkcii vlastných polí.
Mailchimp ponúka viac ako 250 možností pre integráciu s rôznymi platformami , či už sú to e-shopy, sociálne siete, blogy a rôzne fóra. Sledovať tak môžete oveľa podrobnejšie analýzy a prehľady, napr. cez Google analytics, Mixpanel a pod. Mailchimp je možné ale prepojiť aj s rôznymi grafickými programami a aplikáciami na úpravu fotografií, napr. Canva, Adobe Photoshop, Unsplash a ďalšie.
Pokiaľ neovládate angličtinu, nebudete však potešenie z úplne neexistujúcej lokalizácie do slovenského jazyka. Stránky sa samozrejme dajú kompletne preložiť pomocou internetového prehliadača, ale preklad môže byť krkolomný a niektoré výrazy sú preložené inak, než sme zvyknutí v slovenčine.
Import kontaktov
Pokiaľ už máte/využívate niektoré kontakty, určite vás zaujíma, či bude možné ich do e-mail marketingového nástroja importovať.
|
|
Export kontaktov
Pokiaľ sa rozhodnete zmeniť poskytovateľa, budete potrebovať svoje kontakty zase exportovať - preniesť do iného/nového e-mail marketingového nástroja. Potom sa bude hodiť export kontaktov.
|
|
Poskytnutie opt-in formulárov
Webový formulár a Double opt in Webový formulár slúži na zber kontaktov z Vášho webu
|
|
Segmentovanie kontaktov
Segmentácia kontaktov je dôležitá v prípade, že chcete rozdeliť klientov do rôznych skupín a každé zasielať iné správy. Napr. klienti, ktorí nakúpili vo vašom e-shope a vy chcete zaslať dotazník spokojnosti/ponuku so zľavou na budúci nákup a pod., klienti, ktorí váhajú a vy ich chcete prinútiť k nákupu zľavovou akciou atď.
|
|
Možnosť odhlásenia z odberu
Niekedy sa stane, že už pre klienta nie je odber vašich e-mailov dôležitý. Potom sa rozhodne ho zrušiť. Je vhodné, aby mali vaši klienti túto možnosť priamo v e-maile. Nedochádza tak k spamovaniu schránky a klient sa sám rozhodne, či chce alebo nechce newslettre odoberať.
|
|
Podpora vlastných polí
Možnosť vytvárať si v projekte vlastné pole – informácie.
|
|
Web v CZ/SK
Je web spoločnosti aj slovenskom jazyku, alebo je k dispozícii iba AJ, popr. ďalšie cudzie jazyky?
|
V angličtine je samozrejme aj podpora Mailchimpu , ktorá je navyše urobená dosť chaoticky. Neklient sa s nimi môže v podstate spojiť iba pomocou kontaktného formulára. V prípade, že by ste chceli využívať podporu na živom chate, musíte mať niektorú z predplatených taríf – minimálne Essentials. A ak by ste radšej poradcu na telefóne, už je nutné mať tarifu Premium, ktorá je prístupná až od 10.000 kontaktov.
Odpovede na naše otázky pomocou kontaktného formulára sme sa bohužiaľ nedočkali. A to sme skúšali kontaktovať podporu niekoľkokrát. Bohužiaľ musíme hodnotiť veľmi negatívne az tohto dôvodu nemôžeme Mailchimp odporučiť predovšetkým začiatočníkom. Skúsený marketér si najskôr poradí s celým systémom pomerne dobre.
Podpora v CZ/SK
|
|
Live chat
|
(tarifa Essentials) |
Email/kontaktný formulár
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefón
|
|
Odpoveď do 24 hodín
Odpovedala nám pomoc na otázky do 24 hodín?
|
|
Odpovede/Otázky
Koľko odpovedí z koľkých otázok sme získali?
|
0/5 |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
Zlá |
Potrebujete nástroj, ktorý rozumie nášmu/vašiemu jazyku? Skúste sa pozrieť na najlepšie nástroje pre e-mail marketing.