Zhrnutie recenzie
Spoľahlivé e-shopové riešenie, ktoré patrí medzi najznámejšie na Slovensku. Vďaka kvalitnej podpore a rozsiahlej sekcii FAQ aj blogu dostanete odpoveď takmer na každý problém, ktorý sa vám postaví do cesty. Napriek menšiemu výberu šablón si môžete vo svojom e-shope prispôsobiť množstvo užitočných vecí. Je to ideálna služba pre malé a stredné e-shopy, ktoré sa rady sústreďujú na predaj a nestrácajú čas technickými záležitosťami.
Výhody
- Rozsiahle FAQ a množstvo užitočných článkov na blogu
- Podpora patrí medzi tie najkvalitnejšie
Nevýhody
- Všimli sme si slabšiu originalitu, čo sa týka dizajnu šablón
BiznisWeb môžete zadarmo testovať až 60 dní a spustenie e-shopu je aj vďaka tomu veľmi jednoduché. V administrácii na vás čaká sprievodca, ktorý vás krok za krokom prevedie všetkými dôležitými vlastnosťami systému. Nájdete tu aj špeciálneho sprievodcu, ktorý vás oboznámi so všetkými opatreniami, ktoré môžete urobiť pre kvalitné SEO. Orientácia v systéme je intuitívna a nie je tu nič zásadné, čo by sme mohli vytknúť.
|
Inštalácia
Informácie o tom, akým spôsobom je možné e-shop založiť/otvoriť. Väčšinou stačí napísať adresu a zaregistrovať sa. Inde chcú aj overenie e-mailu a ďalšie informácie.
|
Nutná registrácia |
|
Sprievodca spustenia e-shopu
Ideálne je, keď má e-shopové riešenie sprievodcu, ktorý vám hneď po prvom prihlásení/registrácii presne ukáže, kde sú aké záložky, funkcie a pod. Zistíte tiež, čo sa kde zakladá, vytvára, ako s pracovať s jednotlivými modulmi a záložkami atď.
|
|
|
Je v CZ/SK?
Je e-shop v slovenčine, alebo v inom jazyku? Napr. Shopify je k dispozícii iba v anglickom jazyku, ale má slovenskú stránku podpory
|
|
|
Vyskúšanie zadarmo
Umožňuje e-shop vyskúšať si ho na nejakú dobu zadarmo? Obvykle môžete e-shop testovať (na ich doméne) po dobu 14/15/30 dní. Výnimkou je napr. Exitshop, u ktorého platíte percentá z predaja, takže ho môžete testovať, ako dlho potrebujete – pokiaľ niečo nepredáte, nič neplatíte.
|
|
BiznisWeb ponúka široké spektrum marketingových nástrojov: od napojenia na Google Analytics, cez prepracované SEO, až po rozsiahle možnosti v oblasti importu produktov. Je tu vyriešené aj EET, SSL zabezpečenie a technické riešenie blogu. Hoci Live chat nie je v základe dostupný, dá sa jednoducho pridať vložením externého skriptu do kolónky „HTML kód“. Za zmienku stojí aj podpora všetkých známych porovnávačov cien.
|
Google Analytics
Napojenie na Google Analytics umožňuje sledovať štatistiky e-shopu, predaja, stránky/produkty, ktoré klienti najviac navštevujú, ako rýchlo zo stránky odchádza atď.
|
|
|
Facebook pixel
Prepojenie s obľúbenou sociálnou sieťou Facebook. Pozor - nepliesť si s Facebook Market/Obchod, to je niečo iné.
|
|
|
Má export pre známe porovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
|
Možnosť importu produktov
Import produktov výrazne uľahčuje začiatok aj neskoršiu správu vášho e-shopu. Nie je nutné pridávať jeden tovar po druhom, ale môžete si importovať celý zoznam naraz.
|
xml, xls, xlsx |
|
SEO meta dáta
Ak na jednotlivých stránkach či produktoch môžete upravovať SEO metadáta, máte oveľa väčšiu šancu, že ich klienti nájdu vo vyhľadávačoch.
|
|
|
Wordpress
Je možné implementovať e-shopové riešenie na Wordpress.
|
|
|
Blog
Blog je pri e-shopoch výbornou pomôckou, ako pritiahnuť nových zákazníkov, ako im viac popísať váš tovar, ako zdôrazniť, v čom je dobré a prečo ho môžu potrebovať. Navyše sa zvyšuje návštevnosť vášho e-shopu a posúvate sa na vyššie pozície vo vyhľadávačoch.
|
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečenie komunikácie šifrovaním a autentizáciu komunikujúcich strán.
|
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovať s vašimi zákazníci pomocou live chatu.
|
|
S tým, s čím sa vo veľkej miere pohrali, je práve jednoduchá možnosť prispôsobenia. Šablóny síce nie sú veľmi originálne a ich výber tiež nie je ohromujúci, no všetko to vynahrádza výborný nástroj na úpravu rozloženia webu. Môžete si upraviť rôzne detaily, od veľkosti a typu písma až po farebné ladenie šablóny.
|
Počet šablón zadarmo
Koľko šablón e-shopové riešenie ponúka zadarmo (väčšinou sa všetky šablóny dajú ešte individuálne doladiť, takže aj keď je to menšie množstvo, nie je to veľký problém.
|
12 |
|
Platené šablóny
Koľko platených šablón e-shopové riešenie ponúka.
|
|
|
Zdrojový kód
|
|
|
úprava CSS
Je možné šablóny upravovať dodatočne pomocou CSS.
|
|
|
Vlastné rozloženie panelov
Je možné nastaviť si v e-shope vlastné rozloženie panelov – toto majú väčšinou všetci poskytovatelia.
|
|
Rýchlosť hotového e-shopu
Rýchlosť výsledného e-shopu je dôležitá nielen pri snahe o najvyššie pozície v Googli, ale aj pre lepší zážitok z návštevy vášho webu. Našli sme desať webov, ktoré používajú BiznisWeb, a zmerali sme dobu načítania stránok. Zistili sme, že priemerná rýchlosť je 2,3 sekundy, čo je celkom pekný výsledok. V porovnaní s ostatnými službami však mierne zaostáva.
Podporu máte možnosť kontaktovať cez telefón, e-mail alebo live chat. Najrýchlejšiu odozvu dostanete na live chate a telefóne, no ak budete mať zložitejší problém, nad ktorým sa musí podpora dôkladne zamyslieť, odporúčame zvoliť e-mail. Veľmi kvalitnú odpoveď sme cez e-mail dostali v priemere po 40 minútach. Treba podotknúť, že podporu často ani netreba využívať vďaka rozsiahlej databáze najčastejších otázok.
|
Čas odpovede
Ako dlho trvalo, kým nám pomoc odpovedala.
|
40 minút |
|
Telefón
S podporou sa dá spojiť telefonicky.
|
|
|
E-mail/kontaktný formulár
S podporou sa dá spojiť pomocou e-mailu či kontaktného formulára.
|
|
|
Počet zodpovedaných otázok
Počet položených otázok/počet zodpovedaných.
|
10/10 |
|
Majú online live chat?
Podporu je možné kontaktovať pomocou live chatu.
|
|
|
Kvalita odpovede z podpory
|
Kvalitná |