Webareal Recenzia
Zhrnutie recenzie
Webareal je česká služba na vytváranie a prevádzku e-shopov. Nájdete tu niekoľko plánov, z ktorých si môžete vybrať služby podľa svojich potrieb. Webareal má množstvo pokročilých nástrojov, ktoré vám pomôžu s prevádzkou vášho e-shopu. Je možné ho prepojiť aj s kamenným obchodom. Môžete ho pohodlne spravovať aj z mobilného telefónu. Na vytvorenie e-shopu nepotrebujete veľké znalosti programovania. Všetko sa dá vytvoriť intuitívne v jednoduchej administrácii. Vďaka tomu je Webareal vhodný pre pokročilých aj začiatočníkov. Na svojom e-shope môžete mať neobmedzený počet produktov. Ak je však produktov viac ako 40 000, nezaručuje už bezproblémovú prevádzku.
Výhody
- Jednoduchá služba na vytváranie e-shopov
- Jednoduché ovládanie
- Pre začiatočníkov a skúsených
- Prepojenie so službami Google, Heureka a ďalšími
- Prepojenie s účtovnými systémami
Nevýhody
- 40 000 produktov v e-shope a viac nezaručuje bezproblémovú prevádzku e-shopu
- Menej šablón ako u konkurencie. Len niekoľko bezplatných šablón v platenom balíku
Moje skúsenosti so spoločnosťou Webareal
Weareal je česká spoločnosť zaoberajúca sa riešeniami elektronického obchodu, ktorá je na trhu už viac ako desať rokov. Väčšina používateľov si tu pochvaľuje priateľské administratívne prostredie, ktoré uľahčuje prevádzku e-shopu aj ľuďom, ktorí nemajú veľké skúsenosti. To ma presvedčilo, aby som túto službu vyskúšal aj ja. Čo ma úplne neoslovilo, je malý počet šablón, ktoré sú k plateným balíkom zadarmo. Ak chcem modernejšiu šablónu, musím si priplatiť alebo zvládnuť nastavenia CSS, čo neviem. Na druhej strane priznávam, že som sa v administračnom prostredí zorientoval veľmi rýchlo a nestratil som sa ako pri iných e-shopových službách. Nastavenie bolo rýchle a celkovo vytváranie kategórií, nahrávanie a pridávanie informácií o produktoch je veľmi jednoduché. Oceňujem možnosť prepojenia s účtovnými programami, ale aj s rôznymi porovnávačmi produktov. Myslím si, že je to veľká pomoc pre e-shopy.
Webareal sa prezentuje ako jednoduché riešenie e-shopu, ktoré zvládnu aj začiatočníci. Môžete si ho vyskúšať zadarmo na 15 dní, ale samozrejme, nebude fungovať v ostrej prevádzke. Umožňuje však jednoduché nastavenie e-shopu podľa vašich predstáv, výber dizajnu, vytvorenie obsahu a nahranie produktov, ktoré chcete predávať. Nájdete tu aj sprievodcu nastavením e-shopu, ale len v bodoch, ktorými sa môžete riadiť. To sa mi nezdalo ideálne. Môžete tiež kliknúť na kartu „Začíname“, ktorá vás prevedie krok za krokom, ale nezdá sa mi to úplne logické. Prvým krokom je tu nahranie prvého produktu. Nepodarilo sa mi pozrieť na ďalšie kroky. Videl som len prvé tri a posuvník ďalej nefungoval. Neviem, či to bolo počítačom, alebo prehliadačom, ale bolo to nepraktické. Výhodu vidím v češtine, v ktorej je nastavená administrácia e-shopu a v rýchlom nastavení e-shopu cez e-mail.
Inštalácia
Informácie o tom, akým spôsobom je možné e-shop založiť/otvoriť. Väčšinou stačí napísať adresu a zaregistrovať sa. Inde chcú aj overenie e-mailu a ďalšie informácie.
|
Na kliknutie |
Sprievodca spustenia e-shopu
Ideálne je, keď má e-shopové riešenie sprievodcu, ktorý vám hneď po prvom prihlásení/registrácii presne ukáže, kde sú aké záložky, funkcie a pod. Zistíte tiež, čo sa kde zakladá, vytvára, ako s pracovať s jednotlivými modulmi a záložkami atď.
|
|
Je v CZ/SK?
Je e-shop v slovenčine, alebo v inom jazyku? Napr. Shopify je k dispozícii iba v anglickom jazyku, ale má slovenskú stránku podpory
|
|
Vyskúšanie zadarmo
Umožňuje e-shop vyskúšať si ho na nejakú dobu zadarmo? Obvykle môžete e-shop testovať (na ich doméne) po dobu 14/15/30 dní. Výnimkou je napr. Exitshop, u ktorého platíte percentá z predaja, takže ho môžete testovať, ako dlho potrebujete – pokiaľ niečo nepredáte, nič neplatíte.
|
Výhodou portálu Webareal je, že sa v ňom môžete zorientovať naozaj rýchlo. Všetko je označené skutočnými názvami a v angličtine. Nemusíte sa teda obávať anglických názvov, ktorým by ste nerozumeli. V oblasti marketingu ponúka Webareal všetko, čo si od takéhoto nástroja predstavujem. Môžete sa pripojiť k službe Google Analytics, pridať tlačidlá na Facebook a Twitter a dokonca sa môžete prepojiť so známymi porovnávacími webmi, ako je Heureka a iné. To všetko ľahko nájdete v ľavom stĺpci administrácie e-shopu. Po kliknutí na hlavný názov sa rozbalí rozbaľovacie okno s ďalšími položkami. Vyhľadávanie je tu naozaj jednoduché a prepojenie s ďalšími službami je intuitívne.
Samozrejmosťou je prepojenie s EET a účtovnými systémami, čo by malo zjednodušiť správu vášho e-shopu. Sledovanie tržieb potom uľahčujú štatistiky, ktoré ponúkajú sledovanie nielen tržieb, ale aj počtu zákazníkov, návštevnosti, obratu, zisku a ďalších položiek. Výhodou je aj nastavenie SEO, ktoré je pomerne pokročilé. Možno ho nastaviť pre jednotlivé kategórie, môžete si nastaviť vlastnú URL adresu, popis a názov stránky. Ak si vyberiete drahší balík s viacerými službami, môžete využiť aj pokročilejšie SEO, ktoré lepšie priláka do vášho obchodu tých správnych zákazníkov.
Google Analytics
Napojenie na Google Analytics umožňuje sledovať štatistiky e-shopu, predaja, stránky/produkty, ktoré klienti najviac navštevujú, ako rýchlo zo stránky odchádza atď.
|
|
Facebook pixel
Prepojenie s obľúbenou sociálnou sieťou Facebook. Pozor - nepliesť si s Facebook Market/Obchod, to je niečo iné.
|
|
Má export pre známe porovnávače
Export pro srovnávače, jako je Heureka, Zboží.cz apod. je důležité, protože se tak vaše produkty dostanou k mnohem většímu množství klientů.
|
|
Možnosť importu produktov
Import produktov výrazne uľahčuje začiatok aj neskoršiu správu vášho e-shopu. Nie je nutné pridávať jeden tovar po druhom, ale môžete si importovať celý zoznam naraz.
|
xml, csv |
SEO meta data
Ak na jednotlivých stránkach či produktoch môžete upravovať SEO metadáta, máte oveľa väčšiu šancu, že ich klienti nájdu vo vyhľadávačoch.
|
|
Wordpress
Je možné implementovať e-shopové riešenie na Wordpress.
|
|
Blog
Blog je pri e-shopoch výbornou pomôckou, ako pritiahnuť nových zákazníkov, ako im viac popísať váš tovar, ako zdôrazniť, v čom je dobré a prečo ho môžu potrebovať. Navyše sa zvyšuje návštevnosť vášho e-shopu a posúvate sa na vyššie pozície vo vyhľadávačoch.
|
|
SSL
SSL poskytuje zabezpečenie komunikácie šifrovaním a autentizáciu komunikujúcich strán.
|
|
Facebook obchod
Pokiaľ je možné e-shop a tovar v ňom prepojiť s Facebook Market, narazí naň oveľa viac potenciálnych zákazníkov.
|
|
Live chat
Umožňuje e-shop komunikovať s vašimi zákazníci pomocou live chatu.
|
Hľadáte najlepšie riešenie pre svoj nový alebo existujúci e-shop? Zaujal vás Webareal, ale chceli by ste si vybrať z viacerých šablón? Pozrite si naše kompletné porovnanie najlepších e-shopových riešení a nájdite si to, ktoré vám najviac vyhovuje.
Spoločnosť Webareal ponúka 26 šablón, ale len niektoré z nich sú s každým vybraným balíkom zadarmo. Napríklad v balíku Standard sú k dispozícii šablóny Start a Standard a v balíku Exclusive je okrem predchádzajúcich k dispozícii aj šablóna Profi. Šablóny si samozrejme môžete prispôsobiť podľa svojich potrieb. Ak máte skúsenosti so zakladaním webových stránok a e-shopov, môžete využiť aj podrobnejšie prispôsobenie šablóny pomocou CSS.
Počet šablón zadarmo
Koľko šablón e-shopové riešenie ponúka zadarmo (väčšinou sa všetky šablóny dajú ešte individuálne doladiť, takže aj keď je to menšie množstvo, nie je to veľký problém.
|
11 |
Platené šablóny
Koľko platených šablón e-shopové riešenie ponúka.
|
|
Zdrojový kód
|
|
úprava CSS
Je možné šablóny upravovať dodatočne pomocou CSS.
|
|
Vlastné rozloženie panelov
Je možné nastaviť si v e-shope vlastné rozloženie panelov – toto majú väčšinou všetci poskytovatelia.
|
Podporu spoločnosti Webareal môžete kontaktovať e-mailom aj telefonicky. Dotaz môžete poslať aj prostredníctvom formulára, ktorý nájdete v časti Kontakty na webovej stránke. Použil som e-mailový formulár a odpoveď prišla do
V administrácii e-shopu môžete používať aj autorizované otázky, ktorých odpovede sa zobrazia priamo v administrácii.
Čas odpovede
Ako dlho trvalo, kým nám pomoc odpovedala.
|
Do 24 hodín |
Telefón
S podporou sa dá spojiť telefonicky.
|
|
E-mail/kontaktný formulár
S podporou sa dá spojiť pomocou e-mailu či kontaktného formulára.
|
|
Počet zodpovedaných otázok
Počet položených otázok/počet zodpovedaných.
|
5/5 |
Majú online live chat?
Podporu je možné kontaktovať pomocou live chatu.
|
|
Kvalita odpovede z podpory
|
Kvalitný |
Záverečné hodnotenie
Webareal prináša naozaj jednoduché riešenie na vytvorenie e-shopu, ktoré zvládne aj začiatočník. Hoci mi chýbal podrobný sprievodca nastavením, ktorý by ma so všetkým najskôr oboznámil, zistil som, že sa tu veľmi rýchlo zorientujem. Preto sa nebojím toto riešenie odporučiť aj úplným začiatočníkom, ktorí hľadajú miesto pre svoj prvý e-shop. Webareal sa vám postará o doménu a hosting, zálohovanie, pomôže vám s prepojením na rôzne cenové porovnávače alebo účtovné systémy. Páčia sa mi aj štatistiky, kde môžem sledovať nielen predaný tovar, ale aj návštevnosť, obrat a ďalšie informácie, ktoré mi pomáhajú s predajom.