Zhrnutie recenzie
WooCommerce je jedným z najznámejších pluginov pre WordPress. Od roku 2011, keď vznikol, okolo seba zhromaždil početnú komunitu a na jeho základe fungujú státisíce e-shopov po celom svete. Keďže ide o nadstavbu redakčného systému WordPress, inštalácia je veľmi rýchla a jednoduchá.
Výhody
- Bezplatný nástroj pre malé aj veľké e-shopy
- Obrovské možnosti
- Rýchle opravy bezpečnostných problémov
Nevýhody
- Nie príliš vhodné pre neskúsených používateľov
- Obmedzená technická podpora
WooCommerce video tutoriál, ako vytvoriť e-shop
Pozor
Svetoznáme riešenie pre malé aj väčšie e-shopy, vhodné skôr pre skúsenejších používateľov.
Tento plugin je navyše bezplatný a funkčný s väčšinou WP šablón. Najlepšie však urobíte, ak zvolíte niektorú šablónu z dielne WooThemes, čo sú vývojári, ktorí stoja za vznikom WooCommerce. E-shop vytvorený pomocou WooCommerce môžete navyše integrovať aj do už existujúceho webu.
Toto riešenie je vhodné pre menšie, ale aj rozsiahlejšie e-shopy a prevádzkovateľom poskytuje široké možnosti úprav a prispôsobenia. S WooCommerce môžete používať nespočet ďalších užitočných (platených aj bezplatných) pluginov a modulov; vďaka aktívnej komunite je bezpečnosť na vysokej úrovni a samozrejmosťou je možnosť prepojenia so sociálnymi sieťami, získavanie komplexných štatistík a využívanie všetkých predstaviteľných marketingových nástrojov.
WooCommerce je dlhodobo výborne hodnotený plugin, no to neznamená, že jeho používanie nemá žiadne úskalia. Lepšie si s ním poradia skúsenejší používatelia, ktorí zvládnu prácu s nastavením, prispôsobením aj správou. S tým súvisí aj fakt, že technická podpora je pomerne problematická a vzniknuté ťažkosti budete musieť riešiť svojpomocne alebo vďaka radám z diskusných fór. WooCommerce ponúka nespočet možností. Záleží len na vašich schopnostiach (alebo schopnostiach vášho tímu), ako ich dokážete využiť.
Či už ste technicky zdatnejší alebo nie, všetci máme rovnakých 24 hodín denne a strácať čas komplikovanou inštaláciou e-shopového riešenia je to posledné, po čom človek pri rozbehu nového projektu túži. Ako je na tom v tomto smere Woocommerce?
|
Inštalácia
Informácie o tom, akým spôsobom je možné e-shop založiť/otvoriť. Väčšinou stačí napísať adresu a zaregistrovať sa. Inde chcú aj overenie e-mailu a ďalšie informácie.
|
nadstavba WordPress |
|
Sprievodca spustenia e-shopu
Ideálne je, keď má e-shopové riešenie sprievodcu, ktorý vám hneď po prvom prihlásení/registrácii presne ukáže, kde sú aké záložky, funkcie a pod. Zistíte tiež, čo sa kde zakladá, vytvára, ako s pracovať s jednotlivými modulmi a záložkami atď.
|
|
|
Je v CZ/SK?
Je e-shop v slovenčine, alebo v inom jazyku? Napr. Shopify je k dispozícii iba v anglickom jazyku, ale má slovenskú stránku podpory
|
|
|
Vyskúšanie zadarmo
Umožňuje e-shop vyskúšať si ho na nejakú dobu zadarmo? Obvykle môžete e-shop testovať (na ich doméne) po dobu 14/15/30 dní. Výnimkou je napr. Exitshop, u ktorého platíte percentá z predaja, takže ho môžete testovať, ako dlho potrebujete – pokiaľ niečo nepredáte, nič neplatíte.
|
|
Cieľom e-shopu je predávať, a preto sú možnosti marketingu jedným z najzásadnejších faktorov, ktoré treba pri výbere sledovať. Ide o možnosti ako špecifikovanie META údajov pre SEO, implementácia FB pixelu, exportovanie do porovnávačov ako Heureka alebo možnosť vytvárať blogový obsah.
|
Google Analytics
Napojenie na Google Analytics umožňuje sledovať štatistiky e-shopu, predaja, stránky/produkty, ktoré klienti najviac navštevujú, ako rýchlo zo stránky odchádza atď.
|
|
|
Facebook pixel
Prepojenie s obľúbenou sociálnou sieťou Facebook. Pozor - nepliesť si s Facebook Market/Obchod, to je niečo iné.
|
|
|
Má export pre známe porovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
|
Možnosť importu produktov
Import produktov výrazne uľahčuje začiatok aj neskoršiu správu vášho e-shopu. Nie je nutné pridávať jeden tovar po druhom, ale môžete si importovať celý zoznam naraz.
|
xml, xls, xlsx |
|
SEO meta dáta
Ak na jednotlivých stránkach či produktoch môžete upravovať SEO metadáta, máte oveľa väčšiu šancu, že ich klienti nájdu vo vyhľadávačoch.
|
|
|
Wordpress
Je možné implementovať e-shopové riešenie na Wordpress.
|
|
|
Blog
Blog je pri e-shopoch výbornou pomôckou, ako pritiahnuť nových zákazníkov, ako im viac popísať váš tovar, ako zdôrazniť, v čom je dobré a prečo ho môžu potrebovať. Navyše sa zvyšuje návštevnosť vášho e-shopu a posúvate sa na vyššie pozície vo vyhľadávačoch.
|
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečenie komunikácie šifrovaním a autentizáciu komunikujúcich strán.
|
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovať s vašimi zákazníci pomocou live chatu.
|
|
Ste v rámci platformy obmedzení len na pár šablón, alebo si môžete vyberať z desiatok rôznych? A do akej miery môžete šablónu upravovať? Tabuľka nižšie poskytne odpoveď:
|
Počet šablón zadarmo
Koľko šablón e-shopové riešenie ponúka zadarmo (väčšinou sa všetky šablóny dajú ešte individuálne doladiť, takže aj keď je to menšie množstvo, nie je to veľký problém.
|
- |
|
Platené šablóny
Koľko platených šablón e-shopové riešenie ponúka.
|
|
|
Zdrojový kód
|
|
|
úprava CSS
Je možné šablóny upravovať dodatočne pomocou CSS.
|
|
|
Vlastné rozloženie panelov
Je možné nastaviť si v e-shope vlastné rozloženie panelov – toto majú väčšinou všetci poskytovatelia.
|
|
Komunikuje podpora iba cez e-mail? Ponúka aj live chat, autorizovanú požiadavku či telefonickú podporu? To nájdete v tabuľke:
|
Čas odpovede
Ako dlho trvalo, kým nám pomoc odpovedala.
|
- |
|
Telefón
S podporou sa dá spojiť telefonicky.
|
|
|
E-mail/kontaktný formulár
S podporou sa dá spojiť pomocou e-mailu či kontaktného formulára.
|
|
|
Počet zodpovedaných otázok
Počet položených otázok/počet zodpovedaných.
|
- |
|
Majú online live chat?
Podporu je možné kontaktovať pomocou live chatu.
|
|
|
Kvalita odpovede z podpory
|
- |